Bakalářská práce se ve své teoretické části věnuje historii církevního školství ve světě i u nás, dále definici salesiánského animátora, představení situace současné mládeže a fenoménů jejich volného času. Nechybí ani zásady práce s animátory. V druhé části je navržen systém výchovy animátora podle dlouhodobých zkušeností pedagogů školního klubu Kotva při Cyrilometodějském gymnáziu a střední odborné škole pedagogické Brno. Cílem této práce je vytvořit obecnou metodickou příručku pro pedagogy, jak motivované studenty připravit a doprovázet v jejich službě animátora.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the bachelor's thesis focuses on history of church education as in the world, as in the Czech republic, the definition of a Salesian animator and principles of working with them, the presentation of the situation of contemporary youth and the phenomena of their free time. In the second part, a system of animator education is proposed based on the long-term experience of the teachers of the school club Kotva at the St. Cyril and Methodius Grammar School and Pedagogical Secondary School Brno. The aim of this work is to create a general methodological guide to prepare and accompany motivated students in their service as animators.
Klíčová slova
Animace, animátor, služba, výchova k víře, spiritualita, metodický výchovný systém, Salesiáni Dona Boska, Kongregace sester sv. Cyrila a Metoděje
Klíčová slova v angličtině
Animation, service, ministery, faith education, spirituality, methodical educational system, Salesians of Don Bosco, Congregation of Sisters of Saints Cyril and Methodius
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se ve své teoretické části věnuje historii církevního školství ve světě i u nás, dále definici salesiánského animátora, představení situace současné mládeže a fenoménů jejich volného času. Nechybí ani zásady práce s animátory. V druhé části je navržen systém výchovy animátora podle dlouhodobých zkušeností pedagogů školního klubu Kotva při Cyrilometodějském gymnáziu a střední odborné škole pedagogické Brno. Cílem této práce je vytvořit obecnou metodickou příručku pro pedagogy, jak motivované studenty připravit a doprovázet v jejich službě animátora.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the bachelor's thesis focuses on history of church education as in the world, as in the Czech republic, the definition of a Salesian animator and principles of working with them, the presentation of the situation of contemporary youth and the phenomena of their free time. In the second part, a system of animator education is proposed based on the long-term experience of the teachers of the school club Kotva at the St. Cyril and Methodius Grammar School and Pedagogical Secondary School Brno. The aim of this work is to create a general methodological guide to prepare and accompany motivated students in their service as animators.
Klíčová slova
Animace, animátor, služba, výchova k víře, spiritualita, metodický výchovný systém, Salesiáni Dona Boska, Kongregace sester sv. Cyrila a Metoděje
Klíčová slova v angličtině
Animation, service, ministery, faith education, spirituality, methodical educational system, Salesians of Don Bosco, Congregation of Sisters of Saints Cyril and Methodius
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je sestavena z pěti větších celků, které sledují církev a školství, salesiánskou spiritualitu a výchovu, současnou situaci mládeže a fenomény jejich volného času, pojem animátor, animace a prostředí, poslední oddíl je systém výchovy animátora po dobu jeho zaškolování i po ní.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je sestavena z pěti větších celků, které sledují církev a školství, salesiánskou spiritualitu a výchovu, současnou situaci mládeže a fenomény jejich volného času, pojem animátor, animace a prostředí, poslední oddíl je systém výchovy animátora po dobu jeho zaškolování i po ní.
Seznam doporučené literatury
KAPLÁNEK, Michal. Animace: studijní text pro přípravu animátorů mládeže. Praha: Portál, 2013
FERRERO, Bruno. Vychovávej jako Don Bosco. Praha: Portál, 2007
MARTINEK, Michael. Ztracená generace?: o duchovním dialogu mezi českou mládeží a katolickou církví. Svitavy: Trinitas, 2006
ČAPEK, Jan a Jan BALÍK. Diecézní centra života mládeže. III, Výzkum života týmáků v Diecézních centrech života mládeže 30 let po jejich vzniku. Praha: Asociace křesťanských sdružení mládeže, 2010
Gravissimum educationis: Deklarace o křesťanské výchově. Praha: Scriptum, 1992.
https://doopravdy.cmgpv.cz
Seznam doporučené literatury
KAPLÁNEK, Michal. Animace: studijní text pro přípravu animátorů mládeže. Praha: Portál, 2013
FERRERO, Bruno. Vychovávej jako Don Bosco. Praha: Portál, 2007
MARTINEK, Michael. Ztracená generace?: o duchovním dialogu mezi českou mládeží a katolickou církví. Svitavy: Trinitas, 2006
ČAPEK, Jan a Jan BALÍK. Diecézní centra života mládeže. III, Výzkum života týmáků v Diecézních centrech života mládeže 30 let po jejich vzniku. Praha: Asociace křesťanských sdružení mládeže, 2010
Gravissimum educationis: Deklarace o křesťanské výchově. Praha: Scriptum, 1992.