Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem esportu s důrazem na jeho postavení v Jižní Koreji a analýzou úspěchu korejských hráčů ve hře League of Legends. Autor porovnává faktory ovlivňující úspěch korejských a evropských týmů v této hře, jako je například přístup ke hře, strategie, komunikace a spolupráce. Cílem práce je identifikovat klíčové rozdíly mezi korejským a evropským přístupem k esportu, které mohou vést k úspěchu v League of Legends. Pro dosažení tohoto cíle autor analyzuje chování a postupy korejských hráčů během šampionátu a porovnává je s evropským týmem. Výsledkem práce je lepší pochopení faktorů, které stojí za úspěchem korejských hráčů v League of Legends.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the phenomenon of esports, with an emphasis on its status in South Korea and the analysis of the success of Korean players in the game League of Legends. The author compares factors influencing the success of Korean and European teams in this game, such as their approach to the game, strategies, communication, and teamwork. The aim of the thesis is to identify key differences between the Korean and European approaches to esports that may lead to success in League of Legends. To achieve this goal, the author analyzes the behavior and practices of Korean players during championship and compares them with a European team. The outcome of the thesis is a better understanding of the factors contributing to the success of Korean players in League of Legends.
Klíčová slova
Esport, Jižní Korea, League of Legends, Hráčské chování, Mistrovství světa v League of Legends, Úspěch Jižní Koreje v LoL
Klíčová slova v angličtině
Esports, South Korea, League of Legends, Player behavior, League of Legends World Championship, Success of South Korea in LoL
Rozsah průvodní práce
45 s. (66 355 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem esportu s důrazem na jeho postavení v Jižní Koreji a analýzou úspěchu korejských hráčů ve hře League of Legends. Autor porovnává faktory ovlivňující úspěch korejských a evropských týmů v této hře, jako je například přístup ke hře, strategie, komunikace a spolupráce. Cílem práce je identifikovat klíčové rozdíly mezi korejským a evropským přístupem k esportu, které mohou vést k úspěchu v League of Legends. Pro dosažení tohoto cíle autor analyzuje chování a postupy korejských hráčů během šampionátu a porovnává je s evropským týmem. Výsledkem práce je lepší pochopení faktorů, které stojí za úspěchem korejských hráčů v League of Legends.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the phenomenon of esports, with an emphasis on its status in South Korea and the analysis of the success of Korean players in the game League of Legends. The author compares factors influencing the success of Korean and European teams in this game, such as their approach to the game, strategies, communication, and teamwork. The aim of the thesis is to identify key differences between the Korean and European approaches to esports that may lead to success in League of Legends. To achieve this goal, the author analyzes the behavior and practices of Korean players during championship and compares them with a European team. The outcome of the thesis is a better understanding of the factors contributing to the success of Korean players in League of Legends.
Klíčová slova
Esport, Jižní Korea, League of Legends, Hráčské chování, Mistrovství světa v League of Legends, Úspěch Jižní Koreje v LoL
Klíčová slova v angličtině
Esports, South Korea, League of Legends, Player behavior, League of Legends World Championship, Success of South Korea in LoL
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat esportem v Jižní Koreji od roku 2010. Prozkoumám v ní, jak společnost v Jižní Koreji vnímá esport a jak ho podporuje. V práci se zaměřím především na hru League of Legends a na výsledky korejských hráčů na mistrovství světa v této hře. Budu zkoumat příčiny úspěchů korejských hráčů v League of Legends, jak je ovlivňuje vztah společnosti k esportu a jaké podmínky pro hru Jižní Korea svým hráčům poskytuje. To pak porovnám s podmínkami tréninku v jiných zemích.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat esportem v Jižní Koreji od roku 2010. Prozkoumám v ní, jak společnost v Jižní Koreji vnímá esport a jak ho podporuje. V práci se zaměřím především na hru League of Legends a na výsledky korejských hráčů na mistrovství světa v této hře. Budu zkoumat příčiny úspěchů korejských hráčů v League of Legends, jak je ovlivňuje vztah společnosti k esportu a jaké podmínky pro hru Jižní Korea svým hráčům poskytuje. To pak porovnám s podmínkami tréninku v jiných zemích.
Seznam doporučené literatury
DAL YONG JIN. Korea's Online Gaming Empire. 2. vyd. Cambridge: The MIT Press, 2010. ISBN 9780262014762.
ANGEL TORRES-TOUKOUMIDIS. Esports and the Media: Challenges and Expectations in a Multi-Screen Society. New York: Routledge, 2022. ISBN 9781032222653.
SANG-HUN, Choe. Inside the 'Deadly Serious' World of E-Sports in South Korea. International New York Times [online]. 2021 [cit. 2023-06-19]. ISSN 22699740. Dostupné z: https://www.nytimes.com/2021/06/19/world/asia/south-korea-esports.html
REIBL. Úvod do světa League of Legends esportu. Tryhard [online]. 2019 [cit. 2023-06-19]. Dostupné z: https://tryhard.cz/article/uvod-do-sveta-league-of-legends-esportu
League of Legends [online]. Riot Games [cit. 2023-06-19]. Dostupné z: https://www.leagueoflegends.com/
KeSPA [online]. Soul: Korea e-Sport Association [cit. 2023-06-19]. Dostupné z: http://e-sports.or.kr/
Seznam doporučené literatury
DAL YONG JIN. Korea's Online Gaming Empire. 2. vyd. Cambridge: The MIT Press, 2010. ISBN 9780262014762.
ANGEL TORRES-TOUKOUMIDIS. Esports and the Media: Challenges and Expectations in a Multi-Screen Society. New York: Routledge, 2022. ISBN 9781032222653.
SANG-HUN, Choe. Inside the 'Deadly Serious' World of E-Sports in South Korea. International New York Times [online]. 2021 [cit. 2023-06-19]. ISSN 22699740. Dostupné z: https://www.nytimes.com/2021/06/19/world/asia/south-korea-esports.html
REIBL. Úvod do světa League of Legends esportu. Tryhard [online]. 2019 [cit. 2023-06-19]. Dostupné z: https://tryhard.cz/article/uvod-do-sveta-league-of-legends-esportu
League of Legends [online]. Riot Games [cit. 2023-06-19]. Dostupné z: https://www.leagueoflegends.com/
KeSPA [online]. Soul: Korea e-Sport Association [cit. 2023-06-19]. Dostupné z: http://e-sports.or.kr/