Diplomová práce byla zaměřena na zkoumání dopadu kurzu zážitkové pedagogiky na jeho účastníky. Teoretická část byla zaměřena na zážitkovou pedagogiku a její principy, osobnostní rozvoj včetně jednotlivých oblastí a profesní přípravu, která se zabývala osobností lektora a praktickým využitím pedagogiky zážitku.
Cílem práce bylo zjistit, jaký má kurz dopad na jeho účastníky v oblastech osobnostního rozvoje a přípravy k výkonu jejich budoucí profese. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se vzorkem čtyřech účastníků kurzu zážitkové pedagogiky a analyzována pomocí tematické analýzy.
Z výsledků vyplynulo, že kurz zážitkové pedagogiky má značný přínos v obou oblastech zkoumání.
Anotace v angličtině
The thesis focused on examining the impact of an experiential pedagogy course on its participants. The theoretical part was dedicated to experiential pedagogy and its principles, personal development including individual areas, and professional preparation, which addressed the personality of the instructor and practical application of experiential pedagogy.
The aim of the thesis was to determine the course's impact on its participants in terms of personal development and preparation for their future profession. Data were collected through semi-structured interviews with a sample of four participants of the experiential pedagogy course and analyzed using thematic analysis.
The results showed that the experiential pedagogy course has a significant contribution in both areas of study.
Experiential pedagogy, course, personality development, professional preparation
Rozsah průvodní práce
63 s. (128 191 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce byla zaměřena na zkoumání dopadu kurzu zážitkové pedagogiky na jeho účastníky. Teoretická část byla zaměřena na zážitkovou pedagogiku a její principy, osobnostní rozvoj včetně jednotlivých oblastí a profesní přípravu, která se zabývala osobností lektora a praktickým využitím pedagogiky zážitku.
Cílem práce bylo zjistit, jaký má kurz dopad na jeho účastníky v oblastech osobnostního rozvoje a přípravy k výkonu jejich budoucí profese. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se vzorkem čtyřech účastníků kurzu zážitkové pedagogiky a analyzována pomocí tematické analýzy.
Z výsledků vyplynulo, že kurz zážitkové pedagogiky má značný přínos v obou oblastech zkoumání.
Anotace v angličtině
The thesis focused on examining the impact of an experiential pedagogy course on its participants. The theoretical part was dedicated to experiential pedagogy and its principles, personal development including individual areas, and professional preparation, which addressed the personality of the instructor and practical application of experiential pedagogy.
The aim of the thesis was to determine the course's impact on its participants in terms of personal development and preparation for their future profession. Data were collected through semi-structured interviews with a sample of four participants of the experiential pedagogy course and analyzed using thematic analysis.
The results showed that the experiential pedagogy course has a significant contribution in both areas of study.
Experiential pedagogy, course, personality development, professional preparation
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zjistit jaký vliv mají kurzy zážitkové pedagogiky na rozvoj osobnosti účastníků a jejich profesní přípravu.
Postup práce a její zpracování budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce. Při psaní práce budou dodržovány všechny náležitosti pro zpracování kvalifikačních prací.
Stanovení cíle diplomové práce (prosinec 2022)
Výběr a studium literatury (leden - březen 2023)
Výzkumná činnost (březen - červen 2023)
Zpracování teoretické části diplomové práce (červenec - říjen 2023)
Zpracování praktické části diplomové práce (říjen - leden 2024)
Vypracování celkové podoby diplomové práce (leden - březen 2024)
Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze diplomové práce (březen 2024)
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zjistit jaký vliv mají kurzy zážitkové pedagogiky na rozvoj osobnosti účastníků a jejich profesní přípravu.
Postup práce a její zpracování budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce. Při psaní práce budou dodržovány všechny náležitosti pro zpracování kvalifikačních prací.
Stanovení cíle diplomové práce (prosinec 2022)
Výběr a studium literatury (leden - březen 2023)
Výzkumná činnost (březen - červen 2023)
Zpracování teoretické části diplomové práce (červenec - říjen 2023)
Zpracování praktické části diplomové práce (říjen - leden 2024)
Vypracování celkové podoby diplomové práce (leden - březen 2024)
Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze diplomové práce (březen 2024)
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). 1. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina.Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 1. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-569-5
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). 1. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina.Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 1. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-569-5
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6