Bakalářská práce se zabývá rozvojem prostorové představivosti u dětí předškolního věku v prostředí bludiště. V teoretické části je toto téma rozpracováno na základě relevantních odborných zdrojů. Praktická část zahrnuje soubor vytvořených metodických listů, které u dětí předškolního věku rozvíjejí prostorovou orientaci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the development of spatial imagination in preschool children within the environment of a maze. In the theoretical part, this topic is elaborated based on relevant professional sources. The practical section includes a set of created methodical sheets aimed at fostering spatial orientation in preschool children.
Klíčová slova
předmatematická gramotnost, prostorová orientace, předškolní věk, bludiště, metodické listy
Bakalářská práce se zabývá rozvojem prostorové představivosti u dětí předškolního věku v prostředí bludiště. V teoretické části je toto téma rozpracováno na základě relevantních odborných zdrojů. Praktická část zahrnuje soubor vytvořených metodických listů, které u dětí předškolního věku rozvíjejí prostorovou orientaci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the development of spatial imagination in preschool children within the environment of a maze. In the theoretical part, this topic is elaborated based on relevant professional sources. The practical section includes a set of created methodical sheets aimed at fostering spatial orientation in preschool children.
Klíčová slova
předmatematická gramotnost, prostorová orientace, předškolní věk, bludiště, metodické listy
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je sestavit soubor metodických listů, který bude rozvíjet prostorovou orientaci v prostředí bludiště, a následně vybrané aktivity ověřit v mateřské škole.
Struktura (obsah) práce:
1. studium odborné literatury
2. studium odborných zdrojů se zaměřením na bludiště
3. zpracování teoretické části
4. zpracovaní souboru metodických listů
5. ověření vybraných metodických listů v praxi
6. kompletace bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je sestavit soubor metodických listů, který bude rozvíjet prostorovou orientaci v prostředí bludiště, a následně vybrané aktivity ověřit v mateřské škole.
Struktura (obsah) práce:
1. studium odborné literatury
2. studium odborných zdrojů se zaměřením na bludiště
3. zpracování teoretické části
4. zpracovaní souboru metodických listů
5. ověření vybraných metodických listů v praxi
6. kompletace bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Ilustroval Richard
ŠMARDA. Brno: Computer Press, 2007, iv, 212 s. Dětská naučná edice. Předškoláci. ISBN 978-80-251-1829-0.
NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Matematika a didaktika matematiky, svazek 5. ISBN 978-80-210-9418-5.
VALIŠOVÁ, Alena a Miroslava KOVAŘÍKOVÁ. Obecná didaktika: a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních. Praha: Grada, 2021, 310 s. Pedagogika. ISBN 978-80-271-3249-2.
ŠMELOVÁ, Eva a Michaela PRÁŠILOVÁ. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018, 229 s. ISBN 978-80-262-1302-4.
VÁGNEROVÁ, Marie a Lidka LISÁ. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání třetí, přepracované a doplněné. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021, 542 s. ISBN 978-80-246-4961-0.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Ilustroval Richard
ŠMARDA. Brno: Computer Press, 2007, iv, 212 s. Dětská naučná edice. Předškoláci. ISBN 978-80-251-1829-0.
NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Matematika a didaktika matematiky, svazek 5. ISBN 978-80-210-9418-5.
VALIŠOVÁ, Alena a Miroslava KOVAŘÍKOVÁ. Obecná didaktika: a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních. Praha: Grada, 2021, 310 s. Pedagogika. ISBN 978-80-271-3249-2.
ŠMELOVÁ, Eva a Michaela PRÁŠILOVÁ. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018, 229 s. ISBN 978-80-262-1302-4.
VÁGNEROVÁ, Marie a Lidka LISÁ. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání třetí, přepracované a doplněné. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021, 542 s. ISBN 978-80-246-4961-0.