Simulace ve výuce zdravotníků jsou moderní metodou výuky, která se v posledních letech stává pevnou součástí kurikula zdravotnických oborů. Existuje však mnoho způsobů, jak simulace provádět. Tato přehledová práce shrnuje aktuální poznatky o přínosech i nevýhodách vybraných tipů simulační výuky u zdravotnických oborů, jaké potenciální překážky přináší její implementace a jak se s těmito překážkami vypořádat. Články pro tuto práci pochází z databází EBSCO, PubMed, ResearchGate.
Anotace v angličtině
Simulations in the teaching of health professionals are a modern teaching method, which in recent years has become a fixed part of the curriculum of medical fields. However, there are many ways to perform simulations. This review summarizes the current findings on the benefits and disadvantages of selected types of simulation teaching in healthcare fields, what potential obstacles its implementation brings and how to deal with these obstacles. Articles for this review were found in EBSCO, PubMed and ResearchGate databases.
Simulace ve výuce zdravotníků jsou moderní metodou výuky, která se v posledních letech stává pevnou součástí kurikula zdravotnických oborů. Existuje však mnoho způsobů, jak simulace provádět. Tato přehledová práce shrnuje aktuální poznatky o přínosech i nevýhodách vybraných tipů simulační výuky u zdravotnických oborů, jaké potenciální překážky přináší její implementace a jak se s těmito překážkami vypořádat. Články pro tuto práci pochází z databází EBSCO, PubMed, ResearchGate.
Anotace v angličtině
Simulations in the teaching of health professionals are a modern teaching method, which in recent years has become a fixed part of the curriculum of medical fields. However, there are many ways to perform simulations. This review summarizes the current findings on the benefits and disadvantages of selected types of simulation teaching in healthcare fields, what potential obstacles its implementation brings and how to deal with these obstacles. Articles for this review were found in EBSCO, PubMed and ResearchGate databases.
Technologie a metody při výuce zdravotnických oborů, výčet jejich výhod/nevýhod a porovnání
Zásady pro vypracování
Technologie a metody při výuce zdravotnických oborů, výčet jejich výhod/nevýhod a porovnání
Seznam doporučené literatury
BEHMADI, S., F. ASADI, M. OKHOVATI a R.E. SARABI. Virtual reality-based medical education versus lecture-based method in teaching start triage lessons in emergency medical students: Virtual reality in medical education. Journal of Advances in Medical Education and Professionalism [online]. 2022, 10(1), 48 - 53 [cit. 2022-11-27]. ISSN 23223561. Dostupné z: doi:10.30476/jamp.2021.89269.1370
LESZCZYŃSKI, P., B. MURACZYŃSKA, A. WEJNARSKI, B. BACZEWSKA, M. MALM a B. DROP. Improving the quality of training paramedics by means of cadavers – a pilot study. BMC Medical Education [online]. 2021, 21(1) [cit. 2022-11-27]. ISSN 14726920. Dostupné z: doi:10.1186/s12909-021-02498-x
LIM, D., S. BARTLETT, P. HORROCKS, C. GRANT-WAKEFIELD, V. TIPPETT a J. KELLY. Enhancing paramedics procedural skills using a cadaveric model. BMC Medical Education [online]. 2014, 14(1) [cit. 2022-11-27]. ISSN 14726920. Dostupné z: doi:10.1186/1472-6920-14-138
MCKENNA, K.D., J. FREEL, E. CARHART, D. BERCHER, A. SPAIN a J. TODARO. Simulation Use in Paramedic Education Research (SUPER): A Descriptive Study. Prehospital Emergency Care [online]. 2015, 19(3), 432 - 440 [cit. 2022-11-27]. ISSN 15450066. Dostupné z: doi:10.3109/10903127.2014.995845
THOMPSON, J., H. GRANTHAM a D. HOUSTON. Paramedic capstone education model: Building work-ready graduates. Australasian Journal of Paramedicine [online]. 2015, 12(3) [cit. 2022-11-27]. ISSN 22027270. Dostupné z: doi:10.33151/ajp.12.3.15
Seznam doporučené literatury
BEHMADI, S., F. ASADI, M. OKHOVATI a R.E. SARABI. Virtual reality-based medical education versus lecture-based method in teaching start triage lessons in emergency medical students: Virtual reality in medical education. Journal of Advances in Medical Education and Professionalism [online]. 2022, 10(1), 48 - 53 [cit. 2022-11-27]. ISSN 23223561. Dostupné z: doi:10.30476/jamp.2021.89269.1370
LESZCZYŃSKI, P., B. MURACZYŃSKA, A. WEJNARSKI, B. BACZEWSKA, M. MALM a B. DROP. Improving the quality of training paramedics by means of cadavers – a pilot study. BMC Medical Education [online]. 2021, 21(1) [cit. 2022-11-27]. ISSN 14726920. Dostupné z: doi:10.1186/s12909-021-02498-x
LIM, D., S. BARTLETT, P. HORROCKS, C. GRANT-WAKEFIELD, V. TIPPETT a J. KELLY. Enhancing paramedics procedural skills using a cadaveric model. BMC Medical Education [online]. 2014, 14(1) [cit. 2022-11-27]. ISSN 14726920. Dostupné z: doi:10.1186/1472-6920-14-138
MCKENNA, K.D., J. FREEL, E. CARHART, D. BERCHER, A. SPAIN a J. TODARO. Simulation Use in Paramedic Education Research (SUPER): A Descriptive Study. Prehospital Emergency Care [online]. 2015, 19(3), 432 - 440 [cit. 2022-11-27]. ISSN 15450066. Dostupné z: doi:10.3109/10903127.2014.995845
THOMPSON, J., H. GRANTHAM a D. HOUSTON. Paramedic capstone education model: Building work-ready graduates. Australasian Journal of Paramedicine [online]. 2015, 12(3) [cit. 2022-11-27]. ISSN 22027270. Dostupné z: doi:10.33151/ajp.12.3.15
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce nebyla doporučena k obhajobě. Vrácena k přepracování.