Informace o kvalifikační práci Comparative study of attitudes toward swimming education system between Physical Education Students from Stellenbosch (RSA) and Olomouc (CZ) Universities
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Comparative study of attitudes toward swimming education system between Physical Education Students from Stellenbosch (RSA) and Olomouc (CZ) Universities
Hlavní téma v angličtině
Comparative study of attitudes toward swimming education system between Physical Education Students from Stellenbosch (RSA) and Olomouc (CZ) Universities
Název dle studenta
Comparative study of attitudes toward swimming education system between Physical Education Students from Stellenbosch (RSA) and Olomouc (CZ) Universities
Název dle studenta v angličtině
-
Souběžný název
-
Podnázev
-
Anotace
Tato studie byla zaměřena na budoucí učitele tělesné výchovy, konkrétně na jejich postoj k plaveckému výcviku na základních školách, současná situace plavání v jejich zemi, atd. V této studii Čeští studenti (University Palackého) byly porovnáni se studenty z Jihoafrické Republiky (Stellenbosch University). Studie se zúčastnilo 59 studentů (CZ) a 60 studentů (RSA) z prvních a třetích ročníků studia. Dotazník obsahoval 20 otázek s možnostmi odpovědí. Dotazník byl vyhotoven dvoujazyčně (Česky a Anglicky). Ve Výsledcích I. byly porovnány získaná data z dotazníku ve třech rovinách (země, pohlaví, ročník studia) Kruskal-Wallis test byl použit na jejich zpracování. V plno otázkách nebyly názory studentů tolik rozdílné, ale nejvýznamnější rozdíly byly v otázce o první pomoci a výběr prvního plaveckého stylu. Ve Výsledcích II. byl počítán korelační koeficient. Byly porovnány vzájemné vztahy mezi jednotlivými otázkami z dotazníku. Mezi některými otázkami byly nalezeny závislosti.
Anotace v angličtině
This study was focused on future physical educators, concretely on their attitudes towards swimming education at primary schools, current swimming situation in their country, etc. In this research Czech students (University Palacky) were compared with South African students (Stellenbosch University). There were 59 Czech students and 60 students from the RSA from the 1st and the 3rd grade of their study. The questionnaire consisted of 20 multiple-choice questions. The questionnaire had to be applied in two languages (Czech and English). In the Results I. the data from the questionnaire in three levels (country, gender, grades of study) were compared. The Kruskal-Wallis test was used for data processing. The students’ opinions were not so different in many questions, but the significant differences were in questions about first aid and chosen first swimming style. In the Results II. correlation coefficients were calculated. The mutual relations among questions from the questionnaire were compared. Some dependencies between several questions were found.
Klíčová slova
Postoje, plavání, učební osnovy, plavecká výuka, bezpečnost u vody
Klíčová slova v angličtině
Attitudes, Swimming, Curriculum design, Swimming education, Water safety
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
AN
Anotace
Tato studie byla zaměřena na budoucí učitele tělesné výchovy, konkrétně na jejich postoj k plaveckému výcviku na základních školách, současná situace plavání v jejich zemi, atd. V této studii Čeští studenti (University Palackého) byly porovnáni se studenty z Jihoafrické Republiky (Stellenbosch University). Studie se zúčastnilo 59 studentů (CZ) a 60 studentů (RSA) z prvních a třetích ročníků studia. Dotazník obsahoval 20 otázek s možnostmi odpovědí. Dotazník byl vyhotoven dvoujazyčně (Česky a Anglicky). Ve Výsledcích I. byly porovnány získaná data z dotazníku ve třech rovinách (země, pohlaví, ročník studia) Kruskal-Wallis test byl použit na jejich zpracování. V plno otázkách nebyly názory studentů tolik rozdílné, ale nejvýznamnější rozdíly byly v otázce o první pomoci a výběr prvního plaveckého stylu. Ve Výsledcích II. byl počítán korelační koeficient. Byly porovnány vzájemné vztahy mezi jednotlivými otázkami z dotazníku. Mezi některými otázkami byly nalezeny závislosti.
Anotace v angličtině
This study was focused on future physical educators, concretely on their attitudes towards swimming education at primary schools, current swimming situation in their country, etc. In this research Czech students (University Palacky) were compared with South African students (Stellenbosch University). There were 59 Czech students and 60 students from the RSA from the 1st and the 3rd grade of their study. The questionnaire consisted of 20 multiple-choice questions. The questionnaire had to be applied in two languages (Czech and English). In the Results I. the data from the questionnaire in three levels (country, gender, grades of study) were compared. The Kruskal-Wallis test was used for data processing. The students’ opinions were not so different in many questions, but the significant differences were in questions about first aid and chosen first swimming style. In the Results II. correlation coefficients were calculated. The mutual relations among questions from the questionnaire were compared. Some dependencies between several questions were found.
Klíčová slova
Postoje, plavání, učební osnovy, plavecká výuka, bezpečnost u vody
Klíčová slova v angličtině
Attitudes, Swimming, Curriculum design, Swimming education, Water safety