|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGN / KS41
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGN
/
KS41
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kultur und Geistesgeschichte - Seminar
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Kultur und Geistesgeschichte: Religionswissenschaft und Judaistik - Seminar
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
12
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Semináře poskytující vhled do různých projevů německé/ rakouské/ švýcarské kultury, dějin, dějin ducha, dějin umění, společenského, politického a mediálního dění. V seminářích a cvičeních jsou tato témata probírána interaktivně na základě společné interpretace příslušných textů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k absolvování semináře sdělí jednotliví vyučující studentům na začátku semináře. Počet udělených kreditů závisí na množství práce vložené do absolvování semináře.
|
Obsah
|
Semináře poskytující vhled do různých projevů německé/ rakouské/ švýcarské kultury, dějin, dějin ducha, dějin umění, společenského, politického a mediálního dění. V seminářích a cvičeních jsou tato témata probírána interaktivně na základě společné interpretace příslušných textů.
Příklady obsahu jednotlivých seminářů: Vybrané otázky k dějinám německy mluvících zemí Vybrané otázky ke kultuře německy mluvících zemí Média Texty jakožto kulturní dokumenty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kocka, Jürgen. Das lange 19. Jahrhundert. Stuttgart, 2001.
-
Doporučená:
Hobsbawm, Eric. Das Zeitalter der Extreme. Weltgeschichte des 20. Jahrhunderts. Stuttgart, 1998.
-
Doporučená:
Sösemann, Bernd (Hrsg.). Der Nationalsozialismus und die deutsche Gesellschaft. München, 2002.
-
Doporučená:
Brandes, Detlef. Der Weg zur Vertreibung 1938 - 1945. Pläne und Entscheidungen zum "Transfer" der Deutschen aus der Tschechoslowakei und aus Polen. München, 2005.
-
Doporučená:
Müller, Winfried. Die Aufklärung. München, 2002.
-
Doporučená:
Brunn, Gerhard. Die europäische Einigung. Stuttgart, 2002.
-
Doporučená:
Burckhardt, Jacob. Die Kultur der Renaissance in Italien. Essen, 1995.
-
Doporučená:
Kolb, Eberhard. Die Weimarer Republik. München, 1984.
-
Doporučená:
Sellin, Volker. Einführung in die Geschichtswissenschaft. Göttingen, 2005.
-
Doporučená:
Duchhardt, Heinz. Europa am Vorabend der Moderne 1650-1800. Stuttgart, 2003.
-
Doporučená:
Fisch, Jörg. Europa im Zeitalter von Wachstum und Gleichheit 1850-1914. Stuttgart, 2002.
-
Doporučená:
Görtemaker, Manfred. Geschichte der Bundesrepublik Deutschland. München, 1999.
-
Doporučená:
Gründer, Horst. Geschichte der deutschen Kolonien. Paderborn, 2000.
-
Doporučená:
Wildt, Michael. Geschichte des Nationalsozialismus. Göttingen, 2008.
-
Doporučená:
Padberg, Lutz E. von. Christianisierung im Mittelalter. Darmstadt, 2006.
-
Doporučená:
Gellner, Ernest. Nationalismus und Moderne. Berlin, 1991.
-
Doporučená:
Goetz, Hans Werner. Proseminar Geschichte: Mittelalter. Stuttgart, 2000.
-
Doporučená:
Elias, Norbert. Über den Prozess der Zivilisation. 2. Bd.. Frankfurt a.M. , 1997.
-
Doporučená:
Siemann, Wolfram. Vom Staatenbund zum Nationalstaat - Deutschland 1806-1871. München, 1995.
-
Doporučená:
Brandt, Ahasver von. Werkzeug des Historikers. Eine Einführung in die Historischen Hilfswissenschaften. Stuttgart, 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Určeno pro všechny studenty UP. Studenti ne-germanisté, kteří si zapíší tento "předmět" si mohou z modulární nabídky Katedry germanistiky vybrat kterýkoli konkrétní seminář/cvičení/přednášku příslušný/ou do modulu "kultura a společnost" - dříve zvané "konverzační cvičení". Konkrétní nabídku všech kurzů "konverzačních cvičení" včetně údaje o rozvrhu najdete před začátkem každého semestru na webových stránkách katedry www.germanistika.cz. VŠECHNY KURZY JSOU VYUČOVÁNY V NĚMECKÉM JAZYCE! |
Získané způsobilosti |
Seminář si klade za cíl seznámit studenty s problémy, otázkami a metodami některých disciplín, jejichž znalost je podstatná pro studium německé společnosti a kultury. Výsledná kompetence spočívá v obecné vzdělanosti v otázkách kultury, dějin, umění, myšlení atd. německy mluvících zemí a ve schopnosti interpretovat obsahově i jazykově složitý německy psaný text/Sachtext.
|
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
- Didaktický test
|
|
|
|