|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 4DEA4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
4DEA4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dokumentace a evidence arch. nal. 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Dokumentace a evidence archeologických nálezů 4
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe mimo UP
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získání praktických zkušeností s prací s archeologickým organickým materiálem.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na semináři, plnění zadaných úkolů, samostatná práce, průběžné konzultace s vyučujícím.
|
Obsah
|
Výuka teorie konzervace a restaurování organických artefaktů (textilu, kůží, kostí a dřeva). Praktické cvičení s organickým materiálem. Mechanické čištění, konzervace a restaurování organických artefaktů. Digitální zpracování kresebné dokumentace v grafickém programu (např. Inkscape).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Harsová, J. Konzervace textilu. Učební text pomaturitního konzervátorského studia Národního muzea. Praha, 1994.
-
Doporučená:
Šimůnková E.; Kučerová I. Dřevo. Slaný, 2000.
-
Doporučená:
Šimčík, P. Inkscape ? praktický průvodce tvorbou vektorové grafiky. Brno, 2013.
-
Doporučená:
Kučerová, I. Koroze a degradace dřeva. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Orlita, A.; kol. Metodické pokyny ke konzervaci usňových nebo pergamenových knižních vazeb a ostatních sbírkových předmětů vyrobených z kůže a pergamenu. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Bravermanová, M.; Březinová, H.; Urbanová, K. Metodika výzkumu archeologických textilních nálezů, Zprávy památkové péče 71, 97-104. 2011.
-
Doporučená:
Škrdlantová, M.; Doubravová, K. Péče o textilní sbírky, aneb trocha teorie nikoho nezabije. In: Seminář STOP 10, 23-30. Praha, 2008.
-
Doporučená:
Mertová, P. (ed.). Textil v muzeu. Soubor statí k problematice Oděvní doplňky - péče, průzkum, prezentace. Brno, 2010.
-
Doporučená:
Mertová, P. (ed.). Textil v muzeu. Soubor statí k problematice Uložení a transport textilních sbírek. Brno, 2011.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Účast na výuce
|
13
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní přehled v archeologických kulturách střední Evropy. |
Získané způsobilosti |
Znalost postupů konzervace a restaurování organického materiálu. Získání praktických dovedností - konzervace a restaurování archeologické organiky a digitálního zpracování archeologické kresebné dokumentace.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Grafické a výtvarné činnosti
|
Hodnotící metody |
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|