Bakalářská práce popisuje zpracování pro školy důležitého strategického dokumentu, a to Koncepce rozvoje školy.
Tato koncepce je zaměřena na mateřskou školu.
V teoretické části je popsán proces strategického plánování a řízení, jsou definováni účastníci tvorby strategie, kteří se na koncepci podílí.
V praktické části byla zpracována PEST analýza pro analýzu vnějšího prostředí MŠ a SWOT analýza, která je zaměřena převážně na prostředí vnitřní. Z výsledků analýz jsou definovány strategické a dílčí cíle.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the elaboration of an important strategic document for schools, namely the School Development Concept.
This concept is focused on kindergarten.
In the theoretical part, the proces of strategic planning and management is described, the participants involved in the development of the strategy.
In the practical part, a PEST analysis was prepared for the analysis of the external environment of the school and a SWOT analysis, which focuses mainly on the internal environment. From the results of the analyses, strategic and sub-objectives are defined.
Bakalářská práce popisuje zpracování pro školy důležitého strategického dokumentu, a to Koncepce rozvoje školy.
Tato koncepce je zaměřena na mateřskou školu.
V teoretické části je popsán proces strategického plánování a řízení, jsou definováni účastníci tvorby strategie, kteří se na koncepci podílí.
V praktické části byla zpracována PEST analýza pro analýzu vnějšího prostředí MŠ a SWOT analýza, která je zaměřena převážně na prostředí vnitřní. Z výsledků analýz jsou definovány strategické a dílčí cíle.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the elaboration of an important strategic document for schools, namely the School Development Concept.
This concept is focused on kindergarten.
In the theoretical part, the proces of strategic planning and management is described, the participants involved in the development of the strategy.
In the practical part, a PEST analysis was prepared for the analysis of the external environment of the school and a SWOT analysis, which focuses mainly on the internal environment. From the results of the analyses, strategic and sub-objectives are defined.
Cíl práce: Na základě případové studie mateřské školy zpracovat strategický dokument – koncepci rozvoje mateřské školy na následující období 5 let.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Prostředí, ve kterém mateřská škola působí, se mění. To dokládají strategické dokumenty MŠMT, kraje, nebo revidovaný rámcový vzdělávací program. Zpracování bakalářské práce (včetně koncepce rozvoje) umožní mateřské škole adekvátně reagovat na změny prostřednictvím široké škály opatření týkající se metod řízení mateřské školy, klimatu školy, vztahů mezi zaměstnanci, nebo inovativních vzdělávacích metod.
Výzkumná otázka: Jaké jsou možnosti rozvoje zkoumané mateřské školy?
Návrh postupu řešení (metoda): Rešerše a četba literatury týkající se mateřských škol a jejich rozvoje. Identifikace a četba strategických dokumentů relevantní pro mateřskou školu. Zpracování případové studie mateřské školy: analýza dostupných dokumentů, rozhovor, dotazník. Analýza dat (včetně SWOT analýzy) a srovnání s cíli strategických dokumentů. Odpověď na výzkumnou otázku, zpracování koncepce rozvoje.
Harmonogram práce:[1]
[1] Upravte dle konzultace se svými vedoucími.
- pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 30. 6. 2023
-hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 1. 3. 2024
-odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 31. 3. 2024 (orientačně – bude upřesněno)
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Na základě případové studie mateřské školy zpracovat strategický dokument – koncepci rozvoje mateřské školy na následující období 5 let.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Prostředí, ve kterém mateřská škola působí, se mění. To dokládají strategické dokumenty MŠMT, kraje, nebo revidovaný rámcový vzdělávací program. Zpracování bakalářské práce (včetně koncepce rozvoje) umožní mateřské škole adekvátně reagovat na změny prostřednictvím široké škály opatření týkající se metod řízení mateřské školy, klimatu školy, vztahů mezi zaměstnanci, nebo inovativních vzdělávacích metod.
Výzkumná otázka: Jaké jsou možnosti rozvoje zkoumané mateřské školy?
Návrh postupu řešení (metoda): Rešerše a četba literatury týkající se mateřských škol a jejich rozvoje. Identifikace a četba strategických dokumentů relevantní pro mateřskou školu. Zpracování případové studie mateřské školy: analýza dostupných dokumentů, rozhovor, dotazník. Analýza dat (včetně SWOT analýzy) a srovnání s cíli strategických dokumentů. Odpověď na výzkumnou otázku, zpracování koncepce rozvoje.
Harmonogram práce:[1]
[1] Upravte dle konzultace se svými vedoucími.
- pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 30. 6. 2023
-hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 1. 3. 2024
-odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 31. 3. 2024 (orientačně – bude upřesněno)
Seznam doporučené literatury
Průcha J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, 3. vydání, Praha: Portál, 2021. 192 s. ISBN 978-80-7178-999-4.
Armstrong M.: Řízení lidských zdrojů, 13. vydání, Praha: Grada, 2015. 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
Chráska M.: Metody pedagogického výzkumu, 2. vydání, Praha: Grada, 2016. 256 s. ISBN 978-80-247-5326-3.
Bečvářová Z.: Kvalita, strategie a efektivita řízení v MŠ, Praha: Portál, 2012. 176 s. ISBN 978-80-7367-221-8.
Seznam doporučené literatury
Průcha J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, 3. vydání, Praha: Portál, 2021. 192 s. ISBN 978-80-7178-999-4.
Armstrong M.: Řízení lidských zdrojů, 13. vydání, Praha: Grada, 2015. 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
Chráska M.: Metody pedagogického výzkumu, 2. vydání, Praha: Grada, 2016. 256 s. ISBN 978-80-247-5326-3.
Bečvářová Z.: Kvalita, strategie a efektivita řízení v MŠ, Praha: Portál, 2012. 176 s. ISBN 978-80-7367-221-8.