Bakalářská práce se zaměřuje na vyučovací metody, které využívají učitelé v praxi při výchovně vzdělávacím procesu u dětí s PAS v běžné mateřské škole. Teoretická část se zabývá inkluzivním vzděláváním, problematikou dětí s PAS v předškolním věku a jejich vzděláváním. Praktická část se věnuje rozhovoru s učiteli v běžné mateřské škole a zjišťuje, jaké metody u dětí s PAS ve své práci používají.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on teaching methods used by teachers in practice in the educational process of children with PAS in a regular kindergarten. The theoretical part deals with inclusive education, the issue of children with PAS in preschool and their education. The practical part is devoted to interviewing teachers in a regular kindergarten and finding out what methods they use in their work with children with PAS.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, poruchy autistického spektra, předškolní věk, vyučovací metody, metodické postupy a zásady, začlenění
Bakalářská práce se zaměřuje na vyučovací metody, které využívají učitelé v praxi při výchovně vzdělávacím procesu u dětí s PAS v běžné mateřské škole. Teoretická část se zabývá inkluzivním vzděláváním, problematikou dětí s PAS v předškolním věku a jejich vzděláváním. Praktická část se věnuje rozhovoru s učiteli v běžné mateřské škole a zjišťuje, jaké metody u dětí s PAS ve své práci používají.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on teaching methods used by teachers in practice in the educational process of children with PAS in a regular kindergarten. The theoretical part deals with inclusive education, the issue of children with PAS in preschool and their education. The practical part is devoted to interviewing teachers in a regular kindergarten and finding out what methods they use in their work with children with PAS.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, poruchy autistického spektra, předškolní věk, vyučovací metody, metodické postupy a zásady, začlenění
Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu.
Vytýčení koncepce práce, formulace cíle.
Realizace teoretické části práce.
Realizace praktické části práce, sběr dat pro praktickou část.
Komparace teoretických východisek se získanými informacemi, s praktickými zkušenostmi.
Zpracování výsledků a jejich interpretace.
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu.
Vytýčení koncepce práce, formulace cíle.
Realizace teoretické části práce.
Realizace praktické části práce, sběr dat pro praktickou část.
Komparace teoretických východisek se získanými informacemi, s praktickými zkušenostmi.
Zpracování výsledků a jejich interpretace.
Seznam doporučené literatury
CRESWELL, 1998. In HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál. Str. 50. ISBN 80-7367-040-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman, Šeďová Klára et al., 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
TARCSIOVÁ, Darina, 2005. In LECHTA, Viktor et al., 2016. Inkluzivní pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
FELCMANOVÁ, Lenka., 2010. Národní akční plán inkluzivního vzdělávání. In: KVĚTOŇOVÁ, Lea a PROUZOVÁ, Regina. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, s. 53-65. ISBN 978-80-7290-472-3.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 207 s. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-262-0044-4.
SCHOPLER, Eric. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. 2011. Praha: Portál, 2011, 232 s. ISBN 978-80-7367-898-2.
Seznam doporučené literatury
CRESWELL, 1998. In HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál. Str. 50. ISBN 80-7367-040-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman, Šeďová Klára et al., 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
TARCSIOVÁ, Darina, 2005. In LECHTA, Viktor et al., 2016. Inkluzivní pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
FELCMANOVÁ, Lenka., 2010. Národní akční plán inkluzivního vzdělávání. In: KVĚTOŇOVÁ, Lea a PROUZOVÁ, Regina. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, s. 53-65. ISBN 978-80-7290-472-3.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 207 s. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-262-0044-4.
SCHOPLER, Eric. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. 2011. Praha: Portál, 2011, 232 s. ISBN 978-80-7367-898-2.