Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda je Tangram vhodnou matematickou pomůckou a jak nejpestřeji ho lze použít v hodinách matematiky. Teoretická část diplomové práce popisuje didaktickou hru, představivost, Tangram a jeho rovinné útvary a zařazení v RVP ZV. Byla použita metoda pozorování, didaktického testu a dotazníku. Po vyhodnocení výzkumného šetření můžeme tvrdit, že Tangram je vhodnou matematickou pomůckou. Tangram lze použít při zavádění nových matematických pojmů jako je trojúhelník, čtverec a kosodélník. Skládání obrázků z Tangramu je pro žáky zábavné, rozvíjí u nich prostorovou představivost a vlastní fantazii.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was to find out if Tangram is a proper mathematical tool and to find out the most colourful ways of using it in mathematics lessons. The theoretical part of the thesis is describing didactic game, imagination, Tangram and its plane figures and its classification in Educational Framework Curriculum for Basic Education. I used the method of observation, didactic test and questionnaire. After the data evaluation of the survey we can assert that Tangram is a proper mathematics tool. Tangram can be used during introducing new mathematical terms like triangle, square and rhomboid. The composition of pictures from Tangram is amusing for pupils and it develops their space imagination and their own fancy.
Klíčová slova
didaktická hra, prostorová a geometrická představivost, trojúhelník, čtverec, kosodélník, metoda pozorování, didaktický test, dotazník
Klíčová slova v angličtině
didactic game, space and geometrical imagination, triangle, square and rhomboid, the method of observation, didactic test, questionnaire
Rozsah průvodní práce
72 s. (93 620), 12 s. obr. pří
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda je Tangram vhodnou matematickou pomůckou a jak nejpestřeji ho lze použít v hodinách matematiky. Teoretická část diplomové práce popisuje didaktickou hru, představivost, Tangram a jeho rovinné útvary a zařazení v RVP ZV. Byla použita metoda pozorování, didaktického testu a dotazníku. Po vyhodnocení výzkumného šetření můžeme tvrdit, že Tangram je vhodnou matematickou pomůckou. Tangram lze použít při zavádění nových matematických pojmů jako je trojúhelník, čtverec a kosodélník. Skládání obrázků z Tangramu je pro žáky zábavné, rozvíjí u nich prostorovou představivost a vlastní fantazii.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was to find out if Tangram is a proper mathematical tool and to find out the most colourful ways of using it in mathematics lessons. The theoretical part of the thesis is describing didactic game, imagination, Tangram and its plane figures and its classification in Educational Framework Curriculum for Basic Education. I used the method of observation, didactic test and questionnaire. After the data evaluation of the survey we can assert that Tangram is a proper mathematics tool. Tangram can be used during introducing new mathematical terms like triangle, square and rhomboid. The composition of pictures from Tangram is amusing for pupils and it develops their space imagination and their own fancy.
Klíčová slova
didaktická hra, prostorová a geometrická představivost, trojúhelník, čtverec, kosodélník, metoda pozorování, didaktický test, dotazník
Klíčová slova v angličtině
didactic game, space and geometrical imagination, triangle, square and rhomboid, the method of observation, didactic test, questionnaire