Diplomová práce se zaměří na specifika fotbalových utkání, která jsou označovaná jako derby. Ta se většinou vyznačují větším zájmem fanoušků, větším zápalem hráčů, přitom není zcela jasné, jak je derby definováno. Zdá se, že jednu z klíčových rolí hrají vzájemná blízkost soupeřů a prostorové vazby plynoucí z pravidelných interakcí mezi danými obcemi. Proto bude na vybraném modelovém území provedena analýza návštěvnosti fotbalových utkání z veřejně dostupných dat Fotbalové asociace České republiky (FAČR), která bude doplněna o vlastní šetření autora práce zaměřující se na faktory spojené s definováním derby. Součástí práce bude rovněž rozsáhlá rešerše zvláště zahraniční odborné literatury.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na specifika fotbalových utkání, která jsou označovaná jako derby. Ta se většinou vyznačují větším zájmem fanoušků, větším zápalem hráčů, přitom není zcela jasné, jak je derby definováno. Zdá se, že jednu z klíčových rolí hrají vzájemná blízkost soupeřů a prostorové vazby plynoucí z pravidelných interakcí mezi danými obcemi. Proto bude na vybraném modelovém území provedena analýza návštěvnosti fotbalových utkání z veřejně dostupných dat Fotbalové asociace České republiky (FAČR), která bude doplněna o vlastní šetření autora práce zaměřující se na faktory spojené s definováním derby. Součástí práce bude rovněž rozsáhlá rešerše zvláště zahraniční odborné literatury.
Seznam doporučené literatury
Feehan, P. (2006): Attendance at sports events. Handbook on the economics of sport, 90–99.
Leonard, J. M. (2005): The Geography of Visitor Attendance at College Football Games. Journal of Sport Behavior, 28(3), 231.
Madalozzo, R. (2008): A model of attendance demand at the Brazilian football league. Insper Working Paper, (113).
Madalozzo, R., Berber Villar, R. (2009): Brazilian Football: What Brings Fans to the Game?. Journal of Sports Economics, 10(6), 639-650.
Wilson, P., Sim, B. (2006): The demand for Semi-Pro League football in Malaysia 1989–91: a panel data approach. Applied Economics, 27(1), 131-138.
Seznam doporučené literatury
Feehan, P. (2006): Attendance at sports events. Handbook on the economics of sport, 90–99.
Leonard, J. M. (2005): The Geography of Visitor Attendance at College Football Games. Journal of Sport Behavior, 28(3), 231.
Madalozzo, R. (2008): A model of attendance demand at the Brazilian football league. Insper Working Paper, (113).
Madalozzo, R., Berber Villar, R. (2009): Brazilian Football: What Brings Fans to the Game?. Journal of Sports Economics, 10(6), 639-650.
Wilson, P., Sim, B. (2006): The demand for Semi-Pro League football in Malaysia 1989–91: a panel data approach. Applied Economics, 27(1), 131-138.