Tato bakalářská práce se zabývá výukou anglického jazyka v mateřských školách. Práce se věnuje obecné charakteristice předškolních dětí, jaké aktivity, pomůcky a prostředí jsou pro výuku angličtiny vhodné. Tato bakalářská práce také věnuje pozornost principům, které jsou důležité pro výuku angličtiny v brzkém věku. Praktické část se zaměřuje na porovnání výuky angličtiny ve vybrané státní a alternativní mateřské škole.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with English language teaching in kindergartens. The thesis focuses on the general characteristics of preschool children, what activities, aids and environment are appropriate for teaching English. This bachelor thesis also pays attention to the principles that are important for teaching English at an early age. The practical part focuses on the comparison of English teaching in a selected state and alternative kindergarten.
Klíčová slova
Mateřská škola, angličtina, výuka anglického jazyka, předškolní věk, děti, státní školka, alternativní školka
Klíčová slova v angličtině
Kindergarten, English, English language teaching, preschool age, children, state kindergarten, alternative kindergarten
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá výukou anglického jazyka v mateřských školách. Práce se věnuje obecné charakteristice předškolních dětí, jaké aktivity, pomůcky a prostředí jsou pro výuku angličtiny vhodné. Tato bakalářská práce také věnuje pozornost principům, které jsou důležité pro výuku angličtiny v brzkém věku. Praktické část se zaměřuje na porovnání výuky angličtiny ve vybrané státní a alternativní mateřské škole.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with English language teaching in kindergartens. The thesis focuses on the general characteristics of preschool children, what activities, aids and environment are appropriate for teaching English. This bachelor thesis also pays attention to the principles that are important for teaching English at an early age. The practical part focuses on the comparison of English teaching in a selected state and alternative kindergarten.
Klíčová slova
Mateřská škola, angličtina, výuka anglického jazyka, předškolní věk, děti, státní školka, alternativní školka
Klíčová slova v angličtině
Kindergarten, English, English language teaching, preschool age, children, state kindergarten, alternative kindergarten
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem práce je popsat odlišnosti ve státních a alternativních MŠ.
Teoretická část: obecné infromace o dětech předškolního věku, současný stav problematiky, jak vyučovat AJ v MŠ
Praktická část: způsob výuky, materiály při výuce, hry jako součást výuky, využité nástroje-pozorování, interview s učiteli
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem práce je popsat odlišnosti ve státních a alternativních MŠ.
Teoretická část: obecné infromace o dětech předškolního věku, současný stav problematiky, jak vyučovat AJ v MŠ
Praktická část: způsob výuky, materiály při výuce, hry jako součást výuky, využité nástroje-pozorování, interview s učiteli
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, O. Psychologie dítěte. Tišnov: SURSUM & HROCH, 1994. 112 s. ISBN 80-85799-03-0
BROWN, H. Principles of language learning and teaching. 4th ed. White Plains: Longman, 2000. ISBN 0-13-017816-0
CAMERON, Lynne. Teaching languages to young learners. 8. ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 9780521774345
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, O. Psychologie dítěte. Tišnov: SURSUM & HROCH, 1994. 112 s. ISBN 80-85799-03-0
BROWN, H. Principles of language learning and teaching. 4th ed. White Plains: Longman, 2000. ISBN 0-13-017816-0
CAMERON, Lynne. Teaching languages to young learners. 8. ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 9780521774345
Přílohy volně vložené
Appendix n. 1: Recording sheet for observation
Appendix n. 2: Observation, state kindergarten
Appendix n. 3: Observation, alternative kindergarten
Appendix n. 4: Interview, state kindergarten
Appendix n. 5: Interview, alternative kindergarten