Bakalářská práce se zabývá současnou podobou kurikula andragogiky na Katedře sociologie a andragogiky. Práce je zaměřena na teoretické ukotvení a objasnění termínu kurikulum. Velká pozornost je věnována koncepci integrální andragogiky jak ji vymezil doc. V. Jochmann a jeho pokračovatel prof. D. Šimek. Cílem práce je objasnění kurikula andragogiky a jeho východisek s odkazem na konkrétní studijní plány oboru Andragogika.
Anotace v angličtině
Publication deals with the current form of Andragogy curriculum at the Department of Sociology and Andragogy. Publication is focused on a theoretical point of clarification of the term curriculum. Great attention is paid to the concept of integral Andragogy as defined by Assoc. V. Jochmann and his successor Prof. D. Šimek. This thesis aims to clarify the Andragogy curriculum and its background with reference to specific study plans andragogy.
paradigms, curriculum,form of curriculum, integral andragogy, education, profiling of Andragogy, study plans
Rozsah průvodní práce
46 s. (88 496 znaků), 25 s. př
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá současnou podobou kurikula andragogiky na Katedře sociologie a andragogiky. Práce je zaměřena na teoretické ukotvení a objasnění termínu kurikulum. Velká pozornost je věnována koncepci integrální andragogiky jak ji vymezil doc. V. Jochmann a jeho pokračovatel prof. D. Šimek. Cílem práce je objasnění kurikula andragogiky a jeho východisek s odkazem na konkrétní studijní plány oboru Andragogika.
Anotace v angličtině
Publication deals with the current form of Andragogy curriculum at the Department of Sociology and Andragogy. Publication is focused on a theoretical point of clarification of the term curriculum. Great attention is paid to the concept of integral Andragogy as defined by Assoc. V. Jochmann and his successor Prof. D. Šimek. This thesis aims to clarify the Andragogy curriculum and its background with reference to specific study plans andragogy.
paradigms, curriculum,form of curriculum, integral andragogy, education, profiling of Andragogy, study plans
Zásady pro vypracování
1. Operacionalizace cíle práce.
2. Vypracování základní koncepce práce, terminologické ukotvení problému.
3. Konkretizace problému - vymezení kurikula andragogiky
4. Těžištěm práce bude deskripce vývoje a současného stavu kurikula andragogiky.
5. Korektury, formální úpravy, odevzdání práce.
Zásady pro vypracování
1. Operacionalizace cíle práce.
2. Vypracování základní koncepce práce, terminologické ukotvení problému.
3. Konkretizace problému - vymezení kurikula andragogiky
4. Těžištěm práce bude deskripce vývoje a současného stavu kurikula andragogiky.
5. Korektury, formální úpravy, odevzdání práce.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, H.: Foucaltovo andragogické kyvadlo. 1. vyd. Praha: UK, MJF, 2004.
BENEŠ, M.: Úvod do andragogiky. 1. vyd. Praha: UK, Karolinum, 1997.
JOCHMANN, V.: Andragogika: Teoretický seminář k pojetí andragogiky. Olomouc 26. a 27. dubna 1993. 1. vyd. Olomouc: Středisko distančního vzdělávání UP, 1994
JOCHMANN, V.: Andragogika II: Druhý teoretický seminář k pojetí andragogiky. Olomouc 17. a 18. dubna 1996. vyd. neuvedeno. Olomouc: UP, 1996.
JOCHMANN, V.: Člověk na přelomu tisíciletí. Sborník příspěvků z mezinárodní konference v Olomouci, 3. - 5. září 1998. 1. vyd. Olomouc: UP, 1998.
PASCH, M., GARDNER, T. G. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha: 1998.
WALTEROVÁ, E.: Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě). 1. vyd. Brno: 1994.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, H.: Foucaltovo andragogické kyvadlo. 1. vyd. Praha: UK, MJF, 2004.
BENEŠ, M.: Úvod do andragogiky. 1. vyd. Praha: UK, Karolinum, 1997.
JOCHMANN, V.: Andragogika: Teoretický seminář k pojetí andragogiky. Olomouc 26. a 27. dubna 1993. 1. vyd. Olomouc: Středisko distančního vzdělávání UP, 1994
JOCHMANN, V.: Andragogika II: Druhý teoretický seminář k pojetí andragogiky. Olomouc 17. a 18. dubna 1996. vyd. neuvedeno. Olomouc: UP, 1996.
JOCHMANN, V.: Člověk na přelomu tisíciletí. Sborník příspěvků z mezinárodní konference v Olomouci, 3. - 5. září 1998. 1. vyd. Olomouc: UP, 1998.
PASCH, M., GARDNER, T. G. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha: 1998.
WALTEROVÁ, E.: Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě). 1. vyd. Brno: 1994.