V rámci bakalářské práce je důkladně zkoumáno prostředí univerzitních kampusů s ohledem na podporu pohybu a zdravého životního stylu studentů. Odborný výzkum je zaměřen na identifikaci faktorů, které jsou podstatné pro formování prostředí aktivního života na univerzitních kampusech. Výzkum je rovněž zaměřen na formulaci doporučení, která vycházejí z pečlivé analýzy získaných dat a zkušeností studentů. Metodologie výzkumu je komplexní a zahrnuje analýzu odborných studií, provedení rozhovorů s respondenty a získávání poznatků prostřednictvím relevantních článků. Výsledky práce představují jak pozitivní aspekty a přínosné benefity, tak i konkrétní výzvy a bariéry, s nimiž se potýká prostředí univerzitních kampusů, které jsou identifikovány na zahraničních univerzitních kampusech i na Fakultě tělesné kultury v Olomouci. Závěry práce naznačují významnou potřebu inovací v oblasti infrastruktury, poskytovaných služeb či sportovních aktivit, které mají za úkol podporovat zdravý životní styl a aktivitu studentů na univerzitních kampusech. Doporučení jsou formulována s ohledem na optimalizaci prostředí vysokoškolské instituce Fakulty tělesné kultury v Olomouci a na zlepšení podpůrných podmínek pro studijní proces a osobní rozvoj studentů s ohledem na aktivní životní styl a pohybovou aktivitu.
Anotace v angličtině
The bachelor's dissertation will investigate the university campus environment in relation to the promotion of physical activity and healthy lifestyles among students. The professional research aims to identify factors that are essential in shaping the active living environment on university campuses. The research also aims to formulate recommendations based on a careful analysis of the data collected and students' experiences. The research methodology is comprehensive and includes analysing peer-reviewed studies, conducting interviews with respondents and gathering insights from relevant articles. The results of the work present both positive aspects and useful benefits, as well as specific challenges and barriers of the university campus environment identified on foreign university campuses and at the Faculty of Physical Culture in Olomouc. The findings of the thesis suggest that there is a significant need for innovation in infrastructure, service provision or sports activities to promote healthy lifestyles and student activity on university campuses. Recommendations are formulated with a view to optimising the environment of the Faculty of Physical Culture in Olomouc and improving the supporting conditions for the study process and personal development of students with regard to active lifestyles and physical activity.
Klíčová slova
Pohybová aktivita, univerzitní kampus, zdravý životní styl, sedavé chování, životní styl studentů, duševní pohoda, zlepšení zdraví studentů
Klíčová slova v angličtině
Movement activity, university campus, healthy lifestyle, sedentary behaviour, students' lifestyle, physical and mental well-being, improving students' health
Rozsah průvodní práce
47 s. (72 066 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
V rámci bakalářské práce je důkladně zkoumáno prostředí univerzitních kampusů s ohledem na podporu pohybu a zdravého životního stylu studentů. Odborný výzkum je zaměřen na identifikaci faktorů, které jsou podstatné pro formování prostředí aktivního života na univerzitních kampusech. Výzkum je rovněž zaměřen na formulaci doporučení, která vycházejí z pečlivé analýzy získaných dat a zkušeností studentů. Metodologie výzkumu je komplexní a zahrnuje analýzu odborných studií, provedení rozhovorů s respondenty a získávání poznatků prostřednictvím relevantních článků. Výsledky práce představují jak pozitivní aspekty a přínosné benefity, tak i konkrétní výzvy a bariéry, s nimiž se potýká prostředí univerzitních kampusů, které jsou identifikovány na zahraničních univerzitních kampusech i na Fakultě tělesné kultury v Olomouci. Závěry práce naznačují významnou potřebu inovací v oblasti infrastruktury, poskytovaných služeb či sportovních aktivit, které mají za úkol podporovat zdravý životní styl a aktivitu studentů na univerzitních kampusech. Doporučení jsou formulována s ohledem na optimalizaci prostředí vysokoškolské instituce Fakulty tělesné kultury v Olomouci a na zlepšení podpůrných podmínek pro studijní proces a osobní rozvoj studentů s ohledem na aktivní životní styl a pohybovou aktivitu.
Anotace v angličtině
The bachelor's dissertation will investigate the university campus environment in relation to the promotion of physical activity and healthy lifestyles among students. The professional research aims to identify factors that are essential in shaping the active living environment on university campuses. The research also aims to formulate recommendations based on a careful analysis of the data collected and students' experiences. The research methodology is comprehensive and includes analysing peer-reviewed studies, conducting interviews with respondents and gathering insights from relevant articles. The results of the work present both positive aspects and useful benefits, as well as specific challenges and barriers of the university campus environment identified on foreign university campuses and at the Faculty of Physical Culture in Olomouc. The findings of the thesis suggest that there is a significant need for innovation in infrastructure, service provision or sports activities to promote healthy lifestyles and student activity on university campuses. Recommendations are formulated with a view to optimising the environment of the Faculty of Physical Culture in Olomouc and improving the supporting conditions for the study process and personal development of students with regard to active lifestyles and physical activity.
Klíčová slova
Pohybová aktivita, univerzitní kampus, zdravý životní styl, sedavé chování, životní styl studentů, duševní pohoda, zlepšení zdraví studentů
Klíčová slova v angličtině
Movement activity, university campus, healthy lifestyle, sedentary behaviour, students' lifestyle, physical and mental well-being, improving students' health
Zásady pro vypracování
- rešerše literatury - zvážení dalšího postupu dál na základě publikovaných článků - design: individuální rozhovory se studenty z Erasmus programu (universita Finsko vs UPOL) - nadefinování diskusního scénáře - na základě srovnání + publikovaných studií formulovat doporučení pro zlepšení prostředí v Campusu Neředín
Zásady pro vypracování
- rešerše literatury - zvážení dalšího postupu dál na základě publikovaných článků - design: individuální rozhovory se studenty z Erasmus programu (universita Finsko vs UPOL) - nadefinování diskusního scénáře - na základě srovnání + publikovaných studií formulovat doporučení pro zlepšení prostředí v Campusu Neředín
Seznam doporučené literatury
Von Sommoggy, J., Rueter, J., Curbach, J., Helten, J., Tittlbach, S., & Loss, J. (2020). How does the campus environment influence everyday physical activity? A photovoice study among students of two German universities. Frontiers in public health, 8, 561175.
Díaz, J. R., Fernández, C. A., Cabo, A. P., Pino, L. P., & Gómez, C. A. (2019). Motivaciones y hábitos de actividad física en alumnos universitarios. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (36), 446-453.
Gore, M. N., Yeravdekar, R. C., & Menon, K. (2023). The impact of on-campus health promotion activities on healthy lifestyle behaviours of Indian university students. Asia Pacific Journal of Health Management, 18(1), 199-207.
Seznam doporučené literatury
Von Sommoggy, J., Rueter, J., Curbach, J., Helten, J., Tittlbach, S., & Loss, J. (2020). How does the campus environment influence everyday physical activity? A photovoice study among students of two German universities. Frontiers in public health, 8, 561175.
Díaz, J. R., Fernández, C. A., Cabo, A. P., Pino, L. P., & Gómez, C. A. (2019). Motivaciones y hábitos de actividad física en alumnos universitarios. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (36), 446-453.
Gore, M. N., Yeravdekar, R. C., & Menon, K. (2023). The impact of on-campus health promotion activities on healthy lifestyle behaviours of Indian university students. Asia Pacific Journal of Health Management, 18(1), 199-207.