Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace dětí do běžných tříd základních škol. Poukazuje na nároky kladené na pedagoga a na náročnost jeho práce s integrovanými dětmi.
Anotace v angličtině
This work deals with questions of integration children into normal classes in the basic schools. It adverts to demands which are imposed to pedagogue and to his demanding work with integrated children.
Klíčová slova
Integrace, integrovaný žák, pedagog, specifické poruchy učení, třída, učitel, základní škola znevýhodnění
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace dětí do běžných tříd základních škol. Poukazuje na nároky kladené na pedagoga a na náročnost jeho práce s integrovanými dětmi.
Anotace v angličtině
This work deals with questions of integration children into normal classes in the basic schools. It adverts to demands which are imposed to pedagogue and to his demanding work with integrated children.
Klíčová slova
Integrace, integrovaný žák, pedagog, specifické poruchy učení, třída, učitel, základní škola znevýhodnění
1) Prostudování odborné literatury a hospitace ve vyučování.
2) Vymezení základních pojmů.
3) Cíle a formy výuky integrovaných dětí.
4) Zpracování teoretické části práce.
5) Vymezení výzkumného problému práce, formulace cíle, výzkumných otázek a hypotéz.
6) Zpracování projektu výzkumu.
7) Realizace výzkumu, vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů.
8) Závěr a výstupy práce, doporučení pro pravi.
Zásady pro vypracování
1) Prostudování odborné literatury a hospitace ve vyučování.
2) Vymezení základních pojmů.
3) Cíle a formy výuky integrovaných dětí.
4) Zpracování teoretické části práce.
5) Vymezení výzkumného problému práce, formulace cíle, výzkumných otázek a hypotéz.
6) Zpracování projektu výzkumu.
7) Realizace výzkumu, vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů.
8) Závěr a výstupy práce, doporučení pro pravi.
Seznam doporučené literatury
1. Cangelosi, J.S.: Strategie řízení třídy
2. Edelsberger, I. a kol.: Defektologický slovník
3. Fisher,R.: Učme děti myslet a ptát se
4. Jirásek, J., Matějíček, Z., Žlab.: Poruchy učení a psaní
5. Káberle, F. a kol.: Somatopedie
6. Kolektiv autorů. Kurs integrace dětí se speciálními potřebami
7. Kucharská, A., Chalupová, E.: Specifická poruchy učení a chování
8. Lang, G., Berberichová, Ch.: Každé dítě potřebuje speciální přístup
9. Langer, S.: Mentální retardace
10. Schopler, E.- Reichler, R.J.-Lansingová, M.: Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami
Seznam doporučené literatury
1. Cangelosi, J.S.: Strategie řízení třídy
2. Edelsberger, I. a kol.: Defektologický slovník
3. Fisher,R.: Učme děti myslet a ptát se
4. Jirásek, J., Matějíček, Z., Žlab.: Poruchy učení a psaní
5. Káberle, F. a kol.: Somatopedie
6. Kolektiv autorů. Kurs integrace dětí se speciálními potřebami
7. Kucharská, A., Chalupová, E.: Specifická poruchy učení a chování
8. Lang, G., Berberichová, Ch.: Každé dítě potřebuje speciální přístup
9. Langer, S.: Mentální retardace
10. Schopler, E.- Reichler, R.J.-Lansingová, M.: Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami