Informace o kvalifikační práci Motivace dětí 3.-5. třídy na málotřídních školách (Suchohrdly u Mir., Jiřice u Mir. a Vedrovice) v hodinách tělesné výchovy
Bakalářská práce se věnuje motivaci žáků 3.-5. tříd na málotřídních školách (Suchohrdly u Mir., Jiřice u Mir. a Vedrovice) a zjištěním postojů dětí k tělesné výchově. První část je zaměřena na vymezení pojmů vývojové zvláštnosti mladšího školního věku, motivace- vnitřní, vnější, sportovní motivace, tělesná výchova, didaktika tělesné výchovy a cíle tělesné výchovy s ohledem na školský vzdělávací program. Druhá část se věnuje samotnému výzkumu na málotřídních školách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with motivation of the pupils in the 3rd - 5th classes of the one-class schools and findings of their attitudes towards physical education. The first part concentrates on the determination of terms for developmental characteristics of the early school age, motivation - internal and external, sports motivation, physical education, and didactics of physical education as well as goals of physical education with respect to the educational training program. The second part is dedicated to the survey itself at the one-class schools.
Bakalářská práce se věnuje motivaci žáků 3.-5. tříd na málotřídních školách (Suchohrdly u Mir., Jiřice u Mir. a Vedrovice) a zjištěním postojů dětí k tělesné výchově. První část je zaměřena na vymezení pojmů vývojové zvláštnosti mladšího školního věku, motivace- vnitřní, vnější, sportovní motivace, tělesná výchova, didaktika tělesné výchovy a cíle tělesné výchovy s ohledem na školský vzdělávací program. Druhá část se věnuje samotnému výzkumu na málotřídních školách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with motivation of the pupils in the 3rd - 5th classes of the one-class schools and findings of their attitudes towards physical education. The first part concentrates on the determination of terms for developmental characteristics of the early school age, motivation - internal and external, sports motivation, physical education, and didactics of physical education as well as goals of physical education with respect to the educational training program. The second part is dedicated to the survey itself at the one-class schools.
1. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce. Seminář (Motivace ve výuce) Mgr. Linhartová
2. Vymezení základních pojmů.
3. Zpracování teoretické části práce.
4. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných otázek a hypotéz. (je-li významný statistický rozdíl v oblíbenosti mezi Tělesnou výchovou a ostatními předměty, pracovní náplň Tělesné výchovy)
5. Zpracování projektu výzkumu, dotazníková metoda na 1.st. základních škol ZŠ Miroslav, ZŠ Klášterní, Mor. Krumlov, ZŠ a MŠ Suchohrdly u Mir. a ZŠ a MŠ Jiřice u Mir.
6. Realizace výzkumu, jeho vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů.
7. Závěry a výstupy práce, rozdíly mezi malotřídní a velkou školou, doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce. Seminář (Motivace ve výuce) Mgr. Linhartová
2. Vymezení základních pojmů.
3. Zpracování teoretické části práce.
4. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných otázek a hypotéz. (je-li významný statistický rozdíl v oblíbenosti mezi Tělesnou výchovou a ostatními předměty, pracovní náplň Tělesné výchovy)
5. Zpracování projektu výzkumu, dotazníková metoda na 1.st. základních škol ZŠ Miroslav, ZŠ Klášterní, Mor. Krumlov, ZŠ a MŠ Suchohrdly u Mir. a ZŠ a MŠ Jiřice u Mir.
6. Realizace výzkumu, jeho vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů.
7. Závěry a výstupy práce, rozdíly mezi malotřídní a velkou školou, doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CALHOUN, D.W. Sport, culture and personality. Champaign: Human Kinetics 1987.
HARTL,P. Stručný psychologický slovník. Praha: Portál,s.r.o., 2004.ISBN 80-7178-803-1
HOŠEK, V. Psychologie odolnosti. Praha: Karolinum 1994.
PAVELKOVÁ, I.; HRABAL, V. Motivace žáků. In Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum.Ostrava:Ostravská univerzita, 2001,ISBN 80-7042-181-9.
PAVELKOVA, I.: Žákovská nemotivovanost. In XIII. konference ČAPV " Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání?", 2005. Olomouc, PdF UP, ISBN 80-244-1079-6.
KREMER, J., SCULLY,D. Psychology in sport.London: Taylor a.Francis,Ltd. 1994.0
SEILER, R., STOCK, A. Psychotrénink ve sportu a v životě ( přel. M. Vaněk ). Praha: Olympia 1996.
SLEPIČKA, P. Psychologie koučování. Praha: Olympia 1987.
VANĚK, M. aj. Psychologie sportu. Praha: SPN 1980.
Seznam doporučené literatury
CALHOUN, D.W. Sport, culture and personality. Champaign: Human Kinetics 1987.
HARTL,P. Stručný psychologický slovník. Praha: Portál,s.r.o., 2004.ISBN 80-7178-803-1
HOŠEK, V. Psychologie odolnosti. Praha: Karolinum 1994.
PAVELKOVÁ, I.; HRABAL, V. Motivace žáků. In Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum.Ostrava:Ostravská univerzita, 2001,ISBN 80-7042-181-9.
PAVELKOVA, I.: Žákovská nemotivovanost. In XIII. konference ČAPV " Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání?", 2005. Olomouc, PdF UP, ISBN 80-244-1079-6.
KREMER, J., SCULLY,D. Psychology in sport.London: Taylor a.Francis,Ltd. 1994.0
SEILER, R., STOCK, A. Psychotrénink ve sportu a v životě ( přel. M. Vaněk ). Praha: Olympia 1996.
SLEPIČKA, P. Psychologie koučování. Praha: Olympia 1987.
VANĚK, M. aj. Psychologie sportu. Praha: SPN 1980.