Diplomová práce pojednává o problematice specifik online seznamování u žáků středních škol. Cílem práce je popsat specifika seznamování v online prostoru u žáků středních škol a zjistit základní rozdíly v online seznamování mezi chlapci a dívkami. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy, jako jsou specifika online prostoru, utváření vztahů v online prostoru, psychologické aspekty žáka střední školy a možné preventivní opatření u rizikových jevů, které se při seznamování na internetu mohou objevit. Praktická část navazuje na teoretická východiska práce a věnuje se přípravě, realizaci výsledkům výzkumného šetření o specificích online seznamování u žáků středních škol.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue about specifics of online dating at high school students. The aim of this work is to describe specifics of online dating at high school students and determine primary differences between boys and girls. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part defines key term such as specifics of online space, forming relationships in the online space, psychological aspects of the high school student and possible preventive measures for risk phenomena that can appear in online dating. The practical part builds on the theoretical basis of the work and deals with the preparation, implementation and the results of research survey at specifics of online dating at high school students.
Diplomová práce pojednává o problematice specifik online seznamování u žáků středních škol. Cílem práce je popsat specifika seznamování v online prostoru u žáků středních škol a zjistit základní rozdíly v online seznamování mezi chlapci a dívkami. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy, jako jsou specifika online prostoru, utváření vztahů v online prostoru, psychologické aspekty žáka střední školy a možné preventivní opatření u rizikových jevů, které se při seznamování na internetu mohou objevit. Praktická část navazuje na teoretická východiska práce a věnuje se přípravě, realizaci výsledkům výzkumného šetření o specificích online seznamování u žáků středních škol.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue about specifics of online dating at high school students. The aim of this work is to describe specifics of online dating at high school students and determine primary differences between boys and girls. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part defines key term such as specifics of online space, forming relationships in the online space, psychological aspects of the high school student and possible preventive measures for risk phenomena that can appear in online dating. The practical part builds on the theoretical basis of the work and deals with the preparation, implementation and the results of research survey at specifics of online dating at high school students.
Výběr metod výzkumu a zpracování dotazníku pro specifika diplomové práce
Sběr empirických dat od vybraných respondentů
Analýza získaných výsledků z výzkumu
Zhodnocení nejdůležitějších výsledků a jejich diskuze
Závěry a doporučení
Zásady pro vypracování
Shromažďování informací a studium literatury
Příprava na výzkum – Základní terminologie
Teoretické vstupy diplomové práce
Zhodnocení aktuálního stavu řešené problematiky
Výběr metod výzkumu a zpracování dotazníku pro specifika diplomové práce
Sběr empirických dat od vybraných respondentů
Analýza získaných výsledků z výzkumu
Zhodnocení nejdůležitějších výsledků a jejich diskuze
Závěry a doporučení
Seznam doporučené literatury
Adolescence: a period needing special attention. Recognizing adolescence, 2014. In World Health Organisation [online]. Dostupné z: https://apps.who.int/adolescent/second-decade/section2/page1/recognizingadolescence.html BLINKA, Lukas a kol., 2015. Online závislosti. Praha: Grada publishing. 200 s. ISBN 978-80-247-5311-9 DIVINOVÁ, Radana, 2005. CYBERSEX. Forma internetové komunikace. 1. vydání. Praha: TRITON s.r.o. ISBN 80-7254-636-8 DOLEJŠ, Martin, Ondřej SKOPAL a Jaroslava SUCHÁ, 2014. Protektivní a rizikové osobnostní rysy u adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Monografie. ISBN 978-80-244-4181-8. MACEK, Petr, Jan ŠIRŮČEK a Mojmír TYRLÍK, 2010. Sebepojetí a identita v adolescenci: sociální a kulturní kontext. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 978-80-210-5107-2 CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
Seznam doporučené literatury
Adolescence: a period needing special attention. Recognizing adolescence, 2014. In World Health Organisation [online]. Dostupné z: https://apps.who.int/adolescent/second-decade/section2/page1/recognizingadolescence.html BLINKA, Lukas a kol., 2015. Online závislosti. Praha: Grada publishing. 200 s. ISBN 978-80-247-5311-9 DIVINOVÁ, Radana, 2005. CYBERSEX. Forma internetové komunikace. 1. vydání. Praha: TRITON s.r.o. ISBN 80-7254-636-8 DOLEJŠ, Martin, Ondřej SKOPAL a Jaroslava SUCHÁ, 2014. Protektivní a rizikové osobnostní rysy u adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Monografie. ISBN 978-80-244-4181-8. MACEK, Petr, Jan ŠIRŮČEK a Mojmír TYRLÍK, 2010. Sebepojetí a identita v adolescenci: sociální a kulturní kontext. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 978-80-210-5107-2 CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.