Bakalářská práce se zabývá pohledem účastníků vzdělávání a jejich zákonných na školní družinu. Teoretická část popisuje stručnou charakteristiku, cíle a funkce školní družiny. Dále také spolupráci ŠD s ostatními subjekty, roli vychovatele a vymezení období dítěte v mladším školním věku. Cílem empirické části je zjistit, jaké očekávání/představy mají rodiče od funkcí školní družiny. Výzkum byl proveden pomocí anonymního dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the perspective of the participants and their legal guardians on the after-school club. The theoretical part describes a brief characteristic, aims, functions of the school day care. It also includes the cooperation of the school day care with other entities, the role of the educator and the definition of the child's period in the younger school age. The aim of the empirical part is to find out what expectations/perceptions parents have of the functions of the school day care. The research was conducted on the basis of an anonymous questionnaire.
Klíčová slova
Školní družina, vychovatel, mladší školní věk, rodiče, děti, výchova mimo vyučování
Klíčová slova v angličtině
School day care, educator, younger school age, parents, children, extracurricular education
Rozsah průvodní práce
60 s. (72 793)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá pohledem účastníků vzdělávání a jejich zákonných na školní družinu. Teoretická část popisuje stručnou charakteristiku, cíle a funkce školní družiny. Dále také spolupráci ŠD s ostatními subjekty, roli vychovatele a vymezení období dítěte v mladším školním věku. Cílem empirické části je zjistit, jaké očekávání/představy mají rodiče od funkcí školní družiny. Výzkum byl proveden pomocí anonymního dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the perspective of the participants and their legal guardians on the after-school club. The theoretical part describes a brief characteristic, aims, functions of the school day care. It also includes the cooperation of the school day care with other entities, the role of the educator and the definition of the child's period in the younger school age. The aim of the empirical part is to find out what expectations/perceptions parents have of the functions of the school day care. The research was conducted on the basis of an anonymous questionnaire.
Klíčová slova
Školní družina, vychovatel, mladší školní věk, rodiče, děti, výchova mimo vyučování
Klíčová slova v angličtině
School day care, educator, younger school age, parents, children, extracurricular education
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je realizovat šetření mezi rodiči žáků (dětí) školní družiny o jejich představách o plnění základních funkcí družiny vzhledem rolím, které škola a školní družina hrají v konkrétním regionu.
Bakalářská práce vychází z představy, že konkrétní podoba fungování školní družiny, jejího kurikula, obsahu realizovaných aktivit atd. vycházejí ze specifických požadavků, které na školní družinu kladou rodiče a zřizovatel.
Školní družina tedy plní klíčové funkce v rámci realizace mimoškolních aktivit, vyplňování času dětí v regionech s komplikovanou dostupností jiných volnočasových aktivit atd.
Bakalářská práce bude rozdělena na dvě části:
V teoretické části bude vnímána školní družina jako specifická sociální instituce. Na základě shromáždění, analýzy, komparace a kritického zhodnocení existující a relevantní literatury budou formulována základní teoretické kategorie, které pak budou prostřednictvím empirického výzkumu empiricky zkoumány.
Empirická část bude postavena na následujících empirických výzkumech:
- rozhovory vedením školy, se zaměstnanci školní družiny a se zástupci zřizovatele o způsobu koncipování formy a obsahu působení školní družiny
- dotazníkové šetření zjišťující představy a očekávání, které rodiče dětí ve školní družině mají ve vztahu k činnostem a funkcím školní družiny.
Vše bude vztaženo k funkcím konkrétní školní družiny - ZŠ Protivanov
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je realizovat šetření mezi rodiči žáků (dětí) školní družiny o jejich představách o plnění základních funkcí družiny vzhledem rolím, které škola a školní družina hrají v konkrétním regionu.
Bakalářská práce vychází z představy, že konkrétní podoba fungování školní družiny, jejího kurikula, obsahu realizovaných aktivit atd. vycházejí ze specifických požadavků, které na školní družinu kladou rodiče a zřizovatel.
Školní družina tedy plní klíčové funkce v rámci realizace mimoškolních aktivit, vyplňování času dětí v regionech s komplikovanou dostupností jiných volnočasových aktivit atd.
Bakalářská práce bude rozdělena na dvě části:
V teoretické části bude vnímána školní družina jako specifická sociální instituce. Na základě shromáždění, analýzy, komparace a kritického zhodnocení existující a relevantní literatury budou formulována základní teoretické kategorie, které pak budou prostřednictvím empirického výzkumu empiricky zkoumány.
Empirická část bude postavena na následujících empirických výzkumech:
- rozhovory vedením školy, se zaměstnanci školní družiny a se zástupci zřizovatele o způsobu koncipování formy a obsahu působení školní družiny
- dotazníkové šetření zjišťující představy a očekávání, které rodiče dětí ve školní družině mají ve vztahu k činnostem a funkcím školní družiny.
Vše bude vztaženo k funkcím konkrétní školní družiny - ZŠ Protivanov
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, 2015. Pedagogika Grada). ISBN 978-80-247-4248-9.
HÁJEK, B,. HOFBAUER, B. a PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Vyd. 2., aktualizované. Praha: Portál s.r.o., 2011. str. 240. ISBN 978-80-262-0030-7.
HOLEYŠOVSKÁ, A. 2009. Zájmová činnost ve školní družině. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. str. 232. ISBN 978-80-7367.586-8.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Vyd. Praha. Grada, 2016. s. 62-66. ISBN 978-80-247-5326-3.
PÁVKOVÁ, J. a kol., Pedagogika volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008. s. 224. ISBN 978-80-7467-423-6.
VÁGNEROVÁ, M. 2008. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. 1. vydání - dotisk. Praha: Karolinum, 2008. str. 467. ISBN 978-80-246-0956-0.
BENDL, S. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, 2015. Pedagogika Grada). ISBN 978-80-247-4248-9.
HÁJEK, B,. HOFBAUER, B. a PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Vyd. 2., aktualizované. Praha: Portál s.r.o., 2011. str. 240. ISBN 978-80-262-0030-7.
HOLEYŠOVSKÁ, A. 2009. Zájmová činnost ve školní družině. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. str. 232. ISBN 978-80-7367.586-8.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Vyd. Praha. Grada, 2016. s. 62-66. ISBN 978-80-247-5326-3.
PÁVKOVÁ, J. a kol., Pedagogika volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008. s. 224. ISBN 978-80-7467-423-6.
VÁGNEROVÁ, M. 2008. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. 1. vydání - dotisk. Praha: Karolinum, 2008. str. 467. ISBN 978-80-246-0956-0.