Magisterská diplomová práce s cílem porozumět, jak lektoři dalšího profesního vzdělávání se zaměřením na řešení konfliktu interpretují konflikt na pracovišti, jeho vývoj a budoucí výzvy. Kvalitativním přístupem interpretativní fenomenologické analýzy bylo odhaleno, jak lektoři na konflikt na pracovišti nahlíží a jaké nastávající výzvy očekávají v jeho řešení i z hlediska nových technologií a mladých generací.
Anotace v angličtině
Master's thesis with the aim of understanding how lecturers of continuing professional development with a focus on conflict resolution interpret workplace conflict, its development and future challenges. Through the qualitative approach of interpretive phenomenological analysis, it was revealed how the lecturers view the workplace conflict and what upcoming challenges they expect in solving it, also from the point of view of new technologies and young generations.
Klíčová slova
Konflikt, pracoviště, řešení, výzvy, generace, lektoři, další profesní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Conflict, workplace, solutions, challenges, generations, lecturers, continuing professional development
Rozsah průvodní práce
88 s. (117 890 zn. s mezerami)
Jazyk
CZ
Anotace
Magisterská diplomová práce s cílem porozumět, jak lektoři dalšího profesního vzdělávání se zaměřením na řešení konfliktu interpretují konflikt na pracovišti, jeho vývoj a budoucí výzvy. Kvalitativním přístupem interpretativní fenomenologické analýzy bylo odhaleno, jak lektoři na konflikt na pracovišti nahlíží a jaké nastávající výzvy očekávají v jeho řešení i z hlediska nových technologií a mladých generací.
Anotace v angličtině
Master's thesis with the aim of understanding how lecturers of continuing professional development with a focus on conflict resolution interpret workplace conflict, its development and future challenges. Through the qualitative approach of interpretive phenomenological analysis, it was revealed how the lecturers view the workplace conflict and what upcoming challenges they expect in solving it, also from the point of view of new technologies and young generations.
Klíčová slova
Konflikt, pracoviště, řešení, výzvy, generace, lektoři, další profesní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Conflict, workplace, solutions, challenges, generations, lecturers, continuing professional development
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem diplomové práce je porozumět, jak lektoři dalšího profesního vzdělávání se zaměřením na řešení konfliktů interpretují konflikty na pracovišti.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Předmětem kvalitativní diplomové práce je porozumění interpretace konfliktů na pracovišti lektory dalšího profesního vzdělávání a jak jejich interpretace ovlivňuje způsob jejich školení.
Výzkumná otázka: Jak lektoři dalšího profesního vzdělávání se zaměřením na řešení konfliktů interpretují konflikty na pracovišti?
Návrh postupu řešení (metoda): Diplomová práce bude průběžně konzultována s vedoucím práce a vypracována v následujících krocích podle Smithe et al. (2009):
rešerše české i zahraniční literatury
výběr vzorku a oslovení participantů
příprava polostrukturovaných rozhovorů
realizace rozhovorů a následná transkripce
analýza získaných dat
sepsání výsledků
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: červen 2023
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: leden 2024
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30.3.2024 (orientačně – bude upřesněno)
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem diplomové práce je porozumět, jak lektoři dalšího profesního vzdělávání se zaměřením na řešení konfliktů interpretují konflikty na pracovišti.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Předmětem kvalitativní diplomové práce je porozumění interpretace konfliktů na pracovišti lektory dalšího profesního vzdělávání a jak jejich interpretace ovlivňuje způsob jejich školení.
Výzkumná otázka: Jak lektoři dalšího profesního vzdělávání se zaměřením na řešení konfliktů interpretují konflikty na pracovišti?
Návrh postupu řešení (metoda): Diplomová práce bude průběžně konzultována s vedoucím práce a vypracována v následujících krocích podle Smithe et al. (2009):
rešerše české i zahraniční literatury
výběr vzorku a oslovení participantů
příprava polostrukturovaných rozhovorů
realizace rozhovorů a následná transkripce
analýza získaných dat
sepsání výsledků
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: červen 2023
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: leden 2024
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30.3.2024 (orientačně – bude upřesněno)
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání. Grada.
Bednář, V. (2015). Konflikty ve firmách: příčiny, následky, řešení. Management Press.
Křivohlavý, J. (2008). Konflikty mezi lidmi (Vyd. 2). Portál.
Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora. Grada.
Smith, J. A., Flowers, P., & Larkin, M. (2009). Interpretative phenomenological analysis: Theory, method and research. Sage.
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání. Grada.
Bednář, V. (2015). Konflikty ve firmách: příčiny, následky, řešení. Management Press.
Křivohlavý, J. (2008). Konflikty mezi lidmi (Vyd. 2). Portál.
Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora. Grada.
Smith, J. A., Flowers, P., & Larkin, M. (2009). Interpretative phenomenological analysis: Theory, method and research. Sage.