Cílem bakalářské práce bylo připravit intenzivní vzdělávací kurz pro příbuzenské pěstouny v organizaci ISIS. V rámci kurzu budou pěstounům poskytnuty nejdůležitější informace a podpora v období po svěření dítěte do péče. Teoretická část projektu je zaměřena na provázání problematiky vzdělávání pěstounů a příbuzenské pěstounské péče s teoriemi, metodami a technikami sociální práce, se sociální politikou a legislativou. Praktická část obsahuje jednotlivé klíčové aktivity, harmonogram, rozpočet, rizika, výstupy a výsledky projektu. Kurz bude nabízen také příbuzenským pěstounům z ostatních doprovázejících organizací v Olomouckém kraji, což je jeho přidanou hodnotou.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis was to develop an intensive educating course for kinship foster carers in the ISIS organisation. The course will provide foster carers with the most important information and support in the period after the child has been placed in care. The theoretical part of the project is aimed at linking the issues of foster parent education and kinship foster care with theories, methods and techniques of social work, social policy and legislation. The practical part includes the key activities, timetable, budget, risks, outputs and outcomes of the project. The course will also be offered to kinship foster carers from other accompanying organisations in the Olomouc region, which is its added value.
foster care, kinship foster care, unmediated foster care, foster parent, accompanying organization, foster parent education, child, biological parents, family, upbringing, identity, attachment
Rozsah průvodní práce
71 s. (135 954 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce bylo připravit intenzivní vzdělávací kurz pro příbuzenské pěstouny v organizaci ISIS. V rámci kurzu budou pěstounům poskytnuty nejdůležitější informace a podpora v období po svěření dítěte do péče. Teoretická část projektu je zaměřena na provázání problematiky vzdělávání pěstounů a příbuzenské pěstounské péče s teoriemi, metodami a technikami sociální práce, se sociální politikou a legislativou. Praktická část obsahuje jednotlivé klíčové aktivity, harmonogram, rozpočet, rizika, výstupy a výsledky projektu. Kurz bude nabízen také příbuzenským pěstounům z ostatních doprovázejících organizací v Olomouckém kraji, což je jeho přidanou hodnotou.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis was to develop an intensive educating course for kinship foster carers in the ISIS organisation. The course will provide foster carers with the most important information and support in the period after the child has been placed in care. The theoretical part of the project is aimed at linking the issues of foster parent education and kinship foster care with theories, methods and techniques of social work, social policy and legislation. The practical part includes the key activities, timetable, budget, risks, outputs and outcomes of the project. The course will also be offered to kinship foster carers from other accompanying organisations in the Olomouc region, which is its added value.
foster care, kinship foster care, unmediated foster care, foster parent, accompanying organization, foster parent education, child, biological parents, family, upbringing, identity, attachment
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly na odpovídající gramatické a stylistické úrovni Po schválení předložené osnovy a kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet (KKV/PSBP1 nebo KKV/KSBP1).
Nejpozději na konci ledna posledního ročníku studia studující aktualizuje téma práce ve STAGu a předá jej v písemné podobě k podpisu vedoucímu práce.
Nejpozději do konce ledna posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/PSBP2 nebo KKV/KSBP2).
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly na odpovídající gramatické a stylistické úrovni Po schválení předložené osnovy a kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet (KKV/PSBP1 nebo KKV/KSBP1).
Nejpozději na konci ledna posledního ročníku studia studující aktualizuje téma práce ve STAGu a předá jej v písemné podobě k podpisu vedoucímu práce.
Nejpozději do konce ledna posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/PSBP2 nebo KKV/KSBP2).
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
ZEZULOVÁ, Dagmar. Pěstounská péče a adopce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0065-9
MATĚJČEK, Zdeněk et al. Náhradní rodinná péče: průvodce pro odborníky, osvojitele a pěstouny. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-304-8
ARCHEROVÁ, Caroline. Dítě v náhradní rodině. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-578-4
UHLÍŘOVÁ, Veronika, a kol. Dítě ve výchově příbuzných. Praha: Rozum a cit, 2010.
GABRIEL, Zbyněk, NOVÁK, Tomáš. Psychologické poradenství v náhradní rodinné péči. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1788-3
Seznam doporučené literatury
ZEZULOVÁ, Dagmar. Pěstounská péče a adopce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0065-9
MATĚJČEK, Zdeněk et al. Náhradní rodinná péče: průvodce pro odborníky, osvojitele a pěstouny. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-304-8
ARCHEROVÁ, Caroline. Dítě v náhradní rodině. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-578-4
UHLÍŘOVÁ, Veronika, a kol. Dítě ve výchově příbuzných. Praha: Rozum a cit, 2010.
GABRIEL, Zbyněk, NOVÁK, Tomáš. Psychologické poradenství v náhradní rodinné péči. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1788-3