Diplomová práce se zabývá potřebami a motivací učitelů základních škol pro výuku finanční gramotnosti. Cílem diplomové práce je analyzovat a posoudit potřeby a motivaci učitelů druhého stupně základních škol pro výuku finanční gramotnosti.
Annotation in English
The thesis deals with the needs and motivation of primary school teachers for teaching financial literacy. The aim of the thesis is to analyze and assess the needs and motivation of second grade elementary school teachers for teaching financial literacy.
Keywords
Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, učitel, potřeba, motivace
Keywords in English
Financial literacy, financial education, teacher, need, motivation
Length of the covering note
80 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá potřebami a motivací učitelů základních škol pro výuku finanční gramotnosti. Cílem diplomové práce je analyzovat a posoudit potřeby a motivaci učitelů druhého stupně základních škol pro výuku finanční gramotnosti.
Annotation in English
The thesis deals with the needs and motivation of primary school teachers for teaching financial literacy. The aim of the thesis is to analyze and assess the needs and motivation of second grade elementary school teachers for teaching financial literacy.
Keywords
Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, učitel, potřeba, motivace
Keywords in English
Financial literacy, financial education, teacher, need, motivation
Research Plan
Studium literatury
Teoretické vymezení
Praktická část - dotazník, polostrukturované rozhovory
Realizace
Analýza
Vyvození závěru, návrhy a doporučení
Research Plan
Studium literatury
Teoretické vymezení
Praktická část - dotazník, polostrukturované rozhovory
Realizace
Analýza
Vyvození závěru, návrhy a doporučení
Recommended resources
HESOVÁ, Alena a Eva ZELENDOVÁ. Finanční gramotnost ve výuce: metodická příručka. Praha: NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN 978-80-86856-74-2.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3704-1.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KOCIÁNOVÁ, Helena. Finanční gramotnost v kostce aneb co Vás neměl kdo naučit. Olomouc: ANAG, 2012. ISBN 978-80-7263-767-6.
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
ŠKVÁRA, Miroslav. Finanční gramotnost. Praha: M. Škvára, 2011. ISBN 978-80-904823-0-2.
Recommended resources
HESOVÁ, Alena a Eva ZELENDOVÁ. Finanční gramotnost ve výuce: metodická příručka. Praha: NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN 978-80-86856-74-2.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3704-1.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KOCIÁNOVÁ, Helena. Finanční gramotnost v kostce aneb co Vás neměl kdo naučit. Olomouc: ANAG, 2012. ISBN 978-80-7263-767-6.