Tato bakalářská práce zkoumá roli marketingové komunikace v oblasti studia Rekreologie, s důrazem zejména na využití sociálních médií, event marketingu a vizuální identity. Práce sezabývá tím, jak efektivní strategie marketingové komunikace, včetně využití platforem, jako Instagram a Facebook, přispívají k propagaci studijního programu Rekreologie a interakci se současnými i potenciálními studenty.
Kromě toho zkoumá význam prvků vizuální identity,
jako jsou loga a merchandising, při budování povědomí o značce a vytváření pocitu
komunity mezi studenty Rekreologie. Práce dále zkoumá komunikační úsilí katedry s
veřejností, včetně účasti na akcích, jako jsou Dny otevřených dveří a veletrhy a organizaci iniciativ řízených studenty.
Hlavním cílem práce je popsat marketingovou komunikaci katedry rekreologie FTK UP
a zjistit povědomí o studijním programu Rekreologie mezi studenty jiných studijních
programů FTK UP a samotných studentů Rekreologie. Dále zjistit, jak znají a využívají nástroje marketingové komunikace Rekreologie studenti FTK UP a studenti Rekreologie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the role of marketing communication in the field of Recreation and Leisure Studies, with particular emphasis on the use of social media, event marketing and visual identity. The thesis explores how effective marketing communication strategies, including the use of platforms such as Instagram and Facebook, contribute to the promotion of the Recreation and Leisure Studies and interaction with current and potential students. In addition, it explores the importance of visual identity elements, such as logos and merchandising, in building brand awareness and creating a sense of community among Recreation and Leisure Studies students. The thesis also explores the department's communication efforts with the public, including participation in events such as Open Days and fairs and the organization of student-led initiatives.
The main objective of the thesis is to describe the marketing communications of the
Recreation and Leisure Studies Department of FSC UP and to determine the awareness of the Recreation and Leisure Studies program among students of other FSC UP degree
programs and Recreation and Leisure Studies students themselves. Furthermore, to find out how the Recreation and Leisure Studies students of FTK UP and Recreation and Leisure Studies students know and use the tools of marketing communication.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, Rekreologie, Sociální média, Event marketing, Vizuální identita,
Merchandising
Klíčová slova v angličtině
Marketing Communication, Recreation and Leisure Studies, social media, Event Marketing,
Visual Identity, Merchandising
Rozsah průvodní práce
69 stran (76 529 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zkoumá roli marketingové komunikace v oblasti studia Rekreologie, s důrazem zejména na využití sociálních médií, event marketingu a vizuální identity. Práce sezabývá tím, jak efektivní strategie marketingové komunikace, včetně využití platforem, jako Instagram a Facebook, přispívají k propagaci studijního programu Rekreologie a interakci se současnými i potenciálními studenty.
Kromě toho zkoumá význam prvků vizuální identity,
jako jsou loga a merchandising, při budování povědomí o značce a vytváření pocitu
komunity mezi studenty Rekreologie. Práce dále zkoumá komunikační úsilí katedry s
veřejností, včetně účasti na akcích, jako jsou Dny otevřených dveří a veletrhy a organizaci iniciativ řízených studenty.
Hlavním cílem práce je popsat marketingovou komunikaci katedry rekreologie FTK UP
a zjistit povědomí o studijním programu Rekreologie mezi studenty jiných studijních
programů FTK UP a samotných studentů Rekreologie. Dále zjistit, jak znají a využívají nástroje marketingové komunikace Rekreologie studenti FTK UP a studenti Rekreologie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the role of marketing communication in the field of Recreation and Leisure Studies, with particular emphasis on the use of social media, event marketing and visual identity. The thesis explores how effective marketing communication strategies, including the use of platforms such as Instagram and Facebook, contribute to the promotion of the Recreation and Leisure Studies and interaction with current and potential students. In addition, it explores the importance of visual identity elements, such as logos and merchandising, in building brand awareness and creating a sense of community among Recreation and Leisure Studies students. The thesis also explores the department's communication efforts with the public, including participation in events such as Open Days and fairs and the organization of student-led initiatives.
The main objective of the thesis is to describe the marketing communications of the
Recreation and Leisure Studies Department of FSC UP and to determine the awareness of the Recreation and Leisure Studies program among students of other FSC UP degree
programs and Recreation and Leisure Studies students themselves. Furthermore, to find out how the Recreation and Leisure Studies students of FTK UP and Recreation and Leisure Studies students know and use the tools of marketing communication.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, Rekreologie, Sociální média, Event marketing, Vizuální identita,
Merchandising
Klíčová slova v angličtině
Marketing Communication, Recreation and Leisure Studies, social media, Event Marketing,
Visual Identity, Merchandising