Diplomová práce se hlouběji zabývá problematikou distančního vzdělávání žáků prvního stupně základní školy, a to konkrétně v rámci programu s prvky Začít spolu. Hlavním cílem je na základě podrobného pozorování detailně popsat průběh online výuky, s důrazem na specifika a výzvy, které s sebou tato forma vzdělávání přináší. Analyzuje názory na edukaci a její dopady, a to zejména z pohledu pedagogů, rodičů a samotných žáků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals in depth with the issue of distance education for pupils of the first grade of primary school, specifically within the framework of the programme with the elements Start Together. The main objective is to describe in detail the course of online learning, based on detailed observation, with emphasis on the specifics and challenges that this form of education entails. It analy-ses views on education and its impact, especially from the perspective of teachers, parents and students themselves.
Klíčová slova
Distanční výuka, Začít spolu, první stupeň ZŠ, online výu-ka, vzdělávání, edukace.
Klíčová slova v angličtině
Distance education, Step by Step, first grade of elementary school, online education, education, education.
Rozsah průvodní práce
114
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se hlouběji zabývá problematikou distančního vzdělávání žáků prvního stupně základní školy, a to konkrétně v rámci programu s prvky Začít spolu. Hlavním cílem je na základě podrobného pozorování detailně popsat průběh online výuky, s důrazem na specifika a výzvy, které s sebou tato forma vzdělávání přináší. Analyzuje názory na edukaci a její dopady, a to zejména z pohledu pedagogů, rodičů a samotných žáků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals in depth with the issue of distance education for pupils of the first grade of primary school, specifically within the framework of the programme with the elements Start Together. The main objective is to describe in detail the course of online learning, based on detailed observation, with emphasis on the specifics and challenges that this form of education entails. It analy-ses views on education and its impact, especially from the perspective of teachers, parents and students themselves.
Klíčová slova
Distanční výuka, Začít spolu, první stupeň ZŠ, online výu-ka, vzdělávání, edukace.
Klíčová slova v angličtině
Distance education, Step by Step, first grade of elementary school, online education, education, education.
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
2. Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu
3. Vytýčení koncepce práce, formulace cílů práce
4. Realizace teoretické části práce
5. Realizace praktické části práce, sběr dat pro praktickou část práce
6. Komparace teoretických východisek se získanými informacemi, s praktickými zkušenostmi
7. Zpracování výsledků a jejich interpretace
8. Závěrečná doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
2. Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu
3. Vytýčení koncepce práce, formulace cílů práce
4. Realizace teoretické části práce
5. Realizace praktické části práce, sběr dat pro praktickou část práce
6. Komparace teoretických východisek se získanými informacemi, s praktickými zkušenostmi
7. Zpracování výsledků a jejich interpretace
8. Závěrečná doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BABANOVÁ, Anna. Centra aktivit: cesta ke smysluplnému učení. Vydání první. Praha: Step by Step ČR, 2022. 189 stran.
VÁŇOVÁ KREJČOVÁ, Věra. Začít spolu v kostce: vzdělávací program pro 21. století. [Praha]: Step by Step ČR, o.p.s., 2022. 43 stran. ISBN 978-80-907802-3-1.
POCHE KARGEROVÁ, Jana a kol. Spolupráce s rodinou a komunitou v programu Začít spolu. Vydání první. V Praze: Pasparta, 2019. 79 stran. ISBN 978-80-88290-27-8.
VÁŇOVÁ KREJČOVÁ, Věra a POCHE KARGEROVÁ, Jana. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. 228 s. Step by step. ISBN 978-80-7367-906-4.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
ČERNÝ, M., CHYTKOVÁ,D., MAZÁČOVÁ, P., ŠIMKOVÁ, G. Distanční vzdělávání pro učitele. 1. vydání. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7
KARGEROVÁ, J.; KREJČOVÁ, V.; MAŇOUROVÁ, Z. et al. Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. 1 vyd. Praha: Step by Step Česká republika, o.s., 2011.
Seznam doporučené literatury
BABANOVÁ, Anna. Centra aktivit: cesta ke smysluplnému učení. Vydání první. Praha: Step by Step ČR, 2022. 189 stran.
VÁŇOVÁ KREJČOVÁ, Věra. Začít spolu v kostce: vzdělávací program pro 21. století. [Praha]: Step by Step ČR, o.p.s., 2022. 43 stran. ISBN 978-80-907802-3-1.
POCHE KARGEROVÁ, Jana a kol. Spolupráce s rodinou a komunitou v programu Začít spolu. Vydání první. V Praze: Pasparta, 2019. 79 stran. ISBN 978-80-88290-27-8.
VÁŇOVÁ KREJČOVÁ, Věra a POCHE KARGEROVÁ, Jana. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. 228 s. Step by step. ISBN 978-80-7367-906-4.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
ČERNÝ, M., CHYTKOVÁ,D., MAZÁČOVÁ, P., ŠIMKOVÁ, G. Distanční vzdělávání pro učitele. 1. vydání. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7
KARGEROVÁ, J.; KREJČOVÁ, V.; MAŇOUROVÁ, Z. et al. Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. 1 vyd. Praha: Step by Step Česká republika, o.s., 2011.