Vztah mezi pohybovým chováním a emoční pohodou u dětí mladšího školního věku je klíčový, protože existuje mnoho důkazů o jejich vzájemném ovlivňování. Pravidelná pohybová aktivita může pozitivně ovlivnit emoční stav tedy zlepšit náladu a snížit stres. Šíření aktivního životního stylu, zejména u dětí mladšího školního věku, může přispět k jejich zdravému vývoji a duševní pohodě a snížit riziko civilizačních chorob ve starším věku. Tato bakalářská práce zkoumá asociace mezi pohybovým chováním a emoční pohodou u dětí mladšího školního věku pomocí akcelerometrie, s analýzou 24hodinového pohybového chování provedeného u 21 dívek ve věku od 6 do 11 let. Výsledky naznačují, že se dívky věnovaly pravidelné pohybové aktivitě. Zjištěný středně silný vztah mezi pohybovou aktivitou nízké intenzity a emoční pohodou podporuje význam tohoto tématu. Není však možné potvrdit signifikantní vztah mezi pohybovým chováním a emoční pohodou ve všech případech.
Anotace v angličtině
The relationship between physical behaviour and emotional well-being in younger school-age children is crucial, as there is much evidence that they influence each other. Regular physical activity can positively influence emotional state i.e. improve mood and reduce stress. Promoting active lifestyles, especially in younger school-age children, can contribute to their healthy development and mental well-being and reduce the risk of civilisation diseases in older age. This bachelor thesis examines the associations between exercise behavior and emotional well-being in younger school-aged children using accelerometry, with analysis of 24-hour exercise behavior conducted in 21 girls aged 6 to 11 years. Results suggest that the girls engaged in regular physical activity. The moderate relationship found between low-intensity physical activity and emotional well-being supports the importance of this topic. However, it is not possible to confirm a significant relationship between physical behaviour and emotional well-being in all cases.
Klíčová slova
Pohybové chování, pohybová aktivita, emoční pohoda, spánek, sedavé chování
Klíčová slova v angličtině
Movement behaviour, physical activity, emotional well-being, sleep, sedentary behaviour
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Vztah mezi pohybovým chováním a emoční pohodou u dětí mladšího školního věku je klíčový, protože existuje mnoho důkazů o jejich vzájemném ovlivňování. Pravidelná pohybová aktivita může pozitivně ovlivnit emoční stav tedy zlepšit náladu a snížit stres. Šíření aktivního životního stylu, zejména u dětí mladšího školního věku, může přispět k jejich zdravému vývoji a duševní pohodě a snížit riziko civilizačních chorob ve starším věku. Tato bakalářská práce zkoumá asociace mezi pohybovým chováním a emoční pohodou u dětí mladšího školního věku pomocí akcelerometrie, s analýzou 24hodinového pohybového chování provedeného u 21 dívek ve věku od 6 do 11 let. Výsledky naznačují, že se dívky věnovaly pravidelné pohybové aktivitě. Zjištěný středně silný vztah mezi pohybovou aktivitou nízké intenzity a emoční pohodou podporuje význam tohoto tématu. Není však možné potvrdit signifikantní vztah mezi pohybovým chováním a emoční pohodou ve všech případech.
Anotace v angličtině
The relationship between physical behaviour and emotional well-being in younger school-age children is crucial, as there is much evidence that they influence each other. Regular physical activity can positively influence emotional state i.e. improve mood and reduce stress. Promoting active lifestyles, especially in younger school-age children, can contribute to their healthy development and mental well-being and reduce the risk of civilisation diseases in older age. This bachelor thesis examines the associations between exercise behavior and emotional well-being in younger school-aged children using accelerometry, with analysis of 24-hour exercise behavior conducted in 21 girls aged 6 to 11 years. Results suggest that the girls engaged in regular physical activity. The moderate relationship found between low-intensity physical activity and emotional well-being supports the importance of this topic. However, it is not possible to confirm a significant relationship between physical behaviour and emotional well-being in all cases.
Klíčová slova
Pohybové chování, pohybová aktivita, emoční pohoda, spánek, sedavé chování
Klíčová slova v angličtině
Movement behaviour, physical activity, emotional well-being, sleep, sedentary behaviour
Zásady pro vypracování
Studium literatury
Definování cílů práce
Volba metod práce
Sběr dat a jejich zpracování
Zpracování bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Studium literatury
Definování cílů práce
Volba metod práce
Sběr dat a jejich zpracování
Zpracování bakalářské práce