Práce pojednává o problematice záškoláctví u žáků II. stupně základní školy. Teoretická část řeší záškoláctví z hlediska etiologie, klasifikace, legislativního vymezení a prevence. Cílem praktické části bylo zjistit informovanost žáků a pedagogických pracovníků o prevenci neomluvené absence.
Anotace v angličtině
This work deals with truancy problems of school children on second level in elementary school. Theoretical part deals with truancy problems in point of view of etiology, classification, define of legislative and prevention. The target of practical part was to find out an awareness of school children and pedagogue of prevention unexcused absence.
Klíčová slova
Záškoláctví, základní škola, neomluvená absence, učitel, žák, druhý stupeň, prevence, rodina, dospívání, výchovný poradce, metodik prevence.
Klíčová slova v angličtině
Absenteeism, primary school, unexcused absence, teacher, scholar, second ? degree, prevention, family, adolescence, careers master, methodist of prevention.
Rozsah průvodní práce
88 s., 34 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o problematice záškoláctví u žáků II. stupně základní školy. Teoretická část řeší záškoláctví z hlediska etiologie, klasifikace, legislativního vymezení a prevence. Cílem praktické části bylo zjistit informovanost žáků a pedagogických pracovníků o prevenci neomluvené absence.
Anotace v angličtině
This work deals with truancy problems of school children on second level in elementary school. Theoretical part deals with truancy problems in point of view of etiology, classification, define of legislative and prevention. The target of practical part was to find out an awareness of school children and pedagogue of prevention unexcused absence.
Klíčová slova
Záškoláctví, základní škola, neomluvená absence, učitel, žák, druhý stupeň, prevence, rodina, dospívání, výchovný poradce, metodik prevence.
Klíčová slova v angličtině
Absenteeism, primary school, unexcused absence, teacher, scholar, second ? degree, prevention, family, adolescence, careers master, methodist of prevention.
Zásady pro vypracování
Úvod
Teoretická část
1. Osobnost žáka na základní škole
1.1. Psychický vývoj žáka
1.2. Fyzický vývoj žáka
1.3. Sociokulturní vývoj žáka
2. Záškoláctví jako sociálně patologický jev
2.1. Definice a klasifikace záškoláctví
2.2. Příčiny a vlivy
2.3. Faktory ovlivňující záškoláctví
3. Legislativa
3.1. Vymezení záškoláctví z hlediska práva
3.2. Spolupráce s Orgánem správní péče o dítě
4. Prevence záškoláctví na základních školách
4.1. Primární prevence
4.2. Sekundární prevence
4.3. Úloha školního metodika prevence
4.4. Úloha výchovného poradce
Praktická část
5. Vlastní výzkum
5.1. Charakteristika zkoumaného souboru ( 6 - 9 třída základní školy )
5.2. Stanovení hypotéz
5.3. Výběr výzkumné metody
5.4. Analýza zjištěných výsledků
Závěr
Přílohy
Zásady pro vypracování
Úvod
Teoretická část
1. Osobnost žáka na základní škole
1.1. Psychický vývoj žáka
1.2. Fyzický vývoj žáka
1.3. Sociokulturní vývoj žáka
2. Záškoláctví jako sociálně patologický jev
2.1. Definice a klasifikace záškoláctví
2.2. Příčiny a vlivy
2.3. Faktory ovlivňující záškoláctví
3. Legislativa
3.1. Vymezení záškoláctví z hlediska práva
3.2. Spolupráce s Orgánem správní péče o dítě
4. Prevence záškoláctví na základních školách
4.1. Primární prevence
4.2. Sekundární prevence
4.3. Úloha školního metodika prevence
4.4. Úloha výchovného poradce
Praktická část
5. Vlastní výzkum
5.1. Charakteristika zkoumaného souboru ( 6 - 9 třída základní školy )
5.2. Stanovení hypotéz
5.3. Výběr výzkumné metody
5.4. Analýza zjištěných výsledků
Závěr
Přílohy
Seznam doporučené literatury
KYRIACOU,Ch.,Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005.
152s.ISBN 80-7178-945-3.
MATOUŠEK,O.,Rodina jako instituce a vztahová sitˇ. Praha: Slon, 1997.
147s.ISBN 80-85850-24-9.
TRAIN,A.,Nejčastější poruchy chování u dětí. Praha: Portál, 2001.
198s.ISBN 80-7178-503-2.
TYŠER,J.,Školní metodik prevence. Most: Hněvín, 2006.104s.
ISBN 80-86654-17-6.
VÁGNEROVÁ,M.,Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 1997.170s.ISBN 80-7184-4888.
VÁGNEROVÁ,M.,Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005.
467s.ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
KYRIACOU,Ch.,Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005.
152s.ISBN 80-7178-945-3.
MATOUŠEK,O.,Rodina jako instituce a vztahová sitˇ. Praha: Slon, 1997.
147s.ISBN 80-85850-24-9.
TRAIN,A.,Nejčastější poruchy chování u dětí. Praha: Portál, 2001.
198s.ISBN 80-7178-503-2.
TYŠER,J.,Školní metodik prevence. Most: Hněvín, 2006.104s.
ISBN 80-86654-17-6.
VÁGNEROVÁ,M.,Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 1997.170s.ISBN 80-7184-4888.
VÁGNEROVÁ,M.,Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005.
467s.ISBN 80-246-0956-8.