|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / YHFB2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
YHFB2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
History on Film, Film on History 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KHI/HFB2
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje studenta s pohledem na dějiny prostřednictvím filmu, který má velký vliv na vytváření historického povědomí širokých vrstev společnosti. Tématem tohoto semestru jsou filmy, které se snaží věrně zachytit dobu, kterou zobrazují. Časově se jedné o období od pravěku po raný novověk.
Tématem letošního semestru je věda, vědci a objevy ve filmu.
Seminář se koná v čase 17:30-20:00 v aule CMTF (Univerzitní 22).
Seminář začíná 21. února 2024.
|
Požadavky na studenta
|
Příprava na hodinu (zjištění základních údajů o filmu a jeho tvůrcích, ev. o popisovaných historických událostech), aktivní účast v diskusi po projekci. Prezence (max. 2 absence). Hodnocení vybraného filmu v rozsahu 3-5 normostran. Film k hodnocení vyberou vyučující a sdělí jeho titul na hodině 15.4., hodnocení je třeba odevzdat prostřednictvím STAGové aplikace "Odevzdávání prací" do 30. 4. (možnost ukládání do 23:59 hod.). Jiné formy odevzdání práce nejsou přípustné. Zápočty budou udělovány na poslední hodině.
|
Obsah
|
Tématem toho semestru jsou biblické příběhy a film.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ABERTH J. A Knight at the Movies. Medieval History on Film.. New York ? London 2003.
-
Doporučená:
FERRO MARC (red.). Film et histoire. Paris, EHESS 1984.
-
Doporučená:
DE BAECQUE ANTOINE. Histoire et cinéma. Paris, Cahiers Du Cinema 2008.
-
Doporučená:
ROSENSTONE ROBERT A. (1998). History in Images/History in Words. Reflections on the Possibility of Really Putting History onto Film. The American Historical Review 5.
-
Doporučená:
MARIE VINCENT ? LUCAS NICOLE. Innover en classe: cinéma, Histoire et représentations. Paris, Le Manuscrit 2008.
-
Doporučená:
BIMBENET J. (2006). Quand la cinéaste d?Hitler fascinait la France. Paris, Lavauzelle.
-
Doporučená:
Rosenstone Robert A. (2003). Visions of the Past. The Challenge of Film to Our Idea of History. Cambridge (Mass.).
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
24
|
Domácí příprava na výuku
|
24
|
Celkem
|
48
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní orientace v dějinách. Pasivní znalost anglického jazyka. |
Získané způsobilosti |
Student se seznámí s dobovým kontextem filmového díla a pojednanými historickými událostmi a uvědomí si zásadní úlohu interpretace skutečnosti při vytváření historického povědomí. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Projekce (statická, dynamická)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Didaktický test
|
|
|
|