Práce se zaměřuje na charakteristiku žáků s odlišným mateřským jazykem. Zabývá se problémy vzniklé neznalostí jazyka českého a integrací žáků do českého prostředí. Udává možnosti pomoci takovým žákům a charakterizuje rozdíly ve vzdělávání v jejich mateřské zemi.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the characteristics of pupils with a different mother tongue. It deals with problems arising from lack of knowledge of the Czech language and the integration of pupils into the Czech environment. It indicates the possibilities of helping such pupils and characterizes the differences in education in their mother country.
Klíčová slova
Integrace, inkluze, žák s odlišným mateřským jazykem, vzdělávání v českém prostředí
Klíčová slova v angličtině
Integration, inclusion, pupil with a different mother tongue, education in the Czech environment
Rozsah průvodní práce
54 s. (97 769 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na charakteristiku žáků s odlišným mateřským jazykem. Zabývá se problémy vzniklé neznalostí jazyka českého a integrací žáků do českého prostředí. Udává možnosti pomoci takovým žákům a charakterizuje rozdíly ve vzdělávání v jejich mateřské zemi.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the characteristics of pupils with a different mother tongue. It deals with problems arising from lack of knowledge of the Czech language and the integration of pupils into the Czech environment. It indicates the possibilities of helping such pupils and characterizes the differences in education in their mother country.
Klíčová slova
Integrace, inkluze, žák s odlišným mateřským jazykem, vzdělávání v českém prostředí
Klíčová slova v angličtině
Integration, inclusion, pupil with a different mother tongue, education in the Czech environment
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude popsat vzdělávání a socializaci žáků přicházejících z Ukrajiny do běžné základní školy v České republice.
Dílčí cíle:
Srovnat vzdělávací systém v ČR a na Ukrajině
Objasnit začlenění ukrajinských žáků do třídního kolektivu
Sledovat vliv rodinného zázemí na přístup ke vzdělávání žáků
Popsat výchozí pozice žáků při nástupu do základní školy v ČR