|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / IN10
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
IN10
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tlumočnický seminář 10
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Simultánní i konsekutivní tlumočení z ČJ do AJ a naopak, s důrazem na kulturní odlišnosti a různé dialekty a sociolekty. Témata: současná politika, věda a technika, zemědělství, životní prostředí, historie a politická geografie.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, předepsaná docházka, prezentace na semináři, praktický zápočtový test formou simultánního tlumočení.
|
Obsah
|
Simultánní i konsekutivní tlumočení z ČJ do AJ a naopak, s důrazem na kulturní odlišnosti a různé dialekty a sociolekty. Témata: současná politika, věda a technika, zemědělství, životní prostředí, historie a politická geografie. Typy projevů: rodilí i nerodilí mluvčí, odborné projevy, dialekty angličtiny. Studenti procvičují a rozvíjejí teoreticky osvojené strategie tlumočení na škále obsahově a terminologicky náročných projevů naučného a společenskovědního rázu. Osvojují si způsoby přípravy na tlumočení s ohledem na kulturní kontext, zlepšují porozumění a analýzu výchozího projevu, volí a rozvíjejí tlumočnické strategie, posilují kulturu projevu, rétorické dovednosti a mimojazykovou komunikaci. Kurz přímo řeší následující státnicové otázky: kulturní kontext a tlumočník jako mezikulturní mediátor, role situačního kontextu a mimojazykové prostředky v tlumočení, funkce registru v tlumočení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Gile, Daniel. Basic Concepts and Models for Interpreter and Translator Training. Amsterdam - Philadelphia, 1995.
-
Doporučená:
Jones, Roderick. Conference Interpreting Explained. Manchester, 2007. ISBN 1-900650-57-6.
-
Doporučená:
Nolan, James. Interpretation Techniques and Exercises. 2005. ISBN 1853597910.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Příprava na zkoušku
|
26
|
Účast na výuce
|
24
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Výborná aktivní znalost češtiny. Aktivní znalost angličtiny na úrovni "very advanced" a vyšší. Zvládnuté dovednosti konsekutivního tlumočení z ČJ do AJ a naopak, zvládnutá základní dovednost simultánního tlumočení z AJ do ČJ a naopak. |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni tlumočit texty vysoké náročnosti. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
|
|
|
|