Práce se zaměřuje na grantové projekty podávané v rámci GA ČR. Výzkum nejdříve vychází ze statistických ročenek GA ČR, dále pokračuje sběrem dat u dvou skupin podavatelů projektů GA ČR.
První skupina budou grantové žádosti podané v rámci ryze výzkumné organizace z oblasti humanitních věd. Proběhne sběr dat a porovnání úspěšných a neúspěšných žádostí za posledních pět let.
Druhá skupina úspěšných i neúspěšných grantových žádostí bude z oblasti humanitních věd veřejné vysoké školy za stejné období a též proběhne jejich vzájemná komparace, proč byly žádosti úspěšné či nikoliv.
Hlavní merit práce bude ale spočívat v komparaci posudků obou skupin. Výzkum by měl zjistit, kdo je v soutěži úspěšnější a z jakých důvodů. Jaké jsou formální a věcné nedostatky podaných žádostí a jaké jsou pozitivní ale i negativní okolnosti sehrávající roli pro získání či odmítnutí.
Předmětem analýzy jsou úspěšné i neúspěšné grantové žádosti s posudky za posledních pět let. Výzkumné projekty i organizace jsou anonymizovány. Výsledek komparace ukáže, kdo je v grantové soutěži úspěšnější a proč, ale také jestli v základu mají všechny subjekty stejné podmínky a možnosti, jak grantovou podporu získat.
Anotace v angličtině
The work will focus on grant projects submitted within the GA CR. The research will first be published in the Statistical Yearbooks of the GA CR, then it will continue to collect data from two groups of GA CR project submitters.
The first group will be grants applications submitted within a purely humanities research organization. Data collection and comparison of successful and unsuccessful applications over the past five years will take place.
The second group of successful and unsuccessful grant applications will be from the field of humanities of a public university for the same period, and their mutual comparison will also take place, why the applications were successful or not.
However, the main meritorious work will consist in comparing the opinions of both groups. The research should find out who is more successful in the competition and for what reasons. What are the formal and substantive shortcomings of the submitted applications and what are the positive and negative circumstances that play a role in obtaining or rejecting them.
The subject of the analysis are successful and unsuccessful grant applications with reviews for the last five years. Research projects and organizations are anonymized. The result of the comparison will show who is more successful in the grant competition and why, but also whether they all basically have the same conditions and possibilities for obtaining grant support.
GAČR, grants application, report, institution, institute, OK4
Rozsah průvodní práce
81 s. (115 319 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na grantové projekty podávané v rámci GA ČR. Výzkum nejdříve vychází ze statistických ročenek GA ČR, dále pokračuje sběrem dat u dvou skupin podavatelů projektů GA ČR.
První skupina budou grantové žádosti podané v rámci ryze výzkumné organizace z oblasti humanitních věd. Proběhne sběr dat a porovnání úspěšných a neúspěšných žádostí za posledních pět let.
Druhá skupina úspěšných i neúspěšných grantových žádostí bude z oblasti humanitních věd veřejné vysoké školy za stejné období a též proběhne jejich vzájemná komparace, proč byly žádosti úspěšné či nikoliv.
Hlavní merit práce bude ale spočívat v komparaci posudků obou skupin. Výzkum by měl zjistit, kdo je v soutěži úspěšnější a z jakých důvodů. Jaké jsou formální a věcné nedostatky podaných žádostí a jaké jsou pozitivní ale i negativní okolnosti sehrávající roli pro získání či odmítnutí.
Předmětem analýzy jsou úspěšné i neúspěšné grantové žádosti s posudky za posledních pět let. Výzkumné projekty i organizace jsou anonymizovány. Výsledek komparace ukáže, kdo je v grantové soutěži úspěšnější a proč, ale také jestli v základu mají všechny subjekty stejné podmínky a možnosti, jak grantovou podporu získat.
Anotace v angličtině
The work will focus on grant projects submitted within the GA CR. The research will first be published in the Statistical Yearbooks of the GA CR, then it will continue to collect data from two groups of GA CR project submitters.
The first group will be grants applications submitted within a purely humanities research organization. Data collection and comparison of successful and unsuccessful applications over the past five years will take place.
The second group of successful and unsuccessful grant applications will be from the field of humanities of a public university for the same period, and their mutual comparison will also take place, why the applications were successful or not.
However, the main meritorious work will consist in comparing the opinions of both groups. The research should find out who is more successful in the competition and for what reasons. What are the formal and substantive shortcomings of the submitted applications and what are the positive and negative circumstances that play a role in obtaining or rejecting them.
The subject of the analysis are successful and unsuccessful grant applications with reviews for the last five years. Research projects and organizations are anonymized. The result of the comparison will show who is more successful in the grant competition and why, but also whether they all basically have the same conditions and possibilities for obtaining grant support.
GAČR, grants application, report, institution, institute, OK4
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na grantové projekty podávané v rámci GA ČR. Výzkum nejdříve výjde ze Statistických ročenek GA ČR, dále bude pokračovat sběrem dat u dvou skupin podavatelů projektů GA ČR.
První skupina budou grantové žádosti podané v rámci ryze výzkumné organizace z oblasti humanitních věd. Proběhne sběr dat a porovnání úspěšných a neúspěšných žádostí za posledních pět let.
Druhá skupina úspěšných i neúspěšných grantových žádostí bude z oblasti humanitních věd veřejné vysoké školy za stejné období a též proběhne jejich vzájemná komparace, proč byly žádosti úspěšné či nikoliv.
Hlavní merit práce bude ale spočívat v komparaci grantových žádostí obou skupin. Výzkum by měl zjistit, kdo je v soutěži úspěšnější a z jakých důvodů. Jaké jsou formální a věcné nedostatky podaných žádostí a jaké jsou pozitivní ale i negativní okolnosti sehrávající roli pro získání či odmítnutí.
Předmětem analýzy jsou úspěšné i neúspěšné grantové žádosti za posledních pět let. Výzkumné projekty i organizace jsou anonymizovány. Výsledek komparace ukáže, kdo je v grantové soutěži úspěšnější a proč, ale také jestli v základu mají všechny subjekty stejné podmínky a možnosti, jak grantovou podporu získat.
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na grantové projekty podávané v rámci GA ČR. Výzkum nejdříve výjde ze Statistických ročenek GA ČR, dále bude pokračovat sběrem dat u dvou skupin podavatelů projektů GA ČR.
První skupina budou grantové žádosti podané v rámci ryze výzkumné organizace z oblasti humanitních věd. Proběhne sběr dat a porovnání úspěšných a neúspěšných žádostí za posledních pět let.
Druhá skupina úspěšných i neúspěšných grantových žádostí bude z oblasti humanitních věd veřejné vysoké školy za stejné období a též proběhne jejich vzájemná komparace, proč byly žádosti úspěšné či nikoliv.
Hlavní merit práce bude ale spočívat v komparaci grantových žádostí obou skupin. Výzkum by měl zjistit, kdo je v soutěži úspěšnější a z jakých důvodů. Jaké jsou formální a věcné nedostatky podaných žádostí a jaké jsou pozitivní ale i negativní okolnosti sehrávající roli pro získání či odmítnutí.
Předmětem analýzy jsou úspěšné i neúspěšné grantové žádosti za posledních pět let. Výzkumné projekty i organizace jsou anonymizovány. Výsledek komparace ukáže, kdo je v grantové soutěži úspěšnější a proč, ale také jestli v základu mají všechny subjekty stejné podmínky a možnosti, jak grantovou podporu získat.
Seznam doporučené literatury
Dombrovská, M. Informační gramotnost jako veřejný zájem, politika a norma: Návrh na tvorbu koncepčních dokumentů v oblasti informačního vzdělání. Praha, Karolinum, 2023.
Friedland, A. J., Folt, C. L. & Mercer, J. L. Writing Successful Science Proposals. Yale University Press, 2018. JSTOR, http://www.jstor.org/stable/j.ctt1npcnv. Accessed 4 Dec. 2023.
Hladík, R. (ed.): Digitální obrat v českých humanitních a sociálních vědách. Praha, Karolinum, 2022.
Hrubec, M., & Kopecký, M. (eds.). Nová vědecká éra - Od byrokratické komerce ke kreativitě ve veřejném zájmu. Praha: Epocha, 2021.
Dombrovská, M. Informační gramotnost jako veřejný zájem, politika a norma: Návrh na tvorbu koncepčních dokumentů v oblasti informačního vzdělání. Praha, Karolinum, 2023.
Friedland, A. J., Folt, C. L. & Mercer, J. L. Writing Successful Science Proposals. Yale University Press, 2018. JSTOR, http://www.jstor.org/stable/j.ctt1npcnv. Accessed 4 Dec. 2023.
Hladík, R. (ed.): Digitální obrat v českých humanitních a sociálních vědách. Praha, Karolinum, 2022.
Hrubec, M., & Kopecký, M. (eds.). Nová vědecká éra - Od byrokratické komerce ke kreativitě ve veřejném zájmu. Praha: Epocha, 2021.