Bakalářská práce je zaměřena na pěvecké dovednosti a jejich vliv na rozvoj dítěte předškolního věku. Moji snahou bylo přiblížit formu hudební výchovy v mateřských školách nejen v dobách minulých, ale hlavně teď, když ve svoji platnost vstoupil Rámcový vzdělávací program, podle něhož se všechny mateřské školy musí řídit. Nejenom formu hudební výchovy, ale hlavně, co všechno přináší dítěti písnička, jak ovlivňuje jeho vývoj. Jak ho rozvíjí po stránce hudební, ale i pohybové, jazykové,?
Anotace v angličtině
The bachelor´s work is intented on singing skills and their influence to development of preschool age´s child. My endeavour was put near a form of musical appreciation in kindergartens not only in the past, but mainly now when the General educational plan came into operation, according to it all kindergatens have to control. Not only form musical appreciation, bud mainly what a song all bring for child and how a song influences child´s development. How a song evolves child in musical aspect, but also movement, language, ?
Klíčová slova
dítě, předškolní věk, hudební výchova, zpěv, písně
Bakalářská práce je zaměřena na pěvecké dovednosti a jejich vliv na rozvoj dítěte předškolního věku. Moji snahou bylo přiblížit formu hudební výchovy v mateřských školách nejen v dobách minulých, ale hlavně teď, když ve svoji platnost vstoupil Rámcový vzdělávací program, podle něhož se všechny mateřské školy musí řídit. Nejenom formu hudební výchovy, ale hlavně, co všechno přináší dítěti písnička, jak ovlivňuje jeho vývoj. Jak ho rozvíjí po stránce hudební, ale i pohybové, jazykové,?
Anotace v angličtině
The bachelor´s work is intented on singing skills and their influence to development of preschool age´s child. My endeavour was put near a form of musical appreciation in kindergartens not only in the past, but mainly now when the General educational plan came into operation, according to it all kindergatens have to control. Not only form musical appreciation, bud mainly what a song all bring for child and how a song influences child´s development. How a song evolves child in musical aspect, but also movement, language, ?
Klíčová slova
dítě, předškolní věk, hudební výchova, zpěv, písně
Charakteristika dětí předškolního věku
Hudební vývoj dětí předškolního věku
Vokální činnosti v MŠ
Instrumentální činnosti v MŠ
Typologie písní
praktická část - komparace písní podle věku a typu školy
Zásady pro vypracování
Charakteristika dětí předškolního věku
Hudební vývoj dětí předškolního věku
Vokální činnosti v MŠ
Instrumentální činnosti v MŠ
Typologie písní
praktická část - komparace písní podle věku a typu školy
Seznam doporučené literatury
ZEZULA,J., JANOVSKÁ,O.:Hudební výchova v mateřské škole, Praha.1990
FRANĚK,M. : Hudební psychologie.Praha.2005
SEDLÁK, F. : Základy hudební psychologie.Praha.1990
RVP PV
RVP ZV
Seznam doporučené literatury
ZEZULA,J., JANOVSKÁ,O.:Hudební výchova v mateřské škole, Praha.1990
FRANĚK,M. : Hudební psychologie.Praha.2005
SEDLÁK, F. : Základy hudební psychologie.Praha.1990
RVP PV
RVP ZV