Bakalářská práce se zaměřuje na projevy rizikových chování v on-line prostředí u dětí z dětských domovů. V teoretické části charakterizujeme rizikové chování, jeho projevy a specifika v on-line prostředí. Dále se zaměřujeme na specifika dětí z dětských domovů a nastíníme i důležitost jejich volného času. Jako poslední součást teoretické části této práce se zaměřujeme na prevenci, metody prevence a uvedli jsme si zde i důležité dovednosti pro on-line bezpečí. Cílem našeho výzkumného šetření bylo zjistit, v jaké míře se objevují projevy rizikového chování v on-line prostředí. Které projevy a na jakých platformách se objevují. Také jakými metodami a formami se klientům dětských domovů poskytuje prevence nebo intervence proti výskytu těchto jevů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on manifestations of risky behavior in online environments among children from orphanages. In the theoretical part, we characterize risky behavior, its manifestations, and specifics in the online environment. Furthermore, we focus on the specifics of children from orphanages and outline the importance of their leisure time. As the last part of the theoretical section of this thesis, we focus on prevention, prevention methods, and also list important skills for online safety. The aim of our research investigation was to determine the extent to which manifestations of risky behavior occur in online environments. We aimed to identify which manifestations occur and on which platforms they appear. Additionally, we investigated the methods and forms of prevention or intervention provided to clients of orphanages to counteract the occurrence of these phenomena.
Klíčová slova
Projevy rizikového chování, dětský domov, děti z dětského domova, on-line prostředí, internet.
Klíčová slova v angličtině
Manifestations of risky behavior, orphanage, children from orphanages, online environment, internet.
Rozsah průvodní práce
69 s. (91 134)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na projevy rizikových chování v on-line prostředí u dětí z dětských domovů. V teoretické části charakterizujeme rizikové chování, jeho projevy a specifika v on-line prostředí. Dále se zaměřujeme na specifika dětí z dětských domovů a nastíníme i důležitost jejich volného času. Jako poslední součást teoretické části této práce se zaměřujeme na prevenci, metody prevence a uvedli jsme si zde i důležité dovednosti pro on-line bezpečí. Cílem našeho výzkumného šetření bylo zjistit, v jaké míře se objevují projevy rizikového chování v on-line prostředí. Které projevy a na jakých platformách se objevují. Také jakými metodami a formami se klientům dětských domovů poskytuje prevence nebo intervence proti výskytu těchto jevů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on manifestations of risky behavior in online environments among children from orphanages. In the theoretical part, we characterize risky behavior, its manifestations, and specifics in the online environment. Furthermore, we focus on the specifics of children from orphanages and outline the importance of their leisure time. As the last part of the theoretical section of this thesis, we focus on prevention, prevention methods, and also list important skills for online safety. The aim of our research investigation was to determine the extent to which manifestations of risky behavior occur in online environments. We aimed to identify which manifestations occur and on which platforms they appear. Additionally, we investigated the methods and forms of prevention or intervention provided to clients of orphanages to counteract the occurrence of these phenomena.
Klíčová slova
Projevy rizikového chování, dětský domov, děti z dětského domova, on-line prostředí, internet.
Klíčová slova v angličtině
Manifestations of risky behavior, orphanage, children from orphanages, online environment, internet.
Zásady pro vypracování
1. Shromaždění a prostudování odborné literatury
2. Zpracování základní terminologie tématu práce
3. Vypracování teoretické části práce
4. Zhodnocení nýnějšího stavu řešeného problému
5. Vypracování empirické části
6. Diskuse a závěr práce
Zásady pro vypracování
1. Shromaždění a prostudování odborné literatury
2. Zpracování základní terminologie tématu práce
3. Vypracování teoretické části práce
4. Zhodnocení nýnějšího stavu řešeného problému
5. Vypracování empirické části
6. Diskuse a závěr práce
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4248-9.
HRDLIČKOVÁ, Vlasta, PÁVKOVÁ Jiřina. Výchovně vzdělávací práce v dětských domovech. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. ISBN 14-554-87.
ŽEJDL, Jaroslav. Práce vychovatele ve specializované skupině. Státní pedagogické nakladatelství Praha, 1976. ISBN 14-208-77.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
BENDL, Stanislav. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4248-9.
HRDLIČKOVÁ, Vlasta, PÁVKOVÁ Jiřina. Výchovně vzdělávací práce v dětských domovech. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. ISBN 14-554-87.
ŽEJDL, Jaroslav. Práce vychovatele ve specializované skupině. Státní pedagogické nakladatelství Praha, 1976. ISBN 14-208-77.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.