Tato práce byla vypracovávána s cílem zjistit, jaký byl obraz Univerzity Palackého vytvářený tištěnými deníky v období druhého čtvrtletí 2008. To bylo zkoumáno na materiálu excerpovaném z databáze ISA Anopress IT. Na počtu 82 článků z nejrůznějších deníku bylo analyzováno, jakým způsobem je univerzita reflektována médii.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to find out, how was Palacky univerzity reflected in Czech daily press in the second quarter 2008. It was analysed on the excerpt from ISA Anopress IT database. The research was based on eigty-two articles.
Klíčová slova
mediální analýza, kvantitativní obsahová analýza, mediální obraz, Univerzita Palackého, tištěná média, deníky, periodikum, hodnocení, ISA Anopress IT
Klíčová slova v angličtině
media analysis, quantitative analysis, Palacky university, press, daily press, periodical press, evaluation, rating, ISA Anopress IT
Rozsah průvodní práce
54 s. (72227 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce byla vypracovávána s cílem zjistit, jaký byl obraz Univerzity Palackého vytvářený tištěnými deníky v období druhého čtvrtletí 2008. To bylo zkoumáno na materiálu excerpovaném z databáze ISA Anopress IT. Na počtu 82 článků z nejrůznějších deníku bylo analyzováno, jakým způsobem je univerzita reflektována médii.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to find out, how was Palacky univerzity reflected in Czech daily press in the second quarter 2008. It was analysed on the excerpt from ISA Anopress IT database. The research was based on eigty-two articles.
Klíčová slova
mediální analýza, kvantitativní obsahová analýza, mediální obraz, Univerzita Palackého, tištěná média, deníky, periodikum, hodnocení, ISA Anopress IT
Klíčová slova v angličtině
media analysis, quantitative analysis, Palacky university, press, daily press, periodical press, evaluation, rating, ISA Anopress IT
Zásady pro vypracování
1. Excerpce vzorového materiálu.
2. Upřesnění analyzovaného korpusu (rozsah, zdroje; možná konzultace s rektorátem) - zdroj informací databáze Anopress IT.
3. Seznámení se s metodami mediální analýzy (sekundární literatura, konzultace).
4. Vytvoření vlastní metodiky.
5. Aplikace na korpus.
6. Analýza.
Zásady pro vypracování
1. Excerpce vzorového materiálu.
2. Upřesnění analyzovaného korpusu (rozsah, zdroje; možná konzultace s rektorátem) - zdroj informací databáze Anopress IT.
3. Seznámení se s metodami mediální analýzy (sekundární literatura, konzultace).
4. Vytvoření vlastní metodiky.
5. Aplikace na korpus.
6. Analýza.
Seznam doporučené literatury
Jirák, J. - Köpplová, B.: Média a společnost. Praha 2007.
Schulz, W.: Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha 2004.
McNair, Brian: Sociologie žurnalistiky. Praha 2004.
Těšitelová, M.: Kvantitativní charakteristiky současné české publicistiky. Praha 1982.
Seznam doporučené literatury
Jirák, J. - Köpplová, B.: Média a společnost. Praha 2007.
Schulz, W.: Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha 2004.
McNair, Brian: Sociologie žurnalistiky. Praha 2004.
Těšitelová, M.: Kvantitativní charakteristiky současné české publicistiky. Praha 1982.