Tato bakalářská práce se zaměřuje na e-learningové systémy pro žáky 2. stupně základní školy. Cílem práce je seznámit s problematikou distančního vzdělávání a e-learningu a posoudit, který e-learningový systém by vyhovoval žákům víc.
V teoretické části jsme seznámeni s pojmem distanční vzdělávání, e-learning a jejich historií. Dále porovnáváme jednotlivé typy e-learningu a seznamujeme se s nástroji, které může e-learning nabídnout žákům 2. stupně ZŠ
V praktické části jsou představeny čtyři e-learningové systémy, jejich možnosti a funkce a následně jsou navzájem porovnány v ohledu na to, který by spíše vyhovoval distančnímu vzdělávání na druhém stupni základní školy.
Cílem této bakalářské práce je poskytnout ucelený přehled o e-learningových systémech a jejich využití v distančním vzdělávání na druhém stupni základní školy. Práce přináší závěry týkající se výhod a nevýhod používání e-learningových systémů a jejich vlivu na efektivitu distančního vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on e-learning systems for students in the lower secondary schools. The aim of the thesis is to familiarize readers with the issues of distance learning and e-learning, and to assess which e-learning system would better suit the students.
In the theoretical part, the concept of distance learning, e-learning, and their history are presented. Furthermore, various types of e-learning are compared, and the resources that e-learning can offer to 2nd-grade primary school students are introduced.
In the practical part, four e-learning systems are presented, along with their capabilities, and then compared to determine which system would be better suited for distance learning on the 2nd grade of primary school.
The goal of this bachelor thesis is to provide a comprehensive overview of e-learning systems and their use in distance learning on the lower secondary school. The thesis offers conclusions regarding the advantages and disadvantages of using e-learning systems and their impact on the effectiveness of distance learning on the lower secondary school.
Klíčová slova
e-learning, distanční vzdělávání, žáci 2.stupně ZŠ, Moodle, unifor, Google Classroom, MS Teams
Klíčová slova v angličtině
e-learning, distance education, students at lower secondary schools, moodle, unifor, Google Classroom, MS Teams
Rozsah průvodní práce
41
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na e-learningové systémy pro žáky 2. stupně základní školy. Cílem práce je seznámit s problematikou distančního vzdělávání a e-learningu a posoudit, který e-learningový systém by vyhovoval žákům víc.
V teoretické části jsme seznámeni s pojmem distanční vzdělávání, e-learning a jejich historií. Dále porovnáváme jednotlivé typy e-learningu a seznamujeme se s nástroji, které může e-learning nabídnout žákům 2. stupně ZŠ
V praktické části jsou představeny čtyři e-learningové systémy, jejich možnosti a funkce a následně jsou navzájem porovnány v ohledu na to, který by spíše vyhovoval distančnímu vzdělávání na druhém stupni základní školy.
Cílem této bakalářské práce je poskytnout ucelený přehled o e-learningových systémech a jejich využití v distančním vzdělávání na druhém stupni základní školy. Práce přináší závěry týkající se výhod a nevýhod používání e-learningových systémů a jejich vlivu na efektivitu distančního vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on e-learning systems for students in the lower secondary schools. The aim of the thesis is to familiarize readers with the issues of distance learning and e-learning, and to assess which e-learning system would better suit the students.
In the theoretical part, the concept of distance learning, e-learning, and their history are presented. Furthermore, various types of e-learning are compared, and the resources that e-learning can offer to 2nd-grade primary school students are introduced.
In the practical part, four e-learning systems are presented, along with their capabilities, and then compared to determine which system would be better suited for distance learning on the 2nd grade of primary school.
The goal of this bachelor thesis is to provide a comprehensive overview of e-learning systems and their use in distance learning on the lower secondary school. The thesis offers conclusions regarding the advantages and disadvantages of using e-learning systems and their impact on the effectiveness of distance learning on the lower secondary school.
Klíčová slova
e-learning, distanční vzdělávání, žáci 2.stupně ZŠ, Moodle, unifor, Google Classroom, MS Teams
Klíčová slova v angličtině
e-learning, distance education, students at lower secondary schools, moodle, unifor, Google Classroom, MS Teams
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analyzovat vybrané e-learningové systémy na základě stanovených kritérií a zařadit je do kontextu distančního vzdělávání na 2. stupni ZŠ.
Teoretická část se bude zabývat problematikou e-learningu a distančního vzdělávání.
Praktická část bude zaměřena na samotnou analýzu e-learningových systémů.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analyzovat vybrané e-learningové systémy na základě stanovených kritérií a zařadit je do kontextu distančního vzdělávání na 2. stupni ZŠ.
Teoretická část se bude zabývat problematikou e-learningu a distančního vzdělávání.
Praktická část bude zaměřena na samotnou analýzu e-learningových systémů.
Seznam doporučené literatury
Barešová, A. (2011). E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: Vox.
Klement, M., Chráska, M., Dostál, J., & Marešová, H. (2012). E-learning – Elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: agentura GEVAK s. r. o.
Zounek, J. (2009). E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita.
Gratzl, E. (2019). Jak se vyznat v online vzdělávání? Zprávy a novinky z HR | HR News. Dostupné z https://www.hrnews.cz/lidske-zdroje/rozvoj-id-2698897/jak-se-vyznat-v-online-vzdelavani-id-3817936
MAZÚCHOVÁ, Ráchel. Distanční výuka z pohledu žáků 2. stupně základní školy. Pedagogika [online]. 2022, 72(2) [cit. 2023-04-19]. ISSN 2336-2189. Dostupné z: doi:10.14712/23362189.2021.2069
Microsoft Teams [online]. [cit. 2023-04-19]. Dostupné z: https://www.microsoft.com/cs-cz/microsoft-teams/online-meetings
Seznam doporučené literatury
Barešová, A. (2011). E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: Vox.
Klement, M., Chráska, M., Dostál, J., & Marešová, H. (2012). E-learning – Elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: agentura GEVAK s. r. o.
Zounek, J. (2009). E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita.
Gratzl, E. (2019). Jak se vyznat v online vzdělávání? Zprávy a novinky z HR | HR News. Dostupné z https://www.hrnews.cz/lidske-zdroje/rozvoj-id-2698897/jak-se-vyznat-v-online-vzdelavani-id-3817936
MAZÚCHOVÁ, Ráchel. Distanční výuka z pohledu žáků 2. stupně základní školy. Pedagogika [online]. 2022, 72(2) [cit. 2023-04-19]. ISSN 2336-2189. Dostupné z: doi:10.14712/23362189.2021.2069