Diplomová práce je zaměřena na volnočasové aktvity u žáků středních škol jako prevence rizikového chování. Teoretická část definuje základní pojmy jako je volný čas, rizikové chování, prevence, žák střední školy a období dospívání. V praktické části je popsána realizace výzkumu, metody, charakteristika výzkumného vzorku, cíl, který má zjistit, zda volnočasové aktivity ovlivňují chování žáků na středních školách. Cíl byl postupně naplňován dílčími cíli.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on leisure activities for high school students as a prevention of risky behaviour. The theoretical part defines basic terms such as free time, risky behaviour, prevention, high school student and adolescence. The practical part describes the implementation of the research, the methods, the characteristics of the research sample, the aim of which is to find out whether leisure activities influence the behaviour of pupils in high schools or not. The goal was gradually fulfilled by sub-goals.
Klíčová slova
volný čas, rizikové chování, střední škola, volnočasové aktivity, zájmové činnosti, žák střední školy
Klíčová slova v angličtině
leisure time, risky behaviour, high school, leisure activities, hobbies, high school student
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na volnočasové aktvity u žáků středních škol jako prevence rizikového chování. Teoretická část definuje základní pojmy jako je volný čas, rizikové chování, prevence, žák střední školy a období dospívání. V praktické části je popsána realizace výzkumu, metody, charakteristika výzkumného vzorku, cíl, který má zjistit, zda volnočasové aktivity ovlivňují chování žáků na středních školách. Cíl byl postupně naplňován dílčími cíli.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on leisure activities for high school students as a prevention of risky behaviour. The theoretical part defines basic terms such as free time, risky behaviour, prevention, high school student and adolescence. The practical part describes the implementation of the research, the methods, the characteristics of the research sample, the aim of which is to find out whether leisure activities influence the behaviour of pupils in high schools or not. The goal was gradually fulfilled by sub-goals.
Klíčová slova
volný čas, rizikové chování, střední škola, volnočasové aktivity, zájmové činnosti, žák střední školy
Klíčová slova v angličtině
leisure time, risky behaviour, high school, leisure activities, hobbies, high school student
Zásady pro vypracování
1. Vyhledávání odborné literatury a relevantích zdrojů.
2. Stanovení cíle a postupu.
3. Zpracování teoretické části.
4. Zpracování praktické části.
5. Vyhodnocení a závěr práce.
Zásady pro vypracování
1. Vyhledávání odborné literatury a relevantích zdrojů.
2. Stanovení cíle a postupu.
3. Zpracování teoretické části.
4. Zpracování praktické části.
5. Vyhodnocení a závěr práce.
Seznam doporučené literatury
BREGUET, Teri. Frequently asked questions about cyberbullying. Vyd. 1. New York: Rosen Pub, 2007. ISBN: 978-1404209633.
DOLEJŠ, Martin. Efektivní včasná diagnostika rizikového chování u adolescentů. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. Monografie. ISBN 978-80-244-2642-6.
FISCHER, Slavomil a ŠKODA, Jiří. Sociální patologie: analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. Psyché. ISBN 978-80-247-2781-3.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogika volného času. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-471-6.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178- 927-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-717-8711-6.
Seznam doporučené literatury
BREGUET, Teri. Frequently asked questions about cyberbullying. Vyd. 1. New York: Rosen Pub, 2007. ISBN: 978-1404209633.
DOLEJŠ, Martin. Efektivní včasná diagnostika rizikového chování u adolescentů. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. Monografie. ISBN 978-80-244-2642-6.
FISCHER, Slavomil a ŠKODA, Jiří. Sociální patologie: analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. Psyché. ISBN 978-80-247-2781-3.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogika volného času. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-471-6.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178- 927-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-717-8711-6.