Bakalářská práce se věnuje etickým kodexům učitelů, přičemž hlavní důraz je kladen na analýzu kodexů z anglicky mluvících zemí. Součástí práce je také komparativní rozbor jednotlivých aspektů těchto kodexů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the ethical codes of teachers, with a primary emphasis on analyzing codes from English-speaking countries. The work also includes a comparative analysis of individual aspects of these codes.
Bakalářská práce se věnuje etickým kodexům učitelů, přičemž hlavní důraz je kladen na analýzu kodexů z anglicky mluvících zemí. Součástí práce je také komparativní rozbor jednotlivých aspektů těchto kodexů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the ethical codes of teachers, with a primary emphasis on analyzing codes from English-speaking countries. The work also includes a comparative analysis of individual aspects of these codes.
3.Etický kodex pedagogických pracovníků (analýza jednotlivých bodů učitelského kodexu)
4.Srovnání učitelského kodexu u nás a v zahraničí (USA, Anglie, Austrálie, Irsko, Kanada)
5.Praktická část- komparace učitelského kodexu u nás a v zahraničí, syntéza
Závěr
Seznam doporučené literatury
LEHMANNOVÁ, Martina, ed. Etické kodexy. Brno: Český výbor ICOM, 2014. ISBN 978-80-260-7405-2.
GLUCHMAN, Vasil. Úvod do etiky. Brno: Triburin EU, s.r.o., 2008. ISBN 987-80- 7399-552-2.
GÖBELOVÁ, Taťána. Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7464-808-3.
MAŘÍKOVÁ, H.; PETRUSEK, M.; VODÁKOVÁ, A. a kol. Velký sociologický slovník II. díl. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-310-5.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. [i.e. Vyd. 5.]. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-416-8.
PÁVKOVÁ, Karolína. Profesní standardy učitele v Anglii, Walesu a Severním Irsku. ORBIS SCHOLAE. 2014, 8(3), 15. (dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_3_04.pdf; 2016-06-05).
LEHMANNOVÁ, Martina, ed. Etické kodexy. Brno: Český výbor ICOM, 2014. ISBN 978-80-260-7405-2.
GLUCHMAN, Vasil. Úvod do etiky. Brno: Triburin EU, s.r.o., 2008. ISBN 987-80- 7399-552-2.
GÖBELOVÁ, Taťána. Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7464-808-3.
MAŘÍKOVÁ, H.; PETRUSEK, M.; VODÁKOVÁ, A. a kol. Velký sociologický slovník II. díl. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-310-5.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. [i.e. Vyd. 5.]. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-416-8.
PÁVKOVÁ, Karolína. Profesní standardy učitele v Anglii, Walesu a Severním Irsku. ORBIS SCHOLAE. 2014, 8(3), 15. (dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_3_04.pdf; 2016-06-05).