Diplomová práce je zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání porodních asistentek a všeobecných sester. Cílem této práce bylo zjistit názory a pojetí celoživotního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků vzhledem k věkovému rozdílu dvou skupin respondentek. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část obsahuje obecné informace o vzdělávání, o celoživotním vzdělávání a informace o celoživotním vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků - všeobecných sester a porodních asistentek.
Empirická část obsahuje výzkum, k jehož realizaci byla použita metoda anonymního dotazníkového šetření. Dotazník byl určen pro dvě skupiny respondentek - pro porodní asistentky a všeobecné sestry do 40 let a nad 40 let. Výsledky dotazníku jsou interpretovány formou slovních popisných komentářů, tabulek a grafů a dále jsou rozvedeny v diskuzi.
Annotation in English
The present diploma thesis is focused on lifelong learning of midwives and nurses. The aim of this study was to determine the views and the concept of lifelong learning of paramedical staff with respect to the age difference of the two groups of respondents. The thesis is divided into two parts -
a theoretical and practical one.
The theoretical part includes information concerning learning in general, lifelong learning and lifelong learning of paramedical staff (midwives and nurses).
The empirical part includes a research, in the implementation of which the method of anonymous questionnaires was used. The questionnaire was aimed at two groups of respondents - midwives and nurses under 40 years and over 40 years. The questionnaire records are interpreted by means of verbal descriptive comments, in the form of tables and graphs and then commented on and specified in discussion.
Keywords
nelékařský zdravotnický pracovník, všeobecná sestra, porodní asistentka, vzdělávání, celoživotní vzdělávání, kreditní systém, vzdělávací systém ČR, MZČR, NCO NZO, registrace, generační rozdíl
Keywords in English
paramedical staff, nurse, midwife, learning, lifelong learning, credit system, system of education in the Czech Republic, Ministry of Health of the Czech Republic, National Center of Nursing and Paramedical Disciplines, registration, generation gap
Length of the covering note
91 s., 10 s. příloh
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání porodních asistentek a všeobecných sester. Cílem této práce bylo zjistit názory a pojetí celoživotního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků vzhledem k věkovému rozdílu dvou skupin respondentek. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část obsahuje obecné informace o vzdělávání, o celoživotním vzdělávání a informace o celoživotním vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků - všeobecných sester a porodních asistentek.
Empirická část obsahuje výzkum, k jehož realizaci byla použita metoda anonymního dotazníkového šetření. Dotazník byl určen pro dvě skupiny respondentek - pro porodní asistentky a všeobecné sestry do 40 let a nad 40 let. Výsledky dotazníku jsou interpretovány formou slovních popisných komentářů, tabulek a grafů a dále jsou rozvedeny v diskuzi.
Annotation in English
The present diploma thesis is focused on lifelong learning of midwives and nurses. The aim of this study was to determine the views and the concept of lifelong learning of paramedical staff with respect to the age difference of the two groups of respondents. The thesis is divided into two parts -
a theoretical and practical one.
The theoretical part includes information concerning learning in general, lifelong learning and lifelong learning of paramedical staff (midwives and nurses).
The empirical part includes a research, in the implementation of which the method of anonymous questionnaires was used. The questionnaire was aimed at two groups of respondents - midwives and nurses under 40 years and over 40 years. The questionnaire records are interpreted by means of verbal descriptive comments, in the form of tables and graphs and then commented on and specified in discussion.
Keywords
nelékařský zdravotnický pracovník, všeobecná sestra, porodní asistentka, vzdělávání, celoživotní vzdělávání, kreditní systém, vzdělávací systém ČR, MZČR, NCO NZO, registrace, generační rozdíl
Keywords in English
paramedical staff, nurse, midwife, learning, lifelong learning, credit system, system of education in the Czech Republic, Ministry of Health of the Czech Republic, National Center of Nursing and Paramedical Disciplines, registration, generation gap
Research Plan
- VÝBĚR LITERATURY
- VÝBĚR VÝZKUMNÉ METODY
- NAPLÁNOVÁNÍ VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ - STANOVENÍ CÍLŮ + HYPOTÉZ, ÚČELU VÝZKUMU + UJASNĚNÍ POŽADOVANÝCH PŘEDPOKLADŮ
- ZVOLENÍ METODY SBĚRU DAT
- VÝBĚR RESPONDENTŮ
- VYTVOŘENÍ DOTAZNÍKU + PROVEDENÍ PILOTNÍ STUDIE
- REALIZACE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ
- ZPRACOVÁNÍ ZÍSKANÝCH DAT
- DISKUZE - ZOBECNĚNÍ + KOMENTOVÁNÍ VÝSLEDKŮ
- VÝSTUP Z PRÁCE - ČLÁNEK DO ODBORNÉHO ČASOPISU
Research Plan
- VÝBĚR LITERATURY
- VÝBĚR VÝZKUMNÉ METODY
- NAPLÁNOVÁNÍ VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ - STANOVENÍ CÍLŮ + HYPOTÉZ, ÚČELU VÝZKUMU + UJASNĚNÍ POŽADOVANÝCH PŘEDPOKLADŮ
- ZVOLENÍ METODY SBĚRU DAT
- VÝBĚR RESPONDENTŮ
- VYTVOŘENÍ DOTAZNÍKU + PROVEDENÍ PILOTNÍ STUDIE
- REALIZACE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ
- ZPRACOVÁNÍ ZÍSKANÝCH DAT
- DISKUZE - ZOBECNĚNÍ + KOMENTOVÁNÍ VÝSLEDKŮ
- VÝSTUP Z PRÁCE - ČLÁNEK DO ODBORNÉHO ČASOPISU
Recommended resources
www.mzcr.cz
www.msmt.cz
Sbírka zákonů, 96/2004 ze 4.2.2004 - vyhláška č. 423, 424
vyhláška č. 39/2005 Sb.
- Vránová, Věra. Historie babictví, současnost porodní asistence. Olomouc: UP Olomouc, 2007. 203 s. ISBN 978-80-244-1764-6
- Kalhous, Z. Obst, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2005. 186 s. ISBN 80-244-0599-7
- Průcha,J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. 328 s. ISBN 80-7178-252-1
www.cnna.cz
www.ckpa.cz
+ další literatura dle domluvy s vedoucí práce
Recommended resources
www.mzcr.cz
www.msmt.cz
Sbírka zákonů, 96/2004 ze 4.2.2004 - vyhláška č. 423, 424
vyhláška č. 39/2005 Sb.
- Vránová, Věra. Historie babictví, současnost porodní asistence. Olomouc: UP Olomouc, 2007. 203 s. ISBN 978-80-244-1764-6
- Kalhous, Z. Obst, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2005. 186 s. ISBN 80-244-0599-7
- Průcha,J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. 328 s. ISBN 80-7178-252-1
www.cnna.cz
www.ckpa.cz
+ další literatura dle domluvy s vedoucí práce