Tato bakalářská práce má za cíl seznámit hlavně s e-learningem a v souvislosti sním i částečně s distančním vzděláváním. Zabývá se teoretickým výkladem toho, co to e-learning je, jeho historií a dalším vývojem a rovněž jeho problematikou v souvislosti se vzděláváním. Jsou zde představeny nejen jeho formy a podoby, ale i blended a m-learning. V práci se nachází i výběr několika prostředků využitelných ve vzdělávacích zařízeních i s konkrétními příklady. Součástí je i dotazníkové šetření toho, jak si celkově e learning stojí na základní a střední škole.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis aims primarily to acquaint with e-learning and its implications, as well as partially with distance education. It delves into the theoretical explanation of what e-learning entails, its history, further development, and its issues concerning education. Not only are its forms and types introduced but also blended and m-learning. The thesis includes a selection of several tools applicable in educational facilities, along with specific examples. Additionally, it incorporates a questionnaire surveying the overall status of e-learning in primary and secondary schools.
Tato bakalářská práce má za cíl seznámit hlavně s e-learningem a v souvislosti sním i částečně s distančním vzděláváním. Zabývá se teoretickým výkladem toho, co to e-learning je, jeho historií a dalším vývojem a rovněž jeho problematikou v souvislosti se vzděláváním. Jsou zde představeny nejen jeho formy a podoby, ale i blended a m-learning. V práci se nachází i výběr několika prostředků využitelných ve vzdělávacích zařízeních i s konkrétními příklady. Součástí je i dotazníkové šetření toho, jak si celkově e learning stojí na základní a střední škole.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis aims primarily to acquaint with e-learning and its implications, as well as partially with distance education. It delves into the theoretical explanation of what e-learning entails, its history, further development, and its issues concerning education. Not only are its forms and types introduced but also blended and m-learning. The thesis includes a selection of several tools applicable in educational facilities, along with specific examples. Additionally, it incorporates a questionnaire surveying the overall status of e-learning in primary and secondary schools.
V práci se chci zaměřit na to co je to distanční vzdlávání a elearning. Následně se chci věnovat přímo prostředkům kterými lze elearning realizovat.
Distanční vzdělávání
Historický vývoj
Význam pojmu
Charakteristika
Principy
Rozvoj
E-learning
Pojem (Co je to e-learning?)
Rozvoj
Problematika
M-learning
Blended learning
Aplikace/prostředky využitelné při e-learningu
Blog
Podcast
Elektronické knihy
Virtuální třída
Video
LMS systémy
Zásady pro vypracování
V práci se chci zaměřit na to co je to distanční vzdlávání a elearning. Následně se chci věnovat přímo prostředkům kterými lze elearning realizovat.
Distanční vzdělávání
Historický vývoj
Význam pojmu
Charakteristika
Principy
Rozvoj
E-learning
Pojem (Co je to e-learning?)
Rozvoj
Problematika
M-learning
Blended learning
Aplikace/prostředky využitelné při e-learningu
Blog
Podcast
Elektronické knihy
Virtuální třída
Video
LMS systémy
Seznam doporučené literatury
ZOUNEK, Jiří, 2009. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5123-2.
KOPECKÝ, Kamil, 2006. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex. Vzdělávání a informace. ISBN 80-857-8350-9.
TELNAROVÁ, Zdeňka, 2003. E-Learning. Ostrava: Ostravská univerzita. Systém celoživotního vzdělávání Moravskoslezska. ISBN 80-704-2874-0.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ, 2012. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-903-6.
KLEMENT, Milan a Jiří DOSTÁL, 2018. E-learning a možnosti jeho aplikace prostřednictvím aktivizace studujících. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5354-5.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK, 2021. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7676-175-9.
Seznam doporučené literatury
ZOUNEK, Jiří, 2009. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5123-2.
KOPECKÝ, Kamil, 2006. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex. Vzdělávání a informace. ISBN 80-857-8350-9.
TELNAROVÁ, Zdeňka, 2003. E-Learning. Ostrava: Ostravská univerzita. Systém celoživotního vzdělávání Moravskoslezska. ISBN 80-704-2874-0.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ, 2012. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-903-6.
KLEMENT, Milan a Jiří DOSTÁL, 2018. E-learning a možnosti jeho aplikace prostřednictvím aktivizace studujících. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5354-5.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK, 2021. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7676-175-9.