Bakalářská práce se věnuje logopedické intervenci u dospělých osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie. Práce je rozdělena na teoretickou část, skládající se ze 3 kapitol, a na část výzkumnou. Teoretická část se týká cévních mozkových příhod, afázie a logopedické intervence při afázii. Pro výzkumnou část práce byla zvolena kvantitativní metodologie - dotazníkové šetření. Pomocí dotazníku bylo zjišťováno, jakým způsobem probíhá logopedická intervence u dospělých osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on speech therapy intervention in adults with aphasia after suffering a cerebral apoplexy. The thesis is divided into a theoretical part, consisting of 3 chapters, and a research part. The theoretical part deals with cerebral apoplexy, aphasia, and speech therapy intervention in aphasia. A quantitative methodology - questionnaire survey was chosen for the research part of the thesis. The questionnaire aimed to determine the process of speech therapy intervention in adults with aphasia after suffering a cerebral apoplexy.
Bakalářská práce se věnuje logopedické intervenci u dospělých osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie. Práce je rozdělena na teoretickou část, skládající se ze 3 kapitol, a na část výzkumnou. Teoretická část se týká cévních mozkových příhod, afázie a logopedické intervence při afázii. Pro výzkumnou část práce byla zvolena kvantitativní metodologie - dotazníkové šetření. Pomocí dotazníku bylo zjišťováno, jakým způsobem probíhá logopedická intervence u dospělých osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on speech therapy intervention in adults with aphasia after suffering a cerebral apoplexy. The thesis is divided into a theoretical part, consisting of 3 chapters, and a research part. The theoretical part deals with cerebral apoplexy, aphasia, and speech therapy intervention in aphasia. A quantitative methodology - questionnaire survey was chosen for the research part of the thesis. The questionnaire aimed to determine the process of speech therapy intervention in adults with aphasia after suffering a cerebral apoplexy.
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Stanovení cíle/ů práce
3. Studium odborné literatury
4. Vypracování teoretické části
5. Vypracování praktické části
6. Kompletace, stanovení závěru práce
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Stanovení cíle/ů práce
3. Studium odborné literatury
4. Vypracování teoretické části
5. Vypracování praktické části
6. Kompletace, stanovení závěru práce
Seznam doporučené literatury
HUTYRA, Martin. Kardioembolizační ischemické cévní mozkové příhody: diagnostika, léčba, prevence. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3816-1.
VACKOVÁ, Jitka. Sociální práce v systému koordinované rehabilitace: u klientů po získaném poškození mozku (zejména CMP) se zvláštním zřetelem na intervenci z hlediska sociální práce, fyzioterapie, ergoterapie a dalších vybraných profesí. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2434-3.
JANEČKA, Martin. Gestikulace v komunikaci osob s diagnostikovanou afázií. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2022. ISBN 978-80-246-5262-7.
FAJKUSOVÁ, Eva. Aktivity pro rozvoj grafomotoriky u osob po cévní mozkové příhodě. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. ISBN 978-80-244-6192-2.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1110-2.
VITÁSKOVÁ, Kateřina a Alžběta PEUTELSCHMIEDOVÁ. Logopedie. V Olomouci: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1088-5.
LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
HRNČIAROVÁ, Anna. Afázia: diagnostika, klasifikácia, terapia : neuropsychologická škola Alexandra Romanoviča Luriju. Bratislava: Kalligram, 2010. ISBN 978-80-8101-334-8.
Seznam doporučené literatury
HUTYRA, Martin. Kardioembolizační ischemické cévní mozkové příhody: diagnostika, léčba, prevence. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3816-1.
VACKOVÁ, Jitka. Sociální práce v systému koordinované rehabilitace: u klientů po získaném poškození mozku (zejména CMP) se zvláštním zřetelem na intervenci z hlediska sociální práce, fyzioterapie, ergoterapie a dalších vybraných profesí. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2434-3.
JANEČKA, Martin. Gestikulace v komunikaci osob s diagnostikovanou afázií. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2022. ISBN 978-80-246-5262-7.
FAJKUSOVÁ, Eva. Aktivity pro rozvoj grafomotoriky u osob po cévní mozkové příhodě. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. ISBN 978-80-244-6192-2.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1110-2.
VITÁSKOVÁ, Kateřina a Alžběta PEUTELSCHMIEDOVÁ. Logopedie. V Olomouci: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1088-5.
LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
HRNČIAROVÁ, Anna. Afázia: diagnostika, klasifikácia, terapia : neuropsychologická škola Alexandra Romanoviča Luriju. Bratislava: Kalligram, 2010. ISBN 978-80-8101-334-8.