V práci jsou popsány obecné informace o autismu. Jedna z důležitých kapitol je o vnímání jedinců s PAS. Je možné dojít k pochopení vysvětlení nežádoucích projevů dětí s PAS. Zamyslet se budeme moci také nad vhodným tipem zařízení mateřské školy pro děti s PAS. Cílem práce je pochopení jedinců s PAS s přehledem možných předškolních zařízení pro tyto jedince. Zjistíme přehled změn ve vývoji chlapce z pozorování třech let v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The paper describes general information about autism. One of the important chapters is about the perception of individuals with ASD. It is possible to come to an understanding of the explanation of the undesirable manifestations of children with PAS. We will also be able to think about the appropriate type of kindergarten facilities for children with PAS. The aim of the paper is to understand individuals with PAS with an overview of possible pre-school facilities for these individuals. We will provide an overview of the changes in the development of a boy from observations of three years in pre-school.
Klíčová slova
Autismus, vnímání děti s autismem, edukace dětí s autismem v MŠ, jednopřípadová studie chlapce s autismem v MŠ během 3 let docházky.
Klíčová slova v angličtině
Autism, perception of children with autism, education of children with autism in kindergarten, single case study of a boy with autism in kindergarten during 3 years of attendance.
Rozsah průvodní práce
48 s. (82416) Přílohy: 8 stran
Jazyk
CZ
Anotace
V práci jsou popsány obecné informace o autismu. Jedna z důležitých kapitol je o vnímání jedinců s PAS. Je možné dojít k pochopení vysvětlení nežádoucích projevů dětí s PAS. Zamyslet se budeme moci také nad vhodným tipem zařízení mateřské školy pro děti s PAS. Cílem práce je pochopení jedinců s PAS s přehledem možných předškolních zařízení pro tyto jedince. Zjistíme přehled změn ve vývoji chlapce z pozorování třech let v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The paper describes general information about autism. One of the important chapters is about the perception of individuals with ASD. It is possible to come to an understanding of the explanation of the undesirable manifestations of children with PAS. We will also be able to think about the appropriate type of kindergarten facilities for children with PAS. The aim of the paper is to understand individuals with PAS with an overview of possible pre-school facilities for these individuals. We will provide an overview of the changes in the development of a boy from observations of three years in pre-school.
Klíčová slova
Autismus, vnímání děti s autismem, edukace dětí s autismem v MŠ, jednopřípadová studie chlapce s autismem v MŠ během 3 let docházky.
Klíčová slova v angličtině
Autism, perception of children with autism, education of children with autism in kindergarten, single case study of a boy with autism in kindergarten during 3 years of attendance.
Zásady pro vypracování
TEORETICKÁ ČÁST:
Charakteristické znaky autismu
Smyslové vnímání dětí s autismem
Vzdělávání dětí s autismem v MŠ
Podpůrná opatření
PRAKTICKÁ ČÁST:
Případová kazuistika
Zásady pro vypracování
TEORETICKÁ ČÁST:
Charakteristické znaky autismu
Smyslové vnímání dětí s autismem
Vzdělávání dětí s autismem v MŠ
Podpůrná opatření
PRAKTICKÁ ČÁST:
Případová kazuistika
Seznam doporučené literatury
1. BAZALOVÁ, B. 2012. Poruchy autistického spektra v kontextu české psychopedii. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita ISBN 978-80-210-5930-6.
2. BOGDASHINA, O. 2017. Specifika smyslového vnímání u autismu a Aspergerova syndromu. Vyd. 1. Praha: Pasparta ISBN 978-80-88163-06-0.
3. SLÁDEČKOVÁ, S., SOBOTKOVÁ, I. 2014. Dětský autismus v kontextu rodinné resilience. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci ISBN 978-80-244-4219-8.
Seznam doporučené literatury
1. BAZALOVÁ, B. 2012. Poruchy autistického spektra v kontextu české psychopedii. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita ISBN 978-80-210-5930-6.
2. BOGDASHINA, O. 2017. Specifika smyslového vnímání u autismu a Aspergerova syndromu. Vyd. 1. Praha: Pasparta ISBN 978-80-88163-06-0.
3. SLÁDEČKOVÁ, S., SOBOTKOVÁ, I. 2014. Dětský autismus v kontextu rodinné resilience. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci ISBN 978-80-244-4219-8.
Přílohy volně vložené
Příloha č. 1 - 1. samostatná omalovánka
Příloha č. 2 - pracovní list, kometa
Příloha č. 3 - Postava z 23. 2. 2022
Příloha č. 4 - pracovní list
Příloha č. 5 - pracovní list, střídání barev
Příloha č. 6 - kresba postavy 2. 2. 2023
Příloha č. 7 - omalovánka
Příloha č. 8 - samostatná kresba auta