Ve své práci bych ráda porovnala, jak se cítí v třídním kolektivu děti s narušenou komunikační schopností na běžných základních školách, a na školách se speciálním zaměřením. Chtěla bych tak učinit na základě dat, získaných z dotazníků, které rozdám žákům šestých tříd, z obou typů škol. Mým cílem bude sledovat úroveň inkluze, prospěch postižených žáků, jejich vztah s intaktními spolužáky, případně výskyt šikany, pohled intaktních dětí na žáky s postižením a další.
Anotace v angličtině
In my thesis I would like to compare how children with impaired communication skills feel in a classroom team in mainstream primary schools and in schools with a special focus. I would like to do this based on data collected from questionnaires distributed to sixth grade students from both types of schools. My aim will be to observe the level of inclusion, the performance of disabled pupils, their relationship with their intact classmates, the incidence of bullying if any, the intact children's view of pupils with disabilities and so on.
Impaired communication skills, speech, inclusion, comunication, dyslalia, balbutism
Rozsah průvodní práce
35 stran, cca 54 000 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své práci bych ráda porovnala, jak se cítí v třídním kolektivu děti s narušenou komunikační schopností na běžných základních školách, a na školách se speciálním zaměřením. Chtěla bych tak učinit na základě dat, získaných z dotazníků, které rozdám žákům šestých tříd, z obou typů škol. Mým cílem bude sledovat úroveň inkluze, prospěch postižených žáků, jejich vztah s intaktními spolužáky, případně výskyt šikany, pohled intaktních dětí na žáky s postižením a další.
Anotace v angličtině
In my thesis I would like to compare how children with impaired communication skills feel in a classroom team in mainstream primary schools and in schools with a special focus. I would like to do this based on data collected from questionnaires distributed to sixth grade students from both types of schools. My aim will be to observe the level of inclusion, the performance of disabled pupils, their relationship with their intact classmates, the incidence of bullying if any, the intact children's view of pupils with disabilities and so on.