Bakalářská práce zkoumá užívání vybraných látek mezi žáky 8. a 9. tříd základních škol, jako jsou HHC, kratom, elektronické cigarety, zahřívaný tabák a žvýkací tabák. Cílem práce je poskytnout základní informace o těchto látkách a zjistit zkušenosti a informovanost žáků o nich prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky by měly přispět k posílení prevence u mladých lidí vůči novým trendům užívání drog.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis examines the use of selected substances among primary school students in grades 8 and 9, such as HHC, kratom, e-cigarettes, heated tobacco and chewing tobacco. The aim of the thesis is to provide background information on these substances and to determine the experiences and awareness of these pupils about them through a questionnaire survey. The results should help to strengthen prevention among young people against new trends in drug use.
Bakalářská práce zkoumá užívání vybraných látek mezi žáky 8. a 9. tříd základních škol, jako jsou HHC, kratom, elektronické cigarety, zahřívaný tabák a žvýkací tabák. Cílem práce je poskytnout základní informace o těchto látkách a zjistit zkušenosti a informovanost žáků o nich prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky by měly přispět k posílení prevence u mladých lidí vůči novým trendům užívání drog.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis examines the use of selected substances among primary school students in grades 8 and 9, such as HHC, kratom, e-cigarettes, heated tobacco and chewing tobacco. The aim of the thesis is to provide background information on these substances and to determine the experiences and awareness of these pupils about them through a questionnaire survey. The results should help to strengthen prevention among young people against new trends in drug use.
Výzkumný problém: Zjistit, jaké zkušenosti mají žáci 2. stupně ZŠ s legálními drogami 21. století (kratom, hhc, žvýkací tabák, elektronické cigarety, IQOS)
Výzkumné otázky:
•Zkusili žáci (2. stupně) někdy kratom, hhc, žvýkací tabák, elektronické cigarety nebo IQOS?
•Užívají žáci (pravidelně) pravidelně kratom, hhc, žvýkací tabák, elektronické cigarety nebo IQOS?
•Ví žáci (2. stupně), co je kratom, hhc, žvýkací tabák, elektronické cigarety a IQOS? Výzkumná strategie: Kvantitativní výzkum
Výzkumná strategie: Kvantitativní výzkum
Výzkumný nástroj: Dotazník (uzavřené otázky)
Zásady pro vypracování
Výzkumný problém: Zjistit, jaké zkušenosti mají žáci 2. stupně ZŠ s legálními drogami 21. století (kratom, hhc, žvýkací tabák, elektronické cigarety, IQOS)
Výzkumné otázky:
•Zkusili žáci (2. stupně) někdy kratom, hhc, žvýkací tabák, elektronické cigarety nebo IQOS?
•Užívají žáci (pravidelně) pravidelně kratom, hhc, žvýkací tabák, elektronické cigarety nebo IQOS?
•Ví žáci (2. stupně), co je kratom, hhc, žvýkací tabák, elektronické cigarety a IQOS? Výzkumná strategie: Kvantitativní výzkum
Výzkumná strategie: Kvantitativní výzkum
Výzkumný nástroj: Dotazník (uzavřené otázky)
Seznam doporučené literatury
KACHLÍK, Petr. Návykové látky, rizika jejich zneužívání a možná prevence. Zkola: Vzdělávací a informační portál školství Zlínského kraje [online]. 2003 [cit. 2013-03-16]. Dostupné z: http://www.zkola.cz/zkedu/rodiceaverejnost/socialnepatologickejevyajejichprevence/zavislosti/za vislostobecne/15020.aspx
Seznam doporučené literatury
KACHLÍK, Petr. Návykové látky, rizika jejich zneužívání a možná prevence. Zkola: Vzdělávací a informační portál školství Zlínského kraje [online]. 2003 [cit. 2013-03-16]. Dostupné z: http://www.zkola.cz/zkedu/rodiceaverejnost/socialnepatologickejevyajejichprevence/zavislosti/za vislostobecne/15020.aspx