Cílem této diplomové práce je zhodnocení školních vzdělávacích programů, se zaměřením na strategie učení, po jejich zavedení do praxe. Pro objasnění problematiky se zabývá kurikulární reformou od jejího počátku až po současnost.
Anotace v angličtině
The aim of this dissertation is evaluation of School Educational Programme focused on Learning Strategie, after it´s implementation into practise. The dissertation also deals with curicular reform from the beginning to the present time.
Klíčová slova
Školní vzdělávací program, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, kurikulární reforma, strategie učení.
Klíčová slova v angličtině
School Educational Programme, General Educational Programme for Basic Education, Curricular Reform, Learning Strategies.
Rozsah průvodní práce
92 s. (122 491 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je zhodnocení školních vzdělávacích programů, se zaměřením na strategie učení, po jejich zavedení do praxe. Pro objasnění problematiky se zabývá kurikulární reformou od jejího počátku až po současnost.
Anotace v angličtině
The aim of this dissertation is evaluation of School Educational Programme focused on Learning Strategie, after it´s implementation into practise. The dissertation also deals with curicular reform from the beginning to the present time.
Klíčová slova
Školní vzdělávací program, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, kurikulární reforma, strategie učení.
Klíčová slova v angličtině
School Educational Programme, General Educational Programme for Basic Education, Curricular Reform, Learning Strategies.
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
- sběr dat, zpracování teoretických východisek
- studium odborné literatury
- teoretická východiska a nutnost změn ve výchově a vzdělávání po roce 1989
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
- tvorba Školního vzdělávacího programu - koordinátor
- strategie ve vyučování
Praktická část:
- evaluace
- vyhodnocení změn ve strategii učení u učitelů po druhém roce školské reformy
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
- sběr dat, zpracování teoretických východisek
- studium odborné literatury
- teoretická východiska a nutnost změn ve výchově a vzdělávání po roce 1989
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
- tvorba Školního vzdělávacího programu - koordinátor
- strategie ve vyučování
Praktická část:
- evaluace
- vyhodnocení změn ve strategii učení u učitelů po druhém roce školské reformy
Seznam doporučené literatury
Jeřábek, J. Tupý, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: 2005
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: 2000
Chrástka, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: 2006
Chrástka, M. Evaluační pedagogické výzkumy a jejich metody. Olomouc, Praha: 2004
Chrástka, M. Metody sběru a statického vyhodnocování dat v evaluačních pedagogických výzkumech. Praha: 2003
Maňák, J. Švec, Š. Švec, V. Slovník pedagogické metodologie. Brno: 2005
Maňák, J. Švec, V. Výukové metody. Brn
o: 2003
Maňák, J. Švec, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: 2004
Vašťátková, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: 2006
Seznam doporučené literatury
Jeřábek, J. Tupý, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: 2005
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: 2000
Chrástka, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: 2006
Chrástka, M. Evaluační pedagogické výzkumy a jejich metody. Olomouc, Praha: 2004
Chrástka, M. Metody sběru a statického vyhodnocování dat v evaluačních pedagogických výzkumech. Praha: 2003
Maňák, J. Švec, Š. Švec, V. Slovník pedagogické metodologie. Brno: 2005
Maňák, J. Švec, V. Výukové metody. Brn
o: 2003
Maňák, J. Švec, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: 2004
Vašťátková, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: 2006