Tato diplomová práce se zabývá firemním vzdělávání výrobních mistrů v organizaci XY. Cílem práce je popsat a analyzovat proces firemního vzdělávání mistrů ve výrobní organizaci XY z pohledu vzdělavatelů. První kapitola práce se věnuje obecně firemnímu vzdělávání. Druhá kapitola je věnována projektování vzdělávací akce a její jednotlivé podkapitoly tvoří teoretické východisko pro empirickou část práce. Třetí kapitola popisuje pozici výrobního mistra, včetně požadavků na něj kladených a kompetencí, kterými musí disponovat. Ve čtvrté kapitole je popsána organizace XY. V rámci páté kapitoly je proveden kvalitativní výzkum, a to prostřednictvím deskriptivní případové studie. Pro sběr dat byla zvolena analýza dokumentů a polostrukturované rozhovory. Zjištěná data jsou použita k popisu a analýze firemního vzdělávání výrobních mistrů v organizace XY. Výzkumem bylo zjištěno, že proces firemního vzdělávání výrobních mistrů v organizaci XY probíhá podobně tomu, jak popisuje a doporučuje odborná literatura. Výzkum ukázal některé oblasti, které jsou v procesu firemního vzdělávání nedostatečné a byl by zde prostor pro zlepšení. Mezi hlavní nedostatky patří motivace účastníků vzdělávání a téměř žádná evaluace vzdělávací akce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the corporate training of production foremen in the XY organization. The aim of the thesis is to describe and analyze the process of corporate training of foremen in manufacturing organization XY from the perspective of the educators. The first chapter of the thesis deals with corporate training in general. The second chapter is devoted to the design of the training event and its individual subchapters form the theoretical basis for the empirical part of the thesis. The third chapter describes the position of the production foreman, including the requirements placed on him and the competences he must possess. The fourth chapter describes the XY organisation. Within chapter five, qualitative research is conducted through a descriptive case study. Document analysis and semi-structured interviews were chosen for data collection. The findings are used to describe and analyse the corporate training of production foremen in organisation XY. The research found that the process of corporate training of production foremen in organization XY is similar to what is described and recommended in the literature. The research revealed some areas that are deficient in the corporate training process and there would be room for improvement. The main shortcomings include the motivation of the trainees and almost no evaluation of the training event.
Company training, educational event management, foremen, employee training, production organization, competency development.
Rozsah průvodní práce
115 s. (169 702 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá firemním vzdělávání výrobních mistrů v organizaci XY. Cílem práce je popsat a analyzovat proces firemního vzdělávání mistrů ve výrobní organizaci XY z pohledu vzdělavatelů. První kapitola práce se věnuje obecně firemnímu vzdělávání. Druhá kapitola je věnována projektování vzdělávací akce a její jednotlivé podkapitoly tvoří teoretické východisko pro empirickou část práce. Třetí kapitola popisuje pozici výrobního mistra, včetně požadavků na něj kladených a kompetencí, kterými musí disponovat. Ve čtvrté kapitole je popsána organizace XY. V rámci páté kapitoly je proveden kvalitativní výzkum, a to prostřednictvím deskriptivní případové studie. Pro sběr dat byla zvolena analýza dokumentů a polostrukturované rozhovory. Zjištěná data jsou použita k popisu a analýze firemního vzdělávání výrobních mistrů v organizace XY. Výzkumem bylo zjištěno, že proces firemního vzdělávání výrobních mistrů v organizaci XY probíhá podobně tomu, jak popisuje a doporučuje odborná literatura. Výzkum ukázal některé oblasti, které jsou v procesu firemního vzdělávání nedostatečné a byl by zde prostor pro zlepšení. Mezi hlavní nedostatky patří motivace účastníků vzdělávání a téměř žádná evaluace vzdělávací akce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the corporate training of production foremen in the XY organization. The aim of the thesis is to describe and analyze the process of corporate training of foremen in manufacturing organization XY from the perspective of the educators. The first chapter of the thesis deals with corporate training in general. The second chapter is devoted to the design of the training event and its individual subchapters form the theoretical basis for the empirical part of the thesis. The third chapter describes the position of the production foreman, including the requirements placed on him and the competences he must possess. The fourth chapter describes the XY organisation. Within chapter five, qualitative research is conducted through a descriptive case study. Document analysis and semi-structured interviews were chosen for data collection. The findings are used to describe and analyse the corporate training of production foremen in organisation XY. The research found that the process of corporate training of production foremen in organization XY is similar to what is described and recommended in the literature. The research revealed some areas that are deficient in the corporate training process and there would be room for improvement. The main shortcomings include the motivation of the trainees and almost no evaluation of the training event.
Company training, educational event management, foremen, employee training, production organization, competency development.
Zásady pro vypracování
V diplomové práci bude popsáno firemní vzdělávání, projektování vzdělávací akce, specifikace pracovní pozice výrobního mistra jakožto vedoucího pracovníka a požadavků na něj kladených. V diplomové práci bude analyzován vzdělávací proces mistrů výrobní organizace XY na základě dat získaných ze strany vzdělavatelů.
Diplomová práce se bude skládat z teoretické a empirické části. Teoretická část bude vycházet z vybrané literatury a empirická část bude formou kvalitativního výzkumu. Zvolenou metodou bude deskriptivní případová studie, jakožto co nejkomplexnější popis procesu firemního vzdělávání mistrů ve výrobní organizaci XY. Pro sběr dat bude zvolena technika rozhovoru se vzdělavateli a analýza interních dokumentů organizace XY.
Zásady pro vypracování
V diplomové práci bude popsáno firemní vzdělávání, projektování vzdělávací akce, specifikace pracovní pozice výrobního mistra jakožto vedoucího pracovníka a požadavků na něj kladených. V diplomové práci bude analyzován vzdělávací proces mistrů výrobní organizace XY na základě dat získaných ze strany vzdělavatelů.
Diplomová práce se bude skládat z teoretické a empirické části. Teoretická část bude vycházet z vybrané literatury a empirická část bude formou kvalitativního výzkumu. Zvolenou metodou bude deskriptivní případová studie, jakožto co nejkomplexnější popis procesu firemního vzdělávání mistrů ve výrobní organizaci XY. Pro sběr dat bude zvolena technika rozhovoru se vzdělavateli a analýza interních dokumentů organizace XY.
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání. Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Grada.
Vodák, J. & Kucharčíková, A. (2011). Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Grada.
Hroník, F. (2006). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Grada.
Chrastina, J. (2019). Případová studie – metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu. Univerzita Palackého v Olomouci.
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Portál.
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání. Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Grada.
Vodák, J. & Kucharčíková, A. (2011). Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Grada.
Hroník, F. (2006). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Grada.
Chrastina, J. (2019). Případová studie – metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu. Univerzita Palackého v Olomouci.
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Portál.
Přílohy volně vložené
Vzor informovaného souhlasu, Příklad otevřeného kódování textu, Popis pracovního místa mistra, Rozhovor s respondentem č.1, Rozhovor s respondentem č.2, Rozhovor s respondentem č.3, Rozhovor s respondentem č.4, Rozhovor s respondentem č.5, Rozhovor s respondentem č.6, Rozhovor s respondentem č.7, Rozhovor s respondentem č.8, Rozhovor s respondentem č.9