Bakalářská práce se zabývá problematikou využití
počítače v předškolním vzdělávání. Řeší ukotvení
počítače ve vybraných dokumentech a možnosti jeho
využití v mateřské škole z hlediska psychohygieny.
Praktická část se věnuje průzkumu postojů
pedagogických pracovníků k možnostem využití počítače
v současné praxi předškolního vzdělávání.
Anotace v angličtině
Aim of this Bachelor Thesis is to outline and examine use
of computers in pre-school education. It deals with
implementation of computers into chosen documents.
The thesis also discusses opportunities brought by use
of computers at nursery schools, from the point of view
of mental hygiene. The second part of this thesis includes
a study about general attitude of pedagogical workers to
computer use in the field of current pre-school education.
Klíčová slova
počítač, mateřská škola, předškolní věk, KidSmart Early Learning Programme
Klíčová slova v angličtině
computer, nursery school, pre-school age, KidSmart Early Learning Programme
Rozsah průvodní práce
39 s., 10 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití
počítače v předškolním vzdělávání. Řeší ukotvení
počítače ve vybraných dokumentech a možnosti jeho
využití v mateřské škole z hlediska psychohygieny.
Praktická část se věnuje průzkumu postojů
pedagogických pracovníků k možnostem využití počítače
v současné praxi předškolního vzdělávání.
Anotace v angličtině
Aim of this Bachelor Thesis is to outline and examine use
of computers in pre-school education. It deals with
implementation of computers into chosen documents.
The thesis also discusses opportunities brought by use
of computers at nursery schools, from the point of view
of mental hygiene. The second part of this thesis includes
a study about general attitude of pedagogical workers to
computer use in the field of current pre-school education.
Klíčová slova
počítač, mateřská škola, předškolní věk, KidSmart Early Learning Programme
Klíčová slova v angličtině
computer, nursery school, pre-school age, KidSmart Early Learning Programme
Zásady pro vypracování
- zahrnout do práce didaktické aspekty,
- využívat aktuální informační zdroje (tištěné publikace, odborné časopisy, internet, aj.),
- dodržovat citační normu (podrobnosti na www.boldis.cz),
- sestavit si časový harmonogram vypracovávání závěrečné práce,
- pravidelné konzultace (e-mail, telefon, osobní).
Zásady pro vypracování
- zahrnout do práce didaktické aspekty,
- využívat aktuální informační zdroje (tištěné publikace, odborné časopisy, internet, aj.),
- dodržovat citační normu (podrobnosti na www.boldis.cz),
- sestavit si časový harmonogram vypracovávání závěrečné práce,
- pravidelné konzultace (e-mail, telefon, osobní).
Seznam doporučené literatury
KOŽUCHOVÁ, M. Dieťa predškolského veku a počítač. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007. s. 24 - 28. ISBN 978-80-7220-301-7. Dostupné na: http://infotech.upol.cz.
RŮŽIČKA, O. Internet pro děti. Praha : CP, 2002. 67 s. ISBN 80-7226-684-5.
DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.
DOSTÁL, J. Počítač ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007. 125 s. ISBN 978-80-7220-295-2.
PLÁŠEK, R. Kreslíme na počítači se skřítkem Pá. Brno. CP Books, 2005. 59 s. ISBN 80-251-0334-X.
RŮŽIČKA, O - NEBENFÜHR, J. Počítač pro děti s pavoučkem Kloboučkem : [naučím vás pracovat s počítačem]. Praha : Computer Press, 2002. 71 s. ISBN 80-7226-813-9.
ČERNOCHOVÁ, M. Využití počítače při vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 165 s. ISBN 80-7178-272-6.
SLAVÍK, J. - NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 119 s. ISBN 80-7178-149-5.
KAPOUNOVÁ, J. - PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. 1. vyd. Ostrava: PdF OU, 2002. 118 s. ISBN 80-7042-265-3.
MALACH, J. - MIKOŠEK, M. Tvorba a užití didaktických médií. 1. vyd. Ostrava: PdF OU, 2004. 64 s. ISBN Neuvedeno.
Seznam doporučené literatury
KOŽUCHOVÁ, M. Dieťa predškolského veku a počítač. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007. s. 24 - 28. ISBN 978-80-7220-301-7. Dostupné na: http://infotech.upol.cz.
RŮŽIČKA, O. Internet pro děti. Praha : CP, 2002. 67 s. ISBN 80-7226-684-5.
DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.
DOSTÁL, J. Počítač ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007. 125 s. ISBN 978-80-7220-295-2.
PLÁŠEK, R. Kreslíme na počítači se skřítkem Pá. Brno. CP Books, 2005. 59 s. ISBN 80-251-0334-X.
RŮŽIČKA, O - NEBENFÜHR, J. Počítač pro děti s pavoučkem Kloboučkem : [naučím vás pracovat s počítačem]. Praha : Computer Press, 2002. 71 s. ISBN 80-7226-813-9.
ČERNOCHOVÁ, M. Využití počítače při vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 165 s. ISBN 80-7178-272-6.
SLAVÍK, J. - NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 119 s. ISBN 80-7178-149-5.
KAPOUNOVÁ, J. - PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. 1. vyd. Ostrava: PdF OU, 2002. 118 s. ISBN 80-7042-265-3.
MALACH, J. - MIKOŠEK, M. Tvorba a užití didaktických médií. 1. vyd. Ostrava: PdF OU, 2004. 64 s. ISBN Neuvedeno.