|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / QNP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
QNP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Nauka o pramenech (raný novověk)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
11 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je seznámit studenty s různými typy raněnovověkých pramenů (16.-18. století). Kurz je zaměřen na popis a charakteristiku pramenů a především jejich analýzu a kritiku. Použity budou především prameny vzniklé na území habsburské monarchie, pro komparaci ale bude přihlédnuto k pramenům odlišné provenience.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast, příprava na každou hodinu, četba zadaných textů, účast v diskusi.
|
Obsah
|
Cílem je seznámit studenty s různými druhy pramenů a vytvořit u nich schopnosti analýzy a kritiky pramene (jak u vydaných, tak u rukopisných pramenů) a využití pomocných věd historických (paleografie, kodikologie, diplomatiky, sfragistiky ad.) v praxi. Na jednotlivých hodinách se bude pracovat především s archivními prameny a starými tisky v digitalizované podobě, využity budou i dostupné edice a on-line databáze, a to jak v překladech, tak v původních jazykových verzích (zejména latina a němčina). Každá hodina se bude snažit přiblížit určitý typ pramene (např. městská kronika, cestopis, korespondence, deníky, paměti, účty, urbáře, matriky, ikonografické prameny aj.) a nastínit možnosti jeho využití. Vedle přiblížení teoretických aspektů (metodologie, přístup různých škol, etc.) bude práce s určitým druhem pramene ilustrována i na příkladu konkrétní historické studie, která podnětným způsobem daný typ pramene využila. Tímto způsobem bude seminář provázán se předmětem Trendy současného dějepisectví II.
Tento kurz vznikl v rámci projektu Inovace studia Historických věd na Univerzitě Palackého, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0025.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Mgr. Martin Elbel, M.A., Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
doc. Mgr. Martin Elbel, M.A., Ph.D. (100%),
Mgr. Hana Ferencová, Ph.D. (100%),
Mgr. Hana Jadrná Matějková, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
doc. Mgr. Martin Elbel, M.A., Ph.D. (100%),
Mgr. Hana Ferencová, Ph.D. (100%),
Mgr. Hana Jadrná Matějková, Ph.D. (100%),
Mgr. Pavel Lasztovicza (100%),
Mgr. Michal Nguyen (100%),
doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D. (100%),
Mgr. Tommy Šmerda (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
100
|
Celkem
|
125
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Není nutné předtím absolvovat NORI. |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|