|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / YD19A
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
YD19A
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k dějinám 19. století A
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KHI/XD19A
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře k dějinám 19. století "A" je seznámit studenty s klíčovými milníky v českých dějinách v tzv. dlouhém 19. století. Důraz bude kladen především na formování českého novodobého národa (proces národního obrození) a vybrané politické události (např. revoluce 1848-1849).
|
Požadavky na studenta
|
Účast ve výuce, příprava, aktivní účast v diskusi, referát.
Na závěr kurzu zápočtový test
|
Obsah
|
1) průmyslová revoluce v českých zemích
2) národní obrození (mýtus a realita)
3)revoluční rok 1848 (evropský kontext)
4) rok 1848 na Moravě a v Olomouci
5) národ a nacionalismus (vymezení pojmu)
6) František Palacký a jeho koncepce
7) přehled ústavního a správního vývoje podunajské monarchie
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rak, Jiří. Bývali Čechové..Čes. historické mýty a stereotypy. . Praha, 1994.
-
Doporučená:
Urban, Otto. Česká společnost 1848-1918. Praha, 1982.
-
Doporučená:
Efmertová, Marcela:. České země v letech 1848-1918.. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Řezník Miloš. Formování moderního národa. . Praha, 2003.
-
Doporučená:
Hanuš, J. Historie moderní doby. Brno, 2004.
-
Doporučená:
Klíma, A.: . Na prahu nové společnosti.. Praha, 1979.
-
Doporučená:
Hobsbawm, E.:. Národy a nacionalismus od roku 1780. Program, mýtus, realita.. Brno, 2000.
-
Doporučená:
Štaif Jiří. Obezřetná elita. Česká společnost mezi tradicí a revolucí 1830-1851. . Praha, 2005.
-
Doporučená:
Hroch Miroslav. V národním zájmu. Praha, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti dějin 19. století. |
Získané způsobilosti |
Student zná základní literaturu k dějinám 19. století. Umí vysvětlit nejdůležitější události a procesy v českých zemích v 19. století. Student umí získané poznatky (faktografické a metodologické) uplatnit při sepisování kvalifikačních prací. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Písemný test
|
|
|
|