Diplomová práce je zaměřena na aktivizační metody a frontální výuku, jejich pozitiva a negativa. Možnosti využití při výuce předmětu Ošetřovatelství ve 3.ročníku oboru Zdravotnický asistent. V práci jsou uváděné příklady užití jednotlivých aktivizačních metod a metodické listy.
Součástí je výzkumná práce. Základem je kvantitativní výzkum, srovnávací dotazník mezi žáky a pedagogy na užívání aktivizačních metod ve výuce, frontální výuku a komunikaci v Ošetřovatelství.
Anotace v angličtině
The dissertation is focused on activation methods and frontal teaching and their advantages and disadvantages. It deals with various possibilities of their usage in teaching of Nursing care in the third grade, branch Nursing assistant. The dissertation shows usage of particular activation methods and method guidelines. The dissertation comprises research as well. The basis for it is quantitative research, comparative questionnaire among pupils and teachers concerning usage of activation methods in classes, frontal teaching and communication in Nursing care.
Klíčová slova
Ošetřovatelství, aktivizační metody, dělení aktivizačních metod, vhodné aktivizační metody ve výuce Ošetřovatelství, frontální výuka, styly učení, typy inteligence, tvořivé vyučování.
Klíčová slova v angličtině
Nursing care, activation methods, activation methods - survey, activation methods in teaching of Nursing care, frontal teaching, teaching styles, intelligence types and creative teaching.
Rozsah průvodní práce
87 s. (104 252 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na aktivizační metody a frontální výuku, jejich pozitiva a negativa. Možnosti využití při výuce předmětu Ošetřovatelství ve 3.ročníku oboru Zdravotnický asistent. V práci jsou uváděné příklady užití jednotlivých aktivizačních metod a metodické listy.
Součástí je výzkumná práce. Základem je kvantitativní výzkum, srovnávací dotazník mezi žáky a pedagogy na užívání aktivizačních metod ve výuce, frontální výuku a komunikaci v Ošetřovatelství.
Anotace v angličtině
The dissertation is focused on activation methods and frontal teaching and their advantages and disadvantages. It deals with various possibilities of their usage in teaching of Nursing care in the third grade, branch Nursing assistant. The dissertation shows usage of particular activation methods and method guidelines. The dissertation comprises research as well. The basis for it is quantitative research, comparative questionnaire among pupils and teachers concerning usage of activation methods in classes, frontal teaching and communication in Nursing care.
Klíčová slova
Ošetřovatelství, aktivizační metody, dělení aktivizačních metod, vhodné aktivizační metody ve výuce Ošetřovatelství, frontální výuka, styly učení, typy inteligence, tvořivé vyučování.
Klíčová slova v angličtině
Nursing care, activation methods, activation methods - survey, activation methods in teaching of Nursing care, frontal teaching, teaching styles, intelligence types and creative teaching.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Vyzvednout přínos frontální výuky, orientace v aktivizačních metodách. Ujasnit si, které metody je vhodné užívat při výuce v odborných předmětech, kdy je vhodné je zařadit v kontextu vyučovací hodiny. Význam aktivizačních metod pro žáka.
Předdpokládaná struktura:
1. Vymezení pojmů
Frontální výuka. Aktivizační metody výuky. Dělení aktivizačních metod. Vhodnost jejich zařazení při výuce.
2. Výzkumná část
Kvantitativní výzkum
Dotazníková metoda srovnávací mezi žáky a pedagogy na užívání aktivizačních metod ve výuce.
Metodické listy aktivizačních metod na konkrétní učivo ve výuce Ošetřovatelství.
3. Předpokládané výstupy práce
Zpracování dotazníků a potvrzení, ev. vyvrácení hypotéz.
Metodické listy aktivizačních metod pro praktické využití v odborných předmětech.
Orientace v klíčových pojmech.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Vyzvednout přínos frontální výuky, orientace v aktivizačních metodách. Ujasnit si, které metody je vhodné užívat při výuce v odborných předmětech, kdy je vhodné je zařadit v kontextu vyučovací hodiny. Význam aktivizačních metod pro žáka.
Předdpokládaná struktura:
1. Vymezení pojmů
Frontální výuka. Aktivizační metody výuky. Dělení aktivizačních metod. Vhodnost jejich zařazení při výuce.
2. Výzkumná část
Kvantitativní výzkum
Dotazníková metoda srovnávací mezi žáky a pedagogy na užívání aktivizačních metod ve výuce.
Metodické listy aktivizačních metod na konkrétní učivo ve výuce Ošetřovatelství.
3. Předpokládané výstupy práce
Zpracování dotazníků a potvrzení, ev. vyvrácení hypotéz.
Metodické listy aktivizačních metod pro praktické využití v odborných předmětech.
Orientace v klíčových pojmech.
Seznam doporučené literatury
Čechová B. - Nápadník pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce, www.scio.cz, s.r.o. 2006
Grecmanová H. - Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP, Hanex, Olomouc 2007
Kotrba T. - Praktické využití aktivizačních metod ve výuce, Společnost pro odbornou literaturu, Barrister a Principal 2007
Mareš J. - Styly učení žáků a studentů, Portál 1998
Seznam doporučené literatury
Čechová B. - Nápadník pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce, www.scio.cz, s.r.o. 2006
Grecmanová H. - Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP, Hanex, Olomouc 2007
Kotrba T. - Praktické využití aktivizačních metod ve výuce, Společnost pro odbornou literaturu, Barrister a Principal 2007
Mareš J. - Styly učení žáků a studentů, Portál 1998
Přílohy volně vložené
1. Učební Osnova předmětu Ošetřovatelství
2. ŠVP učební plán oboru zdravotnický asistent
3. Učební plán oboru zdravotnický asistent pro školní rok 2009/2010
4. ŠVP pro předmět Ošetřovatelství
5. Dotazník styly učení
6. Dotazník pro žáky a pro pedagogy
7. Průvodní dopis k dotazníkům