|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMI / PP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMI
/
PP1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Paradigmata programování 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
72 / -
|
17 / -
|
0 / 15
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KMI/PP2, KMI/PP3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí se základními pojmy z paradigmat programování.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v hodině. Plnění zadaných úkolů. Složení ústní (příp. písemné) zkoušky.
|
Obsah
|
Jedná se o první část čtyřdílného kurzu věnovaného základním programovacím paradigmatům, stylům a technikám. Obecným cílem kurzu je seznámit studenty s principy programování bez úzké vazby na konkrétní programovací jazyk. Jako modelovací jazyk je většinu kurzu použit jazyk Common Lisp.
První část kurzu se soustředí na základy programování, a to zejména ve funkcionálním programovacím stylu.
1. Symbolické výrazy a jejich vyhodnocování.
2. Uživatelsky definované funkce.
3. Hierarchická data, seznamy. Abstraktní datové struktury, konstruktory a selektory, princip oddělení implementace a rozhraní.
4. Rekurzivní funkce a rekurzivní výpočetní proces.
5. Funkce jako data, funkce vyššího řádu.
6. Lexikální rozsah platnosti.
7. Interpret funkcionálního jazyka.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Yinong Chen. (2016). Introduction to Programming Languages: Programming in C, C++ Scheme, Prolog, C# and SOA. Kendall Hunt Pub Co.
-
Základní:
Springer G., Friedman D.P. (1994). Scheme and the Art of Programming. The MIT Press, Cambridge, Massachusetts.
-
Základní:
H. Abelson, G. J. Sussman. (1996). Structure and Implemantation of Computer Programs. Cambridge, Massachusetts.
-
Základní:
Dybvig, R. K. (1996). The Scheme Programming Language. Prentice Hall, A Simon and Schuster Company, Upper Saddle River, NJ.
-
Doporučená:
Felleisen M., Findler R. B., Flatt M., Krishnamurthi S. (2001). How To Design Programs: An Introduction to Computing and Programming. The MIT Press, Cambridge, Massachusetts.
-
Doporučená:
Bird R., Wadler P. (1988). Introduction to Functional Programming. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
-
Doporučená:
Konečný, Vychodil. Paradigmata programování 1, díl A..
-
Doporučená:
Konečný, Vychodil. Paradigmata programování 1, díl B..
-
Doporučená:
Manis V. S., Little J. J. (1995). The Schematics of Computation. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
2. Porozumění
Identifikuj správné zůsoby vývoje funkcionálních programů.
|
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|