Tato bakalářská práce zkoumá vliv deficity dílčích funkcí na každodenní život jednotlivce. Analyzuje různé aspekty, jako jsou motorické dovednosti, komunikace a kognitivní schopnosti. Cílem je identifikovat možné příčiny a důsledky těchto deficitů a navrhnout vhodné intervenční strategie. Práce se opírá o odbornou literaturu, empirická data a studie případů, přičemž zdůrazňuje důležitost včasné diagnostiky a poskytování personalizované podpory pro jedince s deficity dílčích funkcí. Výsledky této analýzy mohou přispět k lepšímu porozumění problematické optimalizaci terapeutických přístupů.
Annotation in English
This bachelor's thesis examines the impact of deficits in component funtions on an individual's daily life. It analyzes various aspects, such as motor skills, communication, and cognitive abilities and consequences of these deficits and propose appropriate intervention strategies. The thesis draws on scholarly literature, empirical data, and case studies, emphasizing the importance of early diagnosis and providing personalized support for individuals with deficits in component functions. The results of this analysis can contribute to a better understanding of the issue and the optimization od therapeutic approaches.
Keywords
Deficity dílčích funkcí, školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, kognitivní procesy, narušená komunikační schopnost, předškolní věk, diagnostika
Keywords in English
Deficits in component functions, school readiness and preparedness, postponement of school attendance, cognitive processes, impaired communication skills, preschool age, diagnostics
Length of the covering note
50 s. (72826)
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce zkoumá vliv deficity dílčích funkcí na každodenní život jednotlivce. Analyzuje různé aspekty, jako jsou motorické dovednosti, komunikace a kognitivní schopnosti. Cílem je identifikovat možné příčiny a důsledky těchto deficitů a navrhnout vhodné intervenční strategie. Práce se opírá o odbornou literaturu, empirická data a studie případů, přičemž zdůrazňuje důležitost včasné diagnostiky a poskytování personalizované podpory pro jedince s deficity dílčích funkcí. Výsledky této analýzy mohou přispět k lepšímu porozumění problematické optimalizaci terapeutických přístupů.
Annotation in English
This bachelor's thesis examines the impact of deficits in component funtions on an individual's daily life. It analyzes various aspects, such as motor skills, communication, and cognitive abilities and consequences of these deficits and propose appropriate intervention strategies. The thesis draws on scholarly literature, empirical data, and case studies, emphasizing the importance of early diagnosis and providing personalized support for individuals with deficits in component functions. The results of this analysis can contribute to a better understanding of the issue and the optimization od therapeutic approaches.
Keywords
Deficity dílčích funkcí, školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, kognitivní procesy, narušená komunikační schopnost, předškolní věk, diagnostika
Keywords in English
Deficits in component functions, school readiness and preparedness, postponement of school attendance, cognitive processes, impaired communication skills, preschool age, diagnostics
Research Plan
-konzultace s vedoucím práce
-studium literatury
-realizace praktické části
Research Plan
-konzultace s vedoucím práce
-studium literatury
-realizace praktické části
Recommended resources
-Valenta, M., Krejčová, L., & Hlebová, B. (2020). Znevýhodněný žák: deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Praha: Grada.
-BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007, 128 s. ISBN 978-80-7315-140-9.
-BARTOŇOVÁ, M., Kapitoly ze specifických poruch učení I: vymezení současné problematiky. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 152 s. ISBN 80-210-3613-3.
-KOCUROVÁ, M., Specifické poruchy učení a chování. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 95 s. ISBN 80-7082-705-x.
Recommended resources
-Valenta, M., Krejčová, L., & Hlebová, B. (2020). Znevýhodněný žák: deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Praha: Grada.
-BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007, 128 s. ISBN 978-80-7315-140-9.
-BARTOŇOVÁ, M., Kapitoly ze specifických poruch učení I: vymezení současné problematiky. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 152 s. ISBN 80-210-3613-3.
-KOCUROVÁ, M., Specifické poruchy učení a chování. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 95 s. ISBN 80-7082-705-x.
Enclosed appendices
19 diagnostických úkolů a jejich hodnocení, 1 strom (arch), 5 ukázek diagnostických testů B. Sindelar, 1 rozhovor se speciálním učitelem